Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

O ja?

I've been listening to "Riders On The Storm" from L.A. Woman for nearly 4 decades; on LP, cassette tape, CD, and 24/96 download.

en dan...

While I'm still attached to the original LP, for any number of reasons, this MQA version is among the most extraordinary sounding digital I've heard. There was a uncanny soft naturalness to Jim Morrison's voice that belied both the digitalness of the format and the relatively modest system in use. Every other musical aspect of "Riders On The Storm" was given the same natural, or perhaps better stated as you-are-there, sound. Stunning.

ja, maar die kan ik alleen draaien op een 160 euro bd spelertje.

O wacht, ik heb nog een toshiba SD-900E (met probleempje in de uitgang). Kan je van zo'n dvd-a speler een dvd-a digitaal in hi res naar buiten voeren?

Maar je hebt gelijk, toen de strijd tussen sacd en dvd-a nog woedde was dat altijd heel vervelend Sommige favoriten zaten op het "andere formaat". Die sacd versie is er dus pas later gekomen

Edited by Duck-Twacy

ja, maar die kan ik alleen draaien op een 160 euro bd spelertje.

O wacht, ik heb nog een toshiba SD-900E (met probleempje in de uitgang). Kan je van zo'n dvd-a speler een dvd-a digitaal in hi res naar buiten voeren?

Maar je hebt gelijk, toen de strijd tussen sacd en dvd-a nog woedde was dat altijd heel vervelend Sommige favoriten zaten op het "andere formaat". Die sacd versie is er dus pas later gekomen

Ik heb laatst 2 DVD-A's  geript.  Daar zijn diverse programma 's  voor.

O ja?

en dan...

Ja, dat haddik gelezen Marc, maar die omschrijving was al heel lang van toepassing op de Doors hierzo, zonder mqa, of hoe het ook heet.

Straks gaan ze die nieuw ontdekte dingen ook nog schrijven over Deep Purple en Creedence, ondanks dat het er allemaal al in zit vanaf het begin!

Schrijven over audio is als het betreden van zeer uitgesleten paden. Naarmate de audio ook dichter bij het ultieme doel komt, ik bedoel dat het werkt als een tijdmachine, zijn de woorden die we gebruiken en al zo lang gebruikt hebben, er minder en minder voor geschikt.

Ik heb al een jaar lang alles wat los en vast zat over MQA gelezen, en NU wil ik het horen, ZELF horen in mijn eigen set.

Dat is het enige dat erop zit, als je tenminste nieuwsgierig bent geworden.

Misschien heb ik te weinig nog mijn neus gestoten, ben ik te goedgelovig, allemaal mogelijk, en ik zal het eerlijk melden als MQA hier niets doet, maar afgaan op de sceptici en argwanenden kan ik niet. Had ik die houding wel, dan zou ik nu niet met deze heerlijke set zitten.

De grap is, dat de Brooklyn nu al niet te onderscheiden is van de Olive (door mij), en dat had ik absoluut niet verwacht. En ik heb er nog niks aan gedaan.

Schrijven over audio is als het betreden van zeer uitgesleten paden. Naarmate de audio ook dichter bij het ultieme doel komt, ik bedoel dat het werkt als een tijdmachine, zijn de woorden die we gebruiken en al zo lang gebruikt hebben, er minder en minder voor geschikt.

Ik heb al een jaar lang alles wat los en vast zat over MQA gelezen, en NU wil ik het horen, ZELF horen in mijn eigen set.

Dat is het enige dat erop zit, als je tenminste nieuwsgierig bent geworden.

Misschien heb ik te weinig nog mijn neus gestoten, ben ik te goedgelovig, allemaal mogelijk, en ik zal het eerlijk melden als MQA hier niets doet, maar afgaan op de sceptici en argwanenden kan ik niet. Had ik die houding wel, dan zou ik nu niet met deze heerlijke set zitten.

De grap is, dat de Brooklyn nu al niet te onderscheiden is van de Olive (door mij), en dat had ik absoluut niet verwacht. En ik heb er nog niks aan gedaan.

Audio is inderdaad een beetje als het wedden op paarden. Je hebt groot gelijk dat je op een paard van jouw keuze wedt, ook al is ie van de underdog! :). Doe ik ook en op alle andere punten wedden we ook op dezelfde paarden... Binnenkort hier ook een nieuw paard. Een die licht schijnt te geven. ;)

Audio is inderdaad een beetje als het wedden op paarden. Je hebt groot gelijk dat je op een paard van jouw keuze wedt, ook al is ie van de underdog! :). Doe ik ook en op alle andere punten wedden we ook op dezelfde paarden... Binnenkort hier ook een nieuw paard. Een die licht schijnt te geven. ;)

Bij TvW geweest? :)

Groet,

Leobus

Vanavond iemand een gerestaureerde Leak Stereo 30+ laten horen.  Hij ging een beetje in shock  :o weg.   Zoveel muziek uit zo' n klein doosje.   

Ook een paar nummers  Trentemøller gedraaid.  Bij dit nummer ging hij uit zijn dak:  "always something better"  

Erg toepasselijk  ;)

Jammer genoeg gaat de Leak morgen weer naar zijn baas  :(  Nog even genieten  :)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ga je die hier delen?

Zo niet, is het dan teveel gevraagd om ze in een pb te delen?

Groet,

Leobus

Haha nee Leo, niet hier. Misschien op AF, daar loopt tenslotte een topic over.

Maar ik vergeet jouw vraag niet, en die van Marc ook niet...

Edited by thingman

Vanavond iemand een gerestaureerde Leak Stereo 30+ laten horen.  Hij ging een beetje in shock  :o weg.   Zoveel muziek uit zo' n klein doosje.   

Ook een paar nummers  Trentemøller gedraaid.  Bij dit nummer ging hij uit zijn dak:  "always something better"  

Erg toepasselijk  ;)

Jammer genoeg gaat de Leak morgen weer naar zijn baas  :(  Nog even genieten  :)

Het leuke van Leak:

't maakt echt muziek!

Dat is niets overdreven  :)

leakstero30.jpg

Ik heb weer twee stereo 70' s staan, maar ik zit helaas nog even zonder essentiële onderdelen uit Engeland.

Eentje hou ik zelf en die andere is,  Zo blind gekocht  :o

Ik krijg zelfs net een "berichtje van de versterker"  :blink:  :D

Jack goedemorgen

Even een berichtje van mijn versterker.

Dat gaat heel goed, hij klinkt mooi en ik ben er erg blij mee.

Nu speel ik alleen nog maar muziek via mijn iPhone vanaf YouTube. En mijn speakers klinken goed (ook oude Leaks), maar ik wil nog wel even verder kijken.
Ik ga een afspraak maken met jouw man in Utrecht.

Dus tot zover heel tevreden.

Had jij nog verdere foto's van de reparatie?

Groet
Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...