mumsoft Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 O ja? I've been listening to "Riders On The Storm" from L.A. Woman for nearly 4 decades; on LP, cassette tape, CD, and 24/96 download. en dan... While I'm still attached to the original LP, for any number of reasons, this MQA version is among the most extraordinary sounding digital I've heard. There was a uncanny soft naturalness to Jim Morrison's voice that belied both the digitalness of the format and the relatively modest system in use. Every other musical aspect of "Riders On The Storm" was given the same natural, or perhaps better stated as you-are-there, sound. Stunning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 "You-are-there sound" Dan was mijn gevoel dat MQA iets doet dat op "gehakt" lijkt, nog niet zo gek. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Ik wacht even voordat ik de sacd koop (die ik tot mn schande nog nier had en nu is ie minstens 38 euri) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 De originele uitgave was toch naast CD, DVD-audio ? https://nl.wikipedia.org/wiki/L.A._Woman_(album) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 (edited) ja, maar die kan ik alleen draaien op een 160 euro bd spelertje. O wacht, ik heb nog een toshiba SD-900E (met probleempje in de uitgang). Kan je van zo'n dvd-a speler een dvd-a digitaal in hi res naar buiten voeren? Maar je hebt gelijk, toen de strijd tussen sacd en dvd-a nog woedde was dat altijd heel vervelend Sommige favoriten zaten op het "andere formaat". Die sacd versie is er dus pas later gekomen Edited 20 januari 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 "You-are-there sound" Dan was mijn gevoel dat MQA iets doet dat op "gehakt" lijkt, nog niet zo gek. Groet, Leobus Dan is het 1+1=2, òf 1×1=1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 ja, maar die kan ik alleen draaien op een 160 euro bd spelertje. O wacht, ik heb nog een toshiba SD-900E (met probleempje in de uitgang). Kan je van zo'n dvd-a speler een dvd-a digitaal in hi res naar buiten voeren? Maar je hebt gelijk, toen de strijd tussen sacd en dvd-a nog woedde was dat altijd heel vervelend Sommige favoriten zaten op het "andere formaat". Die sacd versie is er dus pas later gekomen Ik heb laatst 2 DVD-A's geript. Daar zijn diverse programma 's voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Dan is het 1+1=2, òf 1×1=1. Als het maar niet 1-1 is dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 O ja? en dan... Ja, dat haddik gelezen Marc, maar die omschrijving was al heel lang van toepassing op de Doors hierzo, zonder mqa, of hoe het ook heet.Straks gaan ze die nieuw ontdekte dingen ook nog schrijven over Deep Purple en Creedence, ondanks dat het er allemaal al in zit vanaf het begin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Schrijven over audio is als het betreden van zeer uitgesleten paden. Naarmate de audio ook dichter bij het ultieme doel komt, ik bedoel dat het werkt als een tijdmachine, zijn de woorden die we gebruiken en al zo lang gebruikt hebben, er minder en minder voor geschikt. Ik heb al een jaar lang alles wat los en vast zat over MQA gelezen, en NU wil ik het horen, ZELF horen in mijn eigen set. Dat is het enige dat erop zit, als je tenminste nieuwsgierig bent geworden. Misschien heb ik te weinig nog mijn neus gestoten, ben ik te goedgelovig, allemaal mogelijk, en ik zal het eerlijk melden als MQA hier niets doet, maar afgaan op de sceptici en argwanenden kan ik niet. Had ik die houding wel, dan zou ik nu niet met deze heerlijke set zitten. De grap is, dat de Brooklyn nu al niet te onderscheiden is van de Olive (door mij), en dat had ik absoluut niet verwacht. En ik heb er nog niks aan gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Is dat een compliment voor de Olive of voor de Brooklyn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Wat denk je? Voor allebei eigenlijk wel. Of voor iets anders dat meespeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Schrijven over audio is als het betreden van zeer uitgesleten paden. Naarmate de audio ook dichter bij het ultieme doel komt, ik bedoel dat het werkt als een tijdmachine, zijn de woorden die we gebruiken en al zo lang gebruikt hebben, er minder en minder voor geschikt. Ik heb al een jaar lang alles wat los en vast zat over MQA gelezen, en NU wil ik het horen, ZELF horen in mijn eigen set. Dat is het enige dat erop zit, als je tenminste nieuwsgierig bent geworden. Misschien heb ik te weinig nog mijn neus gestoten, ben ik te goedgelovig, allemaal mogelijk, en ik zal het eerlijk melden als MQA hier niets doet, maar afgaan op de sceptici en argwanenden kan ik niet. Had ik die houding wel, dan zou ik nu niet met deze heerlijke set zitten. De grap is, dat de Brooklyn nu al niet te onderscheiden is van de Olive (door mij), en dat had ik absoluut niet verwacht. En ik heb er nog niks aan gedaan. Audio is inderdaad een beetje als het wedden op paarden. Je hebt groot gelijk dat je op een paard van jouw keuze wedt, ook al is ie van de underdog! . Doe ik ook en op alle andere punten wedden we ook op dezelfde paarden... Binnenkort hier ook een nieuw paard. Een die licht schijnt te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Audio is inderdaad een beetje als het wedden op paarden. Je hebt groot gelijk dat je op een paard van jouw keuze wedt, ook al is ie van de underdog! . Doe ik ook en op alle andere punten wedden we ook op dezelfde paarden... Binnenkort hier ook een nieuw paard. Een die licht schijnt te geven. Bij TvW geweest? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Vanavond iemand een gerestaureerde Leak Stereo 30+ laten horen. Hij ging een beetje in shock weg. Zoveel muziek uit zo' n klein doosje. Ook een paar nummers Trentemøller gedraaid. Bij dit nummer ging hij uit zijn dak: "always something better" Erg toepasselijk Jammer genoeg gaat de Leak morgen weer naar zijn baas Nog even genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 januari 2016 Report Share Posted 20 januari 2016 Bij TvW geweest? Groet, Leobus Indirect wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 januari 2016 Report Share Posted 22 januari 2016 Indirect wel. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ga je die hier delen? Zo niet, is het dan teveel gevraagd om ze in een pb te delen? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2016 Report Share Posted 22 januari 2016 Include me svp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 januari 2016 Report Share Posted 23 januari 2016 (edited) Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ga je die hier delen? Zo niet, is het dan teveel gevraagd om ze in een pb te delen? Groet, Leobus Haha nee Leo, niet hier. Misschien op AF, daar loopt tenslotte een topic over.Maar ik vergeet jouw vraag niet, en die van Marc ook niet... Edited 23 januari 2016 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 januari 2016 Report Share Posted 27 januari 2016 Vanavond iemand een gerestaureerde Leak Stereo 30+ laten horen. Hij ging een beetje in shock weg. Zoveel muziek uit zo' n klein doosje. Ook een paar nummers Trentemøller gedraaid. Bij dit nummer ging hij uit zijn dak: "always something better" Erg toepasselijk Jammer genoeg gaat de Leak morgen weer naar zijn baas Nog even genieten Het leuke van Leak: 't maakt echt muziek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari 2016 Report Share Posted 27 januari 2016 (edited) Dat is niets overdreven Ik heb weer twee stereo 70' s staan, maar ik zit helaas nog even zonder essentiële onderdelen uit Engeland. Eentje hou ik zelf en die andere is, Zo blind gekocht Ik krijg zelfs net een "berichtje van de versterker" Jack goedemorgen Even een berichtje van mijn versterker. Dat gaat heel goed, hij klinkt mooi en ik ben er erg blij mee. Nu speel ik alleen nog maar muziek via mijn iPhone vanaf YouTube. En mijn speakers klinken goed (ook oude Leaks), maar ik wil nog wel even verder kijken. Ik ga een afspraak maken met jouw man in Utrecht. Dus tot zover heel tevreden. Had jij nog verdere foto's van de reparatie? Groet Edited 28 januari 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 januari 2016 Report Share Posted 28 januari 2016 en de Electrocompaniet AW250 is weer gestopt met een bescheiden rookpluimpje .... maar weer naar Purmerend Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 januari 2016 Report Share Posted 28 januari 2016 Noem dat maar een audiofiele dag. Wat een pech weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 januari 2016 Report Share Posted 28 januari 2016 ach ja, dit ding kan eindeloos opgelapt worden, zit lekker ouderwets in elkaar. kunnen er meteen nog wat modificaties gedaan worden, had nog wat ideeen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 januari 2016 Report Share Posted 28 januari 2016 Dus eigenlijk zat je er op te wachten? Dan snap ik het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts