robx Posted 5 februari 2016 Report Share Posted 5 februari 2016 zo, zonder versterker thuis gekomen. transistor kaduuk en daardoor de softstart-weerstand ook. afijn het is te maken, paar dagen en klaar. als je voor <€300 en een schijf kan kennismaken met goed klinkend digitaal dan doe ik het ook. wie weet hoe het bevalt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 februari 2016 Report Share Posted 5 februari 2016 (edited) Mag ik ook nog een keertje? Kans dat ik mijn oren geloof is wel tamelijk groot. Jij toch altijd Marc!!! Mag je meteen de stoffelijke resten van m'n Olive meenemen. Dwz, de prints en het loopwerk. Behuizing is al weggegeven en hd hou ik zelf, tenzij die heel uniek zou zijn, dan mag jij 'm ook hebben. De voeding hou ik zelf - dat is een mooie 5V voeding waarmee ik de netstekkervoeding van m'n nieuwe stromert kan upgraden, als dat iets oplevert tenminste... En btw, deze doet gapless als er ook gapless is geript. Volgens mij is dat namelijk van de rip afhankelijk en niet van de spelert. Of toch? Edited 5 februari 2016 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 februari 2016 Report Share Posted 5 februari 2016 (edited) Leuk Toine, mijn dac kostte een smak maar vergeleken met andere professionele weer niet, dus ach Mocht je systeem als server Debian en MPD gebruiken dan moet je eens als client naar de nieuwe Cantata V.2.0. kijken. Heel erg mooi en inclusief internet radio ook sommige betaalde abonnementen zoals d.i.fm worden prima ondersteund met beelden, teksten, technische dingetjes en lyrics etc. Het werkt nu heel aardig misschien ben ik ook wel te kritisch.... Nee nee, niks server, debian en weet ik wat al. Gewoon... één doodsimpel component van 16*10*3cm, een usb-hdtje, en alles fysiek binnen de periferie van de set en de tegel gehouden, dus beslist ook hd en voeding, dat is de sleutel tot succes (alhier dan...). En een app om alles te bedienen met tablet bovendien! Ach, Marc komt binnenkort vast. Die brieft het wel over! Edited 5 februari 2016 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 februari 2016 Report Share Posted 5 februari 2016 zo, zonder versterker thuis gekomen. transistor kaduuk en daardoor de softstart-weerstand ook. afijn het is te maken, paar dagen en klaar. als je voor <€300 en een schijf kan kennismaken met goed klinkend digitaal dan doe ik het ook. wie weet hoe het bevalt. groet Kom het eens beluisteren, Rob. Met jouw visie op audio ga je het wel waarderen, en die prijs van onder 200 is echt zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 februari 2016 Report Share Posted 5 februari 2016 Kom het eens beluisteren, Rob. Met jouw visie op audio ga je het wel waarderen, en die prijs van onder 200 is echt zo... Ik geloof het graag. En als Rob gaat wil ik graag meekomen, lijkt me leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 februari 2016 Report Share Posted 6 februari 2016 Ik geloof het graag. En als Rob gaat wil ik graag meekomen, lijkt me leuk. Ja, leuk! Net een datum met Rob geprikt via pb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 februari 2016 Report Share Posted 6 februari 2016 Mooi, dat gaat wel goed komen, ik hoop wel dat je de koffiezetmachine niet ook gedowngraded hebt. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 februari 2016 Report Share Posted 6 februari 2016 (edited) Blauw licht Edited 6 februari 2016 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 februari 2016 Report Share Posted 6 februari 2016 Mooi, dat gaat wel goed komen, ik hoop wel dat je de koffiezetmachine niet ook gedowngraded hebt. ;-) Zeker niet. Er is zelfs een high-end handmolen gekomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 Licht open haardvuur geknetter. Tijd geleden gehoord. Wat oude LP's gekocht bij de Kringloop. Ze zien er uit als nieuwstaat. Wel erg dun. Sommige Amerikaanse persingen. Barbra Streisand - Classical Barbra. Dat zou mis gaan denk je. Maar het speelt rustig weg op de achtergrond met... open haardvuur geknetter. Wel een doffe productie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 Ooh, is dat de charme van vinyl Dacht ik vroeger anders over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 Ooh, is dat de charme van vinyl Dacht ik vroeger anders over Ja, klopt. Klaarblijkelijk volgens de Wiki is er een remaster van gemaakt daar kan ik me iets bij voorstellen. De stem van Barbra is wel erg zacht gemixt. Kan ook aan de persing liggen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 (edited) ............De stem van Barbra is wel erg zacht gemixt. Kan ook aan de persing liggen natuurlijk. Aan de persing? De verschillende persingen worden gemaakt van (kopieën van) dezelfde mastertape. Lijkt me stug dat Barb daar zachter van gaat zingen Edited 7 februari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 (edited) Aan de persing? De verschillende persingen worden gemaakt van (kopieën van) dezelfde mastertape. Lijkt me stug dat Barb daar zachter van gaat zingen We kunnen een originele CD versus lp vergelijk doen en daarna de remaster beluisteren in de nieuwe Sonore Audio Hall in Hoek van Holland. ;-) Moet ik alleen aan de CD's zien te komen... Lol Edited 7 februari 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 Ooh, is dat de charme van vinyl Dacht ik vroeger anders over Ik heb een album van Procol Harum op mp3 dat ook zo'n haardvuur heeft. Ik vind het maar niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Mijn audiofile dag was eigenlijk afgelopen zaterdag. Op de zelfbouwdag van het ZBA forum. Daar had iemand een set zelfbouw elektrostaten mee genomen. Ik heb werkelijk nog zo veel geweld uit een elektrostaat komen horen. Er was druk in het laag, de dynamiek was enorm en van vervorming geen spoor te bekennen. Wat op de dag High-End Forumdag 2016 niet naar voor kwam bij de elektrostaat was hier echt goed aanwezig. Het heeft mij wel weer aan het denken gezet en ben er nu meer als ooit van overtuigd dat muziek toch het beste met vliezen gereproduceerd kan worden. als je de kans krijgt om dit te beluisteren ga het zeker doen.!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Mijn audiofile dag was eigenlijk afgelopen zaterdag. Op de zelfbouwdag van het ZBA forum. Daar had iemand een set zelfbouw elektrostaten mee genomen. Ik heb werkelijk nog zo veel geweld uit een elektrostaat komen horen. Er was druk in het laag, de dynamiek was enorm en van vervorming geen spoor te bekennen. Wat op de dag High-End Forumdag 2016 niet naar voor kwam bij de elektrostaat was hier echt goed aanwezig. Het heeft mij wel weer aan het denken gezet en ben er nu meer als ooit van overtuigd dat muziek toch het beste met vliezen gereproduceerd kan worden. als je de kans krijgt om dit te beluisteren ga het zeker doen.!!! Wat een mooie bouwwerken!!! De elektrostaat lijkt me gaaf te beluisteren! Dank voor het posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Daar zitten natuurlijk stiekum echte spiekers achter gemonteerd. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 (edited) Nou Jerry heeft ooit Acoustat magnetostaten gehad (ik weet niet meer welk type) maar daar kwam zeker ook meer dan voldoende laag uit. Edited 8 februari 2016 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Nou Jerry heeft ooit Acoustat magnetostaten gehad (ik weet niet meer welk type) maar daar kwam zeker ook meer dan voldoende laag uit. Je zegt het goed: er kwam laag UIT... Die Acoustats waren immers ingebouwd in een soort grote behuizing, wat het laag zeker versterkte en het dipolaire karakter om zeep hielp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Mijn audiofile dag was eigenlijk afgelopen zaterdag. Op de zelfbouwdag van het ZBA forum. Daar had iemand een set zelfbouw elektrostaten mee genomen. Ik heb werkelijk nog zo veel geweld uit een elektrostaat komen horen. Er was druk in het laag, de dynamiek was enorm en van vervorming geen spoor te bekennen. Wat op de dag High-End Forumdag 2016 niet naar voor kwam bij de elektrostaat was hier echt goed aanwezig. Het heeft mij wel weer aan het denken gezet en ben er nu meer als ooit van overtuigd dat muziek toch het beste met vliezen gereproduceerd kan worden. als je de kans krijgt om dit te beluisteren ga het zeker doen.!!! Ik geloof het graag, maar waren het zeker electrostaten, en niet magnetostaten? Ze moesten dus in het stopcontact? Wat mij betreft komt het beste laag uit een Apogee fullrange ribbon, maar dat waren magnetostaten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 (edited) Je zegt het goed: er kwam laag UIT... Die Acoustats waren immers ingebouwd in een soort grote behuizing, wat het laag zeker versterkte en het dipolaire karakter om zeep hielp. Ja en? Ooit wel eens bij Jerry zelf geluisterd destijds in zijn grot op zolder in Tilburg? De ESL's afgelopen zaterdag waren echt pure ESL's en de grote verrassing van de dag. Edited 8 februari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Ja moar he da ding is ja 7 meter hoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Ik geloof het graag, maar waren het zeker electrostaten, en niet magnetostaten? Ze moesten dus in het stopcontact? Wat mij betreft komt het beste laag uit een Apogee fullrange ribbon, maar dat waren magnetostaten... Ik speel hier met Maggies en weet wel aardig wat er met vellen te behalen is. Dit was voor mij eigenlijk een verrassing om dat er nu ook nogeens op een behoorlijk luid niveau gespeeld kon worden. Voor de gelegenheid was er even een voltmeter aangesloten die de piek waardes aangaf dat was dus 27V wat ik langs heb zien komen en dat met een gemiddelde impedantie van 2 ohm zijn dat heel wat wattjes die verstookt werden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 (edited) Het is natuurlijk prachtig als je zelf electrostaten kunt bouwen die ook nog eens goed laag gaan. Edited 8 februari 2016 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts