Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ja kon ik dat soort dingen maar !

hier een terugval wegens inspelende voedingscondensatoren. klinkt altijd even top, dan wordt het een rommeltje, en met enig geduld gaat het goed. en ik ben verkouden ook nog, dus ik hoor sowieso niks.

groet

Stukje van een penseeltje.

@Hans.

Dank je.

Het steuntje komt van een plastic Lenco stofborsteltje dat niet meer werkte.

De buis van een oude Dual dt.

Aha,

Had vroeger zon Canton discostat. Joost mag weten waar die gebleven is

discostat1.jpg

ja kon ik dat soort dingen maar !

hier een terugval wegens inspelende voedingscondensatoren. klinkt altijd even top, dan wordt het een rommeltje, en met enig geduld gaat het goed. en ik ben verkouden ook nog, dus ik hoor sowieso niks.

groet

Als je daar niet zeker van bent zou ik er niet aan beginnen. 400V of meer is toch vrij dodelijk

Prachtig gebouwd, met een bijzondere trafo, mooie materialen, en, less is more, héél weinig in de signaalweg.... Normaal zit de bezoeker in de luisterstoel, maar ik heb daar toch ook een behoorlijk deel van de avond doorgebracht ^_^. Het was een enerverend avondje......

Jouw versterker kan ook nog een stuk beter René.   Vanmiddag en vanavond veel muziek gedraaid, verslavend mooi  :) 

Gisteren bezig geweest de hifi te installeren op de nieuwe luisterkamer. De eerste ervaringen zijn zeer goed met CD. De Oracle moet nog een week wachten totdat het TNT rack klaar is. Wordt 120 maal 45 zodat er veel op kan. Het is de bedoeling dat ik met twee draaitafels ga spelen. Er is dan ook ruimte voor mijn Nakamichi.

Eindelijk stereo, Carl? ;-)

Ja, dwarsdrukcompensatie van de ene draaitafel veel te hoog, van de andere veel te laag.

Twee dezelfde LP's opzetten, gelijk starten en hoppa.... Stereo. :)

Groet,

Leobus

Eindelijk stereo, Carl? ;-)

Dat had ik beneden ook wel Marc maar inderdaad minder. Ik heb een testplaat en boven zie je de stem veel beter van links naar rechts "lopen" dan beneden en dat hoor je ook in muziek terug natuurlijk. Hetzelfde geldt voor de dieptewerking wat voor de weergave van de opbouw van bijvoorbeeld een orkest zeer belangrijk is. Ook het laag heeft veel meer warmte en doortekening dan voorheen. En ook de detaillering is veel beter en dan in een coherent geluidsbeeld wat ik altijd zeer belangrijk vind. Kortom het gaat de goede kant op.

Ik had al eerder geëxperimenteerd in de ruimte, maar sinds twee dagen heb ik gordijnen en andere raambedekking en dat maakt de ruimte klankmatig en visueel een stuk meer "af". Ik ben vanavond op advies van een vriend wat aan het experimenteren gegaan met de luisterafstand.

Het rack is nog niet klaar en ik speel nu alleen CD. Met vinyl verwacht ik nog een grote stap te zetten. Maar goed er zullen de komende tijd nog wat stappen gezet worden. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, is of het zinvol is om op de schuine achterwand een diffusor of absorptiemateriaal te bevestigen. Als ik daar uit ben wil ik zeker de harmonizer uitproberen. Zoals ik al zei stond ik daar helemaal paf van van de week.

Edited by carl

Toch wel grappig zo'n set opnieuw inregelen. Ik had de LS symmetrisch in de ruimte gezet met meetlat. Ik kreeg iets niet goed en toen heb ik puur op gevoel geplaatst. Kreeg het gelijk goed. Later alles nog eens nagemeten en de LS waren niet meer symmetrisch opgesteld. Verder gemeten en ook de ruimte zelf was niet helemaal symmetrisch vandaar dat de LS niet symmetrisch moesten worden opgesteld. Ook heb ik mijn Kimber 4 TC LS kabel weer in gebruik genomen na 5 jaar (beneden te kort). Dat moet dan ook weer ingespeeld worden bleek, maar toen klonk het gelijk weer beter.

Rare jongens die audiofielen.

Edited by carl

Voor velen is dat het einde van de hobby. De laatste audiofiele dag...

Gelukkig heb ik genoeg andere spullen om aan te prutsen.  Als dat dan weer klaar is:  "andermans spullen" Soms kom je iets of iemand tegen waardoor je weer aan je eigen spullen gaat .... waarmee de cirkel rond is ;)  

Edited by Tubejack

Toch wel grappig zo'n set opnieuw inregelen. Ik had de LS symmetrisch in de ruimte gezet met meetlat. Ik kreeg iets niet goed en toen heb ik puur op gevoel geplaatst. Kreeg het gelijk goed. Later alles nog eens nagemeten en de LS waren niet meer symmetrisch opgesteld. Verder gemeten en ook de ruimte zelf was niet helemaal symmetrisch vandaar dat de LS niet symmetrisch moesten worden opgesteld. Ook heb ik mijn Kimber 4 TC LS kabel weer in gebruik genomen na 5 jaar (beneden te kort). Dat moet dan ook weer ingespeeld worden bleek, maar toen klonk het gelijk weer beter.

Rare jongens die audiofielen.

Rare jongens ook die Luidsprekers.

Wie zegt namelijk dat die identiek zijn. Ikke niet.

Afgelopen zaterdag naar de demo van Arcam met Sonus Faber bij Van Duppen Audio in Venlo meegemaakt. Audiac demonstreerde er de nieuwe Klasse G versterkers inclusief de Solo Movie (all-in -one blue-rayspeler, streaming device en surround receiver) van Arcam. Er stonden de top AV- en stereoreceivers te spelen. De stereo op een stel Sonus Faber Venere Signature en de AV op een set van de OlympicaIII op front en de OlympicaII als rear. Het klonk op beide sets geweldig goed. Ik ben nu ook overtuigd dat roomcorrection kan werken.

Eerder tijdens een demo op de audioclub was de Lyngdorf een erg goede. Nu deed de Arcam met dirac systeem het net zo goed. Eerder deed de Trinnov me weinig tijdens een show bij Gydotron, maar diezelfde Trinnov deed het prima tijdens de show in het AZ stadion

Allemaal parameters om geluid te verbeteren bij gebrek aan muziek, is het eerste wat me te binnen schiet bij de digitale manipulatietechnieken.

De leek kan nu alles om zeep helpen; de expert toch nog een fatsoenlijk geluid (niet persé muziek) realiseren.

Klonk muziek van zichzelf maar goed genoeg, dan hoefden we die niet steeda te verbeteren...

Edited by thingman

Je hebt wel gelijk Toine. Eerder miste ik de emotie in de muziek, maar met de "nieuwe" mogelijkheden die de software biedt en een beetje gezond verstand, kun je het er wel uithalen.

Feit blijft dat er teveel gerotzooid wordt. Zowel aan de opnamekant als ook aan de weergavekant. Ik prefereer nog altijd een volledig analoge weergave. De digitale technieken hebben echter behoorlijke stappen gemaakt.

Rare jongens ook die Luidsprekers.

Wie zegt namelijk dat die identiek zijn. Ikke niet.

Daar heb je een punt Tube. Maar als je de LS omwisselt en het probleem blijft aan dezelfde kant dan moet het niet aan de ongelijkheid van LS liggen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...