Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ben van plan het nòg goedkoper te doen. Ik heb nog een eee-pctje liggen. Chrome erbij, Tidal proberen, via de Brooklyn Dac, puur voor de leut.

Zal vast ook een goeie optie zijn. Binnen de invloedssfeer van een tegel kun je bijna alles laten klinken als muziek.

Nou, muziek... Gisteren nog wat geprobeerd, usb-audio-kernel liet zich niet laden, maar KDE vond het best en er kwam geluid uit. Leek echter op een plaat zonder RIAA correctie. Alleen hoog.

Linux mint 17.3 geprobeerd, is denk ik te ijzervretend.

Open Suse 13.2 Leap nogwat is 64 bits en installeert niet.

Denk dat ik het met de voorganger ga proberen.

Er is trouwens net een nieuwe versie van de Raspberry PI uit. Ook leuk.

Ik maak stappen hier. Een andere interlink, de van den hul integration hybrid. Uiteindelijk zal die op de phonoversterker terecht komen. Nu wissel ik tussen de bronnen. Matched ook met dezelfde ls kabel. Daar wordt het nog weer een tandje beter van. Op alle gebieden. Strakkere en beter gedefnieerde laagweergave, lijkt ook minder laagproblemen in de kamer te geven, gedetaileerder in het hoog maar vooral het middengebied valt op. Meer een life beleving, alsof ze in de kamer staan te zingen. Maar ik moet er bij zeggen dat ik de luidsprekers inmiddels ook op stoeptegels heb staan ^_^  en de ontkoppeling van de stenen vloer ook nog weer beter is geworden. Gisteravond de cd van war of the worlds van Jeff Waye opstaan, ik hoorde op een gegeven moment duidelijk het aanslaan van de toetsen van de synhesizer en de geluiden die daar bij horen. De analoge set kan op de vingernagels nog aanhaken bij de cd speler maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat qua ruimtelijkheid en soundstage de cd speler het beter doet. Dat gaat redelijk in tegen de heersende opinie dat een platenspeler gemakkelijk beter klinkt dan een cd speler. Heb altijd gedacht dat ik een analoge setup had van een redelijk niveau en die krijgt het nu zo ineens happend naar adem gruwelijk benauwd van de digitale setup... :o  Er zijn verschillen maar ik ben nog aan het uitvogelen welke dat nu exact zijn en welke setup nu (structureel) beter is en wanneer. Maar het is geen must dat nu defintief te duiden aangezien er toch meer veranderingen op stapel staan dus daar ligt de focus niet echt. Ben erg benieuwd wat een goede dac nog meer gaat brengen en als de akoestiek hier ook nog eens verbeterd dan wordt het toch nog echt wat hier. 

Edited by conqubite

Dát is tenminste een echte audiofiele dag! Volgens mij verdient zowel het digitale als het analoge deel van de set hetzelfde respect. Maakt niet uit wat er beter klinkt, al heb je dat altijd wel in de gaten, uiteindelijk gaat het om de muziek, ongeacht waar je die vandaan haalt, of op hebt staan.

Ik word nog eens wijs met de jaren. :)

Bedankt. Momenteel staat OpenSuse 13.1 te installeren. Blijft krap op zo'n netboekje, maar - als het werkt - heb ik er al aardig wat ervaring mee. Gaat het niet, dan is er nog Leeenux Linux, speciaal geschikt voor zo'n ding, en met langdurige ondersteuning.

Wat ik er normaal mee doe, is backups/restores voor de Olives verzorgen (als ik de PC niet wil aanzetten daarvoor), en nu lijkt het me leuk er eens een tijdje Tidal op te proberen. Het gaat mij niet om de ultieme muziekreproductie, ik ben immers nooit zo gecharmeerd geweest van die laptops en aanverwante dingen voor muziek. Wordt Tidal een blijvertje, dàn kan ik altijd nog een Noxon overwegen of de Raspberry toer opgaan.

lekker verder luisteren naar het inspelen van de AW250. nieuwe dimensies van volle basweergave. niet alleen meer energie en verder omlaag, maar ook meer detail, meer vel zeg maar. alsof ik nu pas hoor wat die 30cm woofers moeten doen. de muziek staat steeds meer op een fundament, alles weer meer zijn eigen klank. nu 'the best of ub 40 volume one'. lekker hoor.

groet

Bedankt. Momenteel staat OpenSuse 13.1 te installeren. Blijft krap op zo'n netboekje, maar - als het werkt - heb ik er al aardig wat ervaring mee. Gaat het niet, dan is er nog Leeenux Linux, speciaal geschikt voor zo'n ding, en met langdurige ondersteuning.

Wat ik er normaal mee doe, is backups/restores voor de Olives verzorgen (als ik de PC niet wil aanzetten daarvoor), en nu lijkt het me leuk er eens een tijdje Tidal op te proberen. Het gaat mij niet om de ultieme muziekreproductie, ik ben immers nooit zo gecharmeerd geweest van die laptops en aanverwante dingen voor muziek. Wordt Tidal een blijvertje, dàn kan ik altijd nog een Noxon overwegen of de Raspberry toer opgaan.

Eventueel Mint 13, erg simpel en zeer licht gewicht https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

[...|  Linux Mint Xfce is bijzonder makkelijk en eenvoudig te bedienen; de gemiddelde Windowsgebruiker kan er direct mee overweg.  :)

Eventueel Mint 13, erg simpel en zeer licht gewicht https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

[...| Linux Mint Xfce is bijzonder makkelijk en eenvoudig te bedienen; de gemiddelde Windowsgebruiker kan er direct mee overweg. :)

Volgens mij geldt dat voor zowat elke Linux-smaak. Nu staat 13.1 erop. Afwachten hoelang er nog updates op komen.

Eerst nog dat ellenlange wifi password er opzetten, Mytek Control nog eens proberen, enfin, geen ledig moment hier.

Posted · Hidden 3 maart 2016 - dubbel
Hidden 3 maart 2016 - dubbel

lekker verder luisteren naar het inspelen van de AW250. nieuwe dimensies van volle basweergave. niet alleen meer energie en verder omlaag, maar ook meer detail, meer vel zeg maar. alsof ik nu pas hoor wat die 30cm woofers moeten doen. de muziek staat steeds meer op een fundament, alles weer meer zijn eigen klank. nu 'the best of ub 40 volume one'. lekker hoor.

groet

groet

O ja, goede luistertip: UB40!

ja zo lekker basic gemaakt. het springt door de kamer haha. alle instrumenten klinken nog naar zichzelf .... in plaats van een platgestampte sample waarvan zelfs te betwijfelen is of het ooit een echt instrument was.

ah ja ... ik ga zo lekker The Police luisteren, idem. ik heb bergen oude meuk haha

groet

Leuk Jack. 

Wie levert dat zo snel.....;-)

Mijn fiele dag is een avondje alleen in huis. Heerlijk. De luidsprekers naar voren getrokken -nou ja wat linea blokken afgestapeld en opgestapeld en daar de LS weer bovenop- wat verschil is dat toch elke keer als ze wat verder de ruimte in staan. Zo vrij. Zo echt. Ze verdwijnen compleet ik kan ze op 2 meter afstand al niet aanwijzen. Moet wel precies in het midden zitten natuurlijk

Een ding weet ik zeker: ik heb het beste geluid van het hele huis! :P  :P

Edited by goodtube

Leuk Jack. 

Wie levert dat zo snel.....;-)

Acoustic Dimension   :)  Gisteren besteld en vandaag met zorg verpakt door de brievenbus.

http://www.acoustic-dimension.com/audionote/Audio-Note-oil-filled-mylar-capacitors-main.htm 

Net deze LP gedraaid  (die van mij  is niet zo vies hoor)

115169589.jpg

Klinkt echt ongelofelijk mooi.  Klaas heeft top luidsprekers gemaakt  ;)

P.s. versterker mag je niet meer lenen  :P

Edited by Tubejack

Net een proef abonnement genomen op Qobuz.  

Bewust de goedkoopste  versie op 320Kbit mp3, Als ik de muziek mooi vind wil ik toch graag het fysieke medium 

Dat klinkt heel behoorlijk via mijn Mac mini en dac.  

Van compressie heb ik dankzij buizen nauwelijks last :)  Je hoort wel enige "hardheid" maar mag het? mp3....

De installatie en bediening via Audirvana is erg eenvoudig 

Leuk verjaardag cadeau i.p.v. die eeuwige sokken   ;)  :D

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...