Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Van harte Jack.

Je bent overigens weer goed bezig.

Dank je George.

Qobuz is  heel erg leuk en snel!  Ik heb nu een stream aanstaan met hun nieuwste aanwinsten, dan krijg je alle soorten muziek te horen.

Ideaal als je als een brede muziek smaak hebt of wil ontwikkelen. 

P.s. ook leuk voor ouwe snoepers de mooiste blauwe ogen komen langs  :wub: Nu Lisa de La Salle  (klassiek op piano) 

Edited by Tubejack

Heb vorige week een demo gehad en die gebruikte Tidal. Werkte ook erg goed.

Zelfs via een mobile internet verbinding.

De interface die zij gebruikte was Roon. Zag er erg mooi uit en makkelijk in de bediening.

Edited by kappa7

Tidal lijk me ook mooi, maar wordt niet ondersteund door Audirvana  = Frans net als Qobuz = Frans 

Uit welk land  Tidal vandaan komt weet ik niet.  Maar ik vind 19,95 voor een abonnement gewoon veel te duur  ;)

Bovendien het gaat me alleen om muziek te ontdekken.  CD' s etc rip ik liever zelf, dan weet ik zeker dat het goed is.

Ik heb er ook naar gekeken George naast alle andere muziekdiensten en spelers maar ik vind 119$ per jaar voor een stukje software,  bovenop een eventueel abonnement gewoon duur.

Maar als je normaal veel muziek koopt en/of weinig ruimte hebt is het wellicht een uitkomst .  Ik zelf heb nog voldoende ruimte voor een of 2 van deze dingen.

F75GHO1FRJIRN06.MEDIUM.jpg

Ik heb er ook naar gekeken George naast alle andere muziekdiensten en spelers maar ik vind 119$ per jaar voor een stukje software,  bovenop een eventueel abonnement gewoon duur.

Maar als je normaal veel muziek koopt en/of weinig ruimte hebt is het wellicht een uitkomst .  Ik zelf heb nog voldoende ruimte voor een of 2 van deze dingen.

F75GHO1FRJIRN06.MEDIUM.jpg

die vind je tegenwoordig bij de antiquair....... :P

Mijn audiofiele dag bestond uit het instaleren van een lineaire voeding op mijn muziek PC. Ik bedacht me een tijdje geleden dat ik nog een mooie gestabiliseerde voeding had liggen. Deze heb ik jarenlang voor m'n koelbox gebruikt, maar is ook al weer enige tijd vervangen door een geschakelde voeding. het ding stond dus ongebruikt op zolder. Het is een oude, maar wel heel mooi uitgevoerde voeding. Een Philips Medical voeding met zo'n afgeschermde blauwe ingegoten trafo er in. Het ding levert maximaal 4,5 A aan 12 V en blijft tot die stroom perfect stabiel. Onbelast, 12.071V en belast ook 12.071V. Het enige probleem zou kunnen zijn dat hij wat warm word. Daarom staat er nu een vleesthermometer in. Hij blijft op 50 grd. C staan. Dus niks aan de hand. Het PC'tje gebruikt ook maar ca. 20 W.

In het PCtje heb ik de originele voeding vervangen door een z'g. Pico voeding. Dit ding maakt de 3,3V en 5V. De 12 V gaat gewoon "rechtdoor".

picopsu-90-dc-dc-power-converter-pic1.jp

Dit is zo'n ding.

Volgens tests zijn ze erg ruis en ruimpelarm.

Helpt het niet, dan geeft het moed... :)

Relatie tip  :rolleyes:

Mijn vrouw vind Qobuz geweldig, die vind iets van 238 albums? met het keyword  "BeeGees"  er in  :wacko:  :o  :D

Veel albums ken ik natuurlijk, maar wat ze nu mee zingt  :confused:  Nóóit van gehoord ^_^

Ik vind het wel leuk, kunnen we niet een topic maken: "muziek die je eens in je eens in je leven gehoord moet hebben?"  

Met 3 miljoen titels zie ik door de bomen, even het bos niet meer....   :blink:

Heb vorige week een demo gehad en die gebruikte Tidal. Werkte ook erg goed.

Zelfs via een mobile internet verbinding.

De interface die zij gebruikte was Roon. Zag er erg mooi uit en makkelijk in de bediening.

Ja, dat Roon zag er erg verzorgd uit. Wat mij betreft een beetje te veel van het goede. Ik hoef tijdens het beluisteren van een muziekje echt niet te weten wanneer de betreffende artiest een concert geeft in Nederland. En de geluidskwaliteit? Hing natuurlijk ook af van de gebruikte set. En daarmee viel het mij weer eens op dat dergelijke dsp en aktief gestuurde sets alles theoretisch goed doen, maar net geen muziek maken. Tenminste niet in mijn oren. Maar die zijn (In combinatie met mijn hersenen) wel een beetje apart geloof ik.

Groet,

Leobus

Relatie tip  :rolleyes:

Mijn vrouw vind Qobuz geweldig, die vind iets van 238 albums? met het keyword  "BeeGees"  er in  :wacko:  :o  :D

Veel albums ken ik natuurlijk, maar wat ze nu mee zingt  :confused:  Nóóit van gehoord ^_^

Ik vind het wel leuk, kunnen we niet een topic maken: "muziek die je eens in je eens in je leven gehoord moet hebben?"  

Met 3 miljoen titels zie ik door de bomen, even het bos niet meer....   :blink:

Van harte Jack.

Weet niet of Qobuz ook met afspeellijsten werkt (gebruik Spotify), die speel ik de laatste tijd regelmatig af. Daar zitten pareltjes tussen, gisteren "Root Blues" geluisterd, genieten! :wub:  

Dank je. was erg gezellig gister  :)

Volgens mij wel.  Ik heb Audirvana nu zo ingesteld dat de 16bit 320mp3 stream geupsampled wordt naar 24bit 176,4Khz.   Klinkt goed, dat kleine "randje" van MP3 is praktisch weg.

Mooi  streamen zo, voor een vriendelijke prijs.   :) Ook leuk om cadeau te geven  ;)

Ja, dat Roon zag er erg verzorgd uit. Wat mij betreft een beetje te veel van het goede. Ik hoef tijdens het beluisteren van een muziekje echt niet te weten wanneer de betreffende artiest een concert geeft in Nederland. En de geluidskwaliteit? Hing natuurlijk ook af van de gebruikte set. En daarmee viel het mij weer eens op dat dergelijke dsp en aktief gestuurde sets alles theoretisch goed doen, maar net geen muziek maken. Tenminste niet in mijn oren. Maar die zijn (In combinatie met mijn hersenen) wel een beetje apart geloof ik.

Groet,

Leobus

Even wat anders Leo jij had toch  net als ik problemen met divers  op je Mac met El Capitan. ?

Komt hier door http://www.appletips.nl/el-capitan-system-integrity-protection-rootless-uitschakelen/

De systeembestanden zijn extra beveiligd, voordeel malware krijgt nog nauwelijks kans, nadeel is dat je geen software meer kunt installeren die niet "goedgekeurd" zijn door Apple en/of vanuit de App store geïnstalleerd kunnen worden.

M.a.w. de divers zelf zijn waarschijnlijk niet het probleem, maar wel de leverancier, die heeft lopen slapen of niet meegedaan met de beta ontwikkelaars testen van deze nieuwe versie MacOSX.

Kan zijn dat hij daar geen budget voor heeft o.i.d.  en het daardoor niet verder wil of kan ondersteunen.  Het zijn aannames .....

Ja, Jack.

Ik had inderdaad problemen. Antelope had toegezegd zo snel mogelijk een nieuwe driver te maken. Maar ja, wat is zo snel mogelijk.

Na een week of drie wachten heeft mijn schoonzoon Yosemite er weer voor mij op gezet. Nogal een gedoe, begrijp ik.

Nu draait alles weer.

Groet,

Leobus

Hoi Leo,

Ik schat in, dat een nieuwe driver maken niet het probleem is.  Wel om hem gecertificeerd te krijgen door Apple zodat hij via de App store geïnstalleerd kan worden.

Waarschijnlijk doet de oude het ook nog, als je onder El Capitan eerst even opstart zonder die nieuwe beveiliging.  Daarom kreeg je leverancier of iemand anders het

ook niet geïnstalleerd.

Groet,

Jack

Jack,

Hoezo, kreeg ik de driver niet geïnstalleerd? Hij stond al een paar jaar gewoon zijn werk te doen. Alleen na overgang naar El Capitan werkte hij niet meer. Apple service heeft op afstand de driver nogmaals geïnstalleerd. Die was zichtbaar aanwezig, maar werkte gewoon ook niet. En ik was niet de enige met het probleem. Werelwijd hadden veel mensen problemen met een keur aan DAC's.

Groet,

Leobus

Lees het stukje eens heel goed Leo.

Geen énkele driver kan fatsoenlijk werken als hij niet met de systeembestanden (kernel) kan communiceren.  En juist dat gedeelte is in El Capitan extra goed beveiligd.

Bij de voorgaande versie t/m Yosemite  kon dat nog wel.   

Van de gemiddelde Apple medewerker heb ik tot nu toe geen hoge dunk. Zullen nooit een fout toegeven.  Meestal van die maffe Apple adepten daar.

Net als de leverancier van hardware, die het meestal afschuift  in dit geval op Apple 

Edited by Tubejack

Neemt niet weg dat ik de beveiliging, wel heel slim bedacht vind van Apple :)  Gelukkig heeft veel nieuwe hardware bij Linux en MacOSX géén driver meer nodig.

Mijn HiFace EVO 2 werkt perfect met EL Capitan. Werd direct herkend.  Plug en play ;)   

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...