Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Klopt, ik heb net een nieuw Fritzbox modem (VDSL) van XS4all. Mooi ding maar het WiFi acces point wat daar standaard in zit. is naadje. Nauwelijks bereik Mijn 10 kaar oude Linksys Wireless-G AP doet het stukken beter. Gaat probleemloos door 2 betonnen vloeren terwijl de Frtzbox op dezelfde verdieping al problemen geeft (op hetzelfde kanaal).

Netgear nighthawk 7000 doet het ook erg goed.

Alle wifi spullenboel van Ziggo of wat je koopt onder de pak'embeet 100 Euro is het gewoon niet. Met wifi zijn best goede verbindingen te realiseren.

Nou... Het modem van Telfort doet het hier qua wifi héél goed. Staat op mijn kamer en is tot aan de voordeur bereikbaar. Geen centje pijn.

In het oude ziggo gebied is de 7210 van technicolor geleverd en die kan wel beide kanalen tegelijk.

Maar heb hem door ziggo in bridge mode laten zetten. Het blijft behelpen en dat is nog een van de betere wifi modems ooit door ziggo geleverd.

Uiteraard hangt het veel af van waar het apparaat staat. Voor genoeg woningen en appartementen voldoet het wel.

Dat in drukke gebieden de wifi apparaten elkaar wegdrukken komt juist doordat ze in auto mode staan. Lopen de hele tijd te switchen.

Kanaal 1 gaat beter door de muren dan de hogere. Heb je dat niet nodig gun een buur dat dan een zet hem op 11 of 13

Ik heb net eens even dat Sonore topic op Audiofreaks helemaal zitten lezen. Het is eigenlijk bij de beesten af: zonder zich erin te verdiepen wordt niet alleen een product afgeschoten ( dat ze niet kennen), maar ook de maker (die ze niet kennen).Eigenlijk wordt er niet of nauwelijks een poging ondernomen om het fenomeen als zodanig te verklaren. En dan dat focussen op dat de prijs te hoog zou zijn. Dat kan je van buitenaf toch moeilijk beoordelen. De enige manier hoe je een dergelijk product kan beoordelen is om te kijken of het voor jou al of niet meerwaarde heeft gezien de investering en andere producten die op de markt zijn.

Ach, er staat wel een mooi linkje naar het stekkerblok van Cock bij de Audiuoclub Limburg. Je hebt gehoord hoe het bij hem klinkt, Doe er je voordeel mee gezien je vraag in een ander topic  ;)

Edited by Pjotr

Ik geloof niet zo in stroom Peter, zeker niet in zo'n rustige buitenwijk.

De werking van die Harmonizers integreert me wel.

Edited by carl

Ik geloof niet zo in stroom Peter, zeker niet in zo'n rustige buitenwijk.

Dan moet zo'n simpel Gammablokje al helemaal voldoende zijn. Ben het wel met je eens, bij goed ontworpen spullen maakt het allemaal niet zo uit aan de 230V kant.

Ik heb net eens even dat Sonore topic op Audiofreaks helemaal zitten lezen. Het is eigenlijk bij de beesten af: zonder zich erin te verdiepen wordt niet alleen een product afgeschoten ( dat ze niet kennen), maar ook de maker (die ze niet kennen).Eigenlijk wordt er niet of nauwelijks een poging ondernomen om het fenomeen als zodanig te verklaren. En dan dat focussen op dat de prijs te hoog zou zijn. Dat kan je van buitenaf toch moeilijk beoordelen. De enige manier hoe je een dergelijk product kan beoordelen is om te kijken of het voor jou al of niet meerwaarde heeft gezien de investering en andere producten die op de markt zijn.

ach Carl je kunt aan de stijl al zien dat die paar mensen niet verder komen dan waar ze nu staan. Niet op audio gebied en ook niet in het echte leven. Ze zitten aan hun grens. Veel mensen hebben dit tegenwoordig. Oorzaak: www

Vandaag ga ik luisteren naar een set full range electrostaten met ingebouwde el34 versterking. Daar ben ik heel nieuwsgierig naar.

Zie de agenda.

Met dank aan Piet de Vries (speksteenkachels en audiotweaks.nl) die me erop gewezen heeft heb ik deze demo bijgewoond. Veendam is in de buurt. De demo was in het clubgebouw van de golfclub. Best een goede entourage voor een dergelijke show.

Het betreft zelfbouw elektrostatische luidsprekers met geïntegreerde buizenversterker. Het enige dat nodig is is een bron. In dit geval een streaming systeem, van Lumin werd het topmodel ingezet (import Audiotweaks.nl).

De weergevers zijn rijp voor de markt. Zoals de maker Wim de Wit (blanko.nu) aangeeft het is te goed om alleen voor zichzelf te houden. Hij is niet zo actief op fora en is al lange tijd bezig met elektrostaten. Ik vind het knap want bij de bouw van een dergelijk systeem komen verschillende disciplines bij elkaar. Houtbewerking. Elektronica. Goede oortjes.

Nagenoeg alles aan deze weergevers wordt in eigen huis gebouwd, tot en met het wikkelen van de trafo. Gietwerk voor de aluminium behuizing van de versterker wordt uitbesteed maar de ruwe klont die dan terugkomt wordt in eigen huis afgewerkt.

Wat betreft de bouw en afwerking een Tien met een griffel. Zelfs de WAF lijkt erg goed.

Wat betreft de weergave: ook heel erg goed! Er valt nog wat te tweaken met bijvoorbeeld de el34 buizen. Dit keer stonden er EL34b buizen van Tungsol op de versterker. Deze ken ik als wat aangedikt in het laag en de Svetlana S EL34 die ook te zien zijn op een van de foto's (zie website) is waarschijnlijk een betere match.

De 4 buizen staan in triode, voeding 400 Volt, push pull parallel. De uitgangstrafo is zelf gewikkeld en doet dienst als step up voor de elektrostaat. Die werkt op een spanning van 6000 Volt.

Een bijzondere ervaring was het. Wel vind ik het telkens wennen om naar vliezen te luisteren. Maar op de juiste plek klinkt het voortreffelijk.

Edited by goodtube

Met dank aan Piet de Vries (speksteenkachels en audiotweaks.nl) die me erop gewezen heeft heb ik deze demo bijgewoond. Veendam is in de buurt. De demo was in het clubgebouw van de golfclub. Best een goede entourage voor een dergelijke show.

Het betreft zelfbouw elektrostatische luidsprekers met geïntegreerde buizenversterker. Het enige dat nodig is is een bron. In dit geval een streaming systeem, van Lumin werd het topmodel ingezet (import Audiotweaks.nl).

De weergevers zijn rijp voor de markt. Zoals de maker Wim de Wit (blanko.nu) aangeeft het is te goed om alleen voor zichzelf te houden. Hij is niet zo actief op fora en is al lange tijd bezig met elektrostaten. Ik vind het knap want bij de bouw van een dergelijk systeem komen verschillende disciplines bij elkaar. Houtbewerking. Elektronica. Goede oortjes.

Nagenoeg alles aan deze weergevers wordt in eigen huis gebouwd, tot en met het wikkelen van de trafo. Gietwerk voor de aluminium behuizing van de versterker wordt uitbesteed maar de ruwe klont die dan terugkomt wordt in eigen huis afgewerkt.

Wat betreft de bouw en afwerking een Tien met een griffel. Zelfs de WAF lijkt erg goed.

Wat betreft de weergave: ook heel erg goed! Er valt nog wat te tweaken met bijvoorbeeld de el34 buizen. Dit keer stonden er EL34b buizen van Tungsol op de versterker. Deze ken ik als wat aangedikt in het laag en de Svetlana S EL34 die ook te zien zijn op een van de foto's (zie website) is waarschijnlijk een betere match.

De 4 buizen staan in triode, voeding 400 Volt, push pull parallel. De uitgangstrafo is zelf gewikkeld en doet dienst als step up voor de elektrostaat. Die werkt op een spanning van 6000 Volt.

Een bijzondere ervaring was het. Wel vind ik het telkens wennen om naar vliezen te luisteren. Maar op de juiste plek klinkt het voortreffelijk.

Inderdaad erg mooi gedaan: 

demodag-1024.jpg

Voldoet inderdaad niet echt aan CE. Ook lijken met de spleten onder de buizen te groot om veilig te zijn. Maar dat geldt voor veel buizenversterkers. Bij de Kanzy b.v. kon je zo de hoogspanning aanraken. Onder die vergulde platen zat n.l. een spleet van ca. 2 cm waarachter de buisvoeten.

Bij veel andere buizenversterkers staan de buizen meestal ook zonder veilige afscherming.

maar die staan meestal wat hoger...

Geen speakers voor een gezin met kinderen, huisdieren of moeilijk lopende bejaarden.

Wel heel mooi gedaan

Overigens vermoed ik dat er wel wat te besrpeken is bij zo'n handgemaakt product. Een losse voorzet kooi of zo

Edited by Duck-Twacy

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...