Tubejack Posted 24 maart 2016 Report Share Posted 24 maart 2016 . Hebben we het niet altijd over respect? Ook wij "Nederlanders" kunnen blijkbaar nog veel leren.... Nee de grootste schreeuwers hebben het m.i. altijd over "respect" Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 maart 2016 Report Share Posted 24 maart 2016 Nee de grootste schreeuwers hebben het m.i. altijd over "respect" Net als liefde is respect niet iets wat je ontvangt. Het is iets wat je geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 maart 2016 Report Share Posted 24 maart 2016 Net als liefde is respect niet iets wat je ontvangt. Het is iets wat je geeft.Afdwingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 (edited) Mijn enige reactie op het gebeuren op AF...... Er zijn nou eenmaal mensen die er veel plezier aan beleven om andere mensen af te zeiken en overal te kak willen zetten en aan de schandpaal te nagelen. Elke gelegenheid daarvoor aangrijpen. Ook hier is dat meerdere keren gepoogd op het huidige forum, maar ook op het voormalige Hear forum. Als oud moderator van het voormalige Hear forum heb ik dat hele gebeuren meegemaakt, ook persoonlijk. Tot aan persoonlijk gerichte PM`s en e-mails aan toe. Uiteindelijk is er toen door de voormalige beheerder (hear) maatregelen genomen die leidde tot een aantal verwijderingen van enkele lieden op het Hearforum. En terecht nog steeds in mijn optiek. Uiteraard is het nieuwe beheer door mij op de hoogte gesteld van alle in en outs over mijn moderatorschap periode en mijn ervaringen gedeeld. Ik vond dat van zeer groot belang voor de nieuwe beheerders. Daar sta ik nog steeds achter. Na de wisseling van het Hearforum naar het High-endforum is er door de nieuwe beheerders een nieuwe start gemaakt. Wat inhield dat iedereen met een schone lei weer kon beginnen. Zo kon ieder lid van het Hearforum weer posten. Maar al snel bleek dat er weer dezelfde mensen waren die nog steeds hetzelfde deden waar ze destijds een ban voor het leven hadden gehad. Een herhaling van zetten dus. En zo werd hun eigen schone lei weer een bevuilde lei, met als gevolg dat men opnieuw na meerdere waarschuwingen door het beheer een ban voor het leven kreeg. Men kan zelf dus de bekende schoen aantrekken. Het gevolg is dat het high-endforum een stuk aangenamer is geworden zonder dit soort mensen in mijn optiek. Als ik kijk hoe men op buitenlandse fora te werk gaat met dit soort mensen zijn ze hier op dit forum nog steeds erg coulant en mag er nog steeds veel. Zolang men zich maar aan de paar spelregels houdt kan je hier een hele leuk tijd hebben en waar je ook nog wat van opsteekt. Wat erop AF gebeurt is niets nieuws en is hier in het verleden ook gepoogd meerdere malen tegen andere lieden. Dat is hier altijd vrij snel de kop ingedrukt door consequent maatregelen te nemen. Daardoor is het hier aangenaam en prettig om te verblijven. Dat vind ik een verdienste van de leden en van de moderatoren en beheerders. Als ik kijk naar andere forums dan zijn het forums waar men een totaal andere mentaliteit erop nahoudt en men er kennelijk er veel plezier aan beleefd om elkaar af te zeiken, af te vangen enz. Mijn bedrijf Puresound.be (hét high-end nieuwsportal voor de BeNeLux en vér daarbuiten) ondersteunt dit forum juist vanwege de inhoudelijke kwaliteit van de bijdragen van de leden en de bereidheid om de eigen kennis door te geven aan andere leden. Bovendien is er een enorme analoge kennis hier aanwezig die niet verloren mag gaan voor de toekomst en moet worden behouden. Daarom ondersteunt Puresound het van harte en met veel plezier dit forum als sponser. Edited 25 maart 2016 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 Kan je iets over je Lenco ervaringen vertellen Peter. Hoe verhoudt deze draaitafel zich nu met de Garrards? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 Het loopwerk van de Garrard 301 is mijn inziens beter en zeker stiller,stiller omdat het tussenwiel verticaal draait en niet horizontaal maar misschien ligt dat aan de kwaliteit van het rubber qwa kwaliteit lijkt de motor ook degelijker. Maar ga ik luisteren met hetzelfde element op beide dt's klinken ze beide prima en kan ik niet zeggen dat de een beter klinkt dan de ander. Maar ja dat is een persoonlijke ervaring cijfers zeggen waarschijnlijk iets anders. Ik ga niet zeggen wie maar een gerenomeerd technicus met een grote verzameling van allerlei merken vertelde mij koop gerust een Lenco die zijn helemaal niet slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2016 Author Report Share Posted 25 maart 2016 Mijn audiofiele dag bestond vandaag uit het helpen van iemand met een digitaal tagingsprobleem. Dat een muziekverzameling een enorme puinhoop kan worden heb ik vandaag gezien en heel beperkt kunnen oplossen. Om het echt goed te krijgen ben ik nog wel een paar dagen bezig. Weet hier iemand, hoe je een NAS netwerkschijf onder Windows 10 voor Kinsky (Linn) in de library krijgt? Onder W10 zie ik hem wel, maar in Kinsky niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 hemel, laat mij nog lang FM luisteren en CD's draaien ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2016 Author Report Share Posted 25 maart 2016 hemel, laat mij nog lang FM luisteren en CD's draaien ..... Of LP's. Netwerkstreamen kan ook nog. Dan is het door de provider hopelijk goed gedaan. Maar ik vrees het ergste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 Hans die NAS dingen zijn vaak Linux waarbij de schijven in EXT4 o.i.d. zijn geformatteerd . Is het niet slimmer om de schijf in de NAS te laten en vanaf je netwerk te benaderen? Als het geen NAS is maar een externe USB schijf dan weet ik het zo niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2016 Author Report Share Posted 25 maart 2016 (edited) Hans die NAS dingen zijn vaak Linux waarbij de schijven in EXT4 o.i.d. zijn geformatteerd . Is het niet slimmer om de schijf in de NAS te laten en vanaf je netwerk te benaderen? Als het geen NAS is maar een externe USB schijf dan weet ik het zo niet. Ik ben denk ik niet duidelijk geweest. De schijven zitten in een Qnap nas. Maar in de library van Kinsky zie ik die niet. Wel een logitech server, maar die was alleen op C: ingesteld. Toch had het eerder vanaf de Qnap gewerkt. En ik meen ook dat ik de Qnap kort in de Library zag. Daarna kreeg ik het niet meer voor elkaar. Ik kan in logitech server wel naar de Qnap verwijzen. Dan komt de muziek wel in de library, maar het gaat wel tergend langzaam. Edited 25 maart 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 Heb je mappen hernoemd? In dat geval kan de NAS niet meer gevonden worden en zal je het nieuwe pad moeten aanmaken. Niet vergeten het oude weer te verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2016 Author Report Share Posted 25 maart 2016 Heb je mappen hernoemd? In dat geval kan de NAS niet meer gevonden worden en zal je het nieuwe pad moeten aanmaken. Niet vergeten het oude weer te verwijderen. Nee, geen mappen hernoemd. Windows 10 zag de qnap ook niet onder netwerk. Later wel. Ik had eerder de mediamap op de qnap m: genoemd. Dan is hij in de verkenner tenminste altijd te zieh. Windows 10 ziet een NAS meestal niet direct. Waarin moet ik dat nieuwe pad maken? In Kinsky lukt dat niet. Wel in de Logitech server (kennelijk DNLA). Maar het blijft mij verwonderen waarom het eerst wel direct vanaf de Qnap kon werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 In de kinsky. Je wil daarvan uit de NAS benaderen dus je zal die moeten vertellen waar die NAS te vinden is en voor de kinsky is dat niet m: Maar het volledige pad ingeven dus zo iets als //qnap/muziek of hoe die bij jou ook mag heten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2016 Author Report Share Posted 25 maart 2016 In de kinsky. Je wil daarvan uit de NAS benaderen dus je zal die moeten vertellen waar die NAS te vinden is en voor de kinsky is dat niet m: Maar het volledige pad ingeven dus zo iets als //qnap/muziek of hoe die bij jou ook mag heten. Precies, maar dat lukt in Kinsky dus niet. Je kunt wel een folder (is map) kiezen, maar dan wordt de muziek niet in de library opgenomen. En ik kan nergens een mogelijkheid vinden om de Qnap\music map aan Kinsky te koppelen. Vandaar mijn vraag. Het lijkt er op dat hij de NASAutomatisch moet vinden, maar dat werkt dus niet. Maar via de Logitech server gaat het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 Draait dat spul wel onder Windows10? https://oss.linn.co.uk/trac/wiki/KinskyJukeboxManual Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2016 Author Report Share Posted 25 maart 2016 (edited) Draait dat spul wel onder Windows10? https://oss.linn.co.uk/trac/wiki/KinskyJukeboxManual Jawel hoor, maar in de handleiding vind ik ook niet hoe je iets in de library moet opnemen. Het heeft in Windows 10 ook regelmatig gewerkt. Het is trouwens een andere Kinsky dan die jukebox. Edited 25 maart 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 Firewall problemen in Windows 10?? http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=30540 onder op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2016 Author Report Share Posted 25 maart 2016 Firewall problemen in Windows 10?? http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=30540 onder op. Dat heb ik eerder gezien. Wanneer ik weer daar ben ga ik er eens naar kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 maart 2016 Report Share Posted 25 maart 2016 Mijn audiofiele dag een nieuwe Linux muziek doos en reparatie van een tuner die ik eerder gerestaureerd had maar "tante Post" niet overleefd had Er is zo hard met het pakket gegooid of laten vallen dat eenkoolstof composiet weerstand op een print was gebroken. Nog nooit mee gemaakt. Verder een aantal schaalverlichting lampjes vervangen. Speelt mooi en de ontvangst is zeer goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 maart 2016 Report Share Posted 28 maart 2016 recent met een mede-forummer naar Thingman geweest. Ontvangen met lekkere koffie. Even kijken naar de set. Dikke eindversterker, geen voorversterker maar een voorverzwakker. In verhouding tot de dikke eindbak kleine luidsprekers van Transmission Audio. We krijgen muziek, en we kunnen even wennen aan de set. De kleine luidsprekers doen plaatsing en diepte goed, en er komt meer laag uit dan je zou denken. En geen boemboem. Dan krijgen we even een pauze, wat lekkers tussendoor (voor mij worstebroodjes jammie). Intussen wordt de audiolamp opgewarmd. De wáttuh? Nou gewoon een lamp met wat electronica, lees even in bij Audiofreaks. Thingman merkt op we moeten maar zelf luisteren. En dan weer muziek. Streep. En dan muziek. Dit (deze lamp) heeft het effect van de betere tweaks in mijn set (denk: Kemp Schumann Resonator, Bybee Signal Enhancers, Marigo Audio Labs cd-dingetje). Niet alleen het laag komt los (lager voller, ronder), alles krijgt meer klank, subtieler, muzikaler. Dat maakt toch nieuwsgierig: wat zou dat nou hier doen. Thingman verwondert zich nog dat iets zulk effect kan hebben ook al staat het los van de set. Dat verwondert mij niet, ook bijv. de audiotegel raakt de set niet aan. Weer wat extra inzicht gekregen. Nou ja ... geen idee wat het is. Maar wel wat het doet. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 maart 2016 Report Share Posted 28 maart 2016 Leuk verslag Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 maart 2016 Report Share Posted 28 maart 2016 En nu weer de audiolamp. Ik geloof best in een fenomeen, maar niet in heel veel fenomenen. De enige echte tweak die er echt toe doet was voor mij tot nu toe de Harmonizers. En dat zal fysiek nog wel te verklaren zijn. Het lijkt wel de middeleeuwen, toen hadden ze ook voor elk probleem een heilige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 maart 2016 Report Share Posted 28 maart 2016 (edited) boeiend of je er in gelooft. ik geloofde er ook niet in. als je er wel in gelooft vind ik dat belemmerend. en als je er niet in gelooft ook, dat blokkeert. ik dacht dat we aan dit soort reacties voorbij waren hier. wees nieuwsgierig, vraag je af waarom mensen zo reageren op onzin, en respecteer wat een ander er over zegt. groet ps: ik accepteer geheel als iemand zegt dat hij/zij het niet hoort. kan zomaar. Edited 28 maart 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 maart 2016 Report Share Posted 28 maart 2016 (edited) En nu weer de audiolamp. Er wordt al 3/4 jaar mee geëxperimenteerd Carl. Welke "vreemde" tweaks (door jou getest) zijn je tot nu toe bijgebleven? Doe je wel eens gek? Praat ons eens bij Verder zou ik niet graag in de "middeleeuwen" geleefd willen hebben. Kreeg je niet e.e.a. ziekte als de pest, dan ging je wel de brandstapel op als je zoiets durft te verkondigen. Kom op zeg! Edited 28 maart 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts