thingman Posted 8 juli 2016 Report Share Posted 8 juli 2016 Die nr.3 verbaasd me nou net niks... PC is dan weer wel heel mooi voor tekstverwerken en forummen! ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2016 Report Share Posted 9 juli 2016 Neem van mij aan, dat het minste al goed genoeg is, voor rode oortjes Als ik Qobuz er bij betrek, dan wordt de uitslag denk ik heel anders. Die bestanden zijn echt heel goed en worden via dezelfde PC afgespeeld. Maar dat hebben we niet geprobeerd. Feit is, dat je met de LP versie nog steeds het beste af bent vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 juli 2016 Report Share Posted 9 juli 2016 Heb je wel MQA laten horen, eigenlijk? Anders mag Ivan ook wel hier eens komen luisteren. Er is hier m.i. nog nauwelijks verschil tussen muziek van harde schijf en vinyl, qua ruimtelijkheid en zo. Met MQA wordt het beter. Maar je kunt vast wel MQA LP's verwachten op den duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2016 Report Share Posted 9 juli 2016 Natuurlijk Marc, ook het verschil tussen de Dac' s. Wat eigenlijk geen eerlijk vergelijk is. Het is gewoon een heel ander niveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 juli 2016 Report Share Posted 9 juli 2016 (edited) Mijn audiofielt dag. Mijn vrouw is dubbele LP s aan het uitzoeken. Dus ik hoor al een deel van de avond 2x dezelfde plaat om zo "de beste te houden" Verder staat in mijn blog een wat uitgebreider verslag van Marc's fraaie set. Pffff lijkt wel werken Edited 9 juli 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Gevonden. Bedankt. Maar wat een rommeltje op die kamer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Gevonden. Bedankt. Maar wat een rommeltje op die kamer! Zo "hoort het" Marc 2x de woordwaarde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Zolang je niet iedere dag wilt afstoffen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Er liggen hier idd heel wat dingen te verstoffen. Een Marantz afstandsbediening , een Blue Ray speler van Niemand, een SBooster uit H'sum, een overbodig geworden koptelefoonversterkertje. En dan nog wat zwaar verouderd spul, tunertje, streamertjes en zo. Niet op de foto notabene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Hoe bevalt de SBooster Marc, of heb ik wat gemist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Hoe bevalt de SBooster Marc, of heb ik wat gemist. Eh ja [....] Leuk detail, op een van de foto’s ligt een enorme S-booster lineaire voeding op een kast. “Om te proberen” Marc vind echter de geschakelde voeding in zijn Brooklyn beter klinken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Zo'n Marantz a.b is een echte collectors item Ik kom nog wel eens langs deze zomer. Maar ik heb geen haast, het gaat bij jou alleen maar beter klinken begrijp ik en zelf ben ik nog heel ouderwets. Ik zap nooit als ik muziek luister. Komen er ooit uitgaven van oude jaren 70 muziek met MQA of is dat eigenlijk niet mogelijk (want analoog)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 als die AB op de mijne lijkt en overbodig is (zit er dik in ...) wil ik m wel overnemen. ik zal nog lang met de SA11-s1 spelen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Die SBooster heb ik te leen van iemand die toch op vakantie ging. Bij hem was die een verbetering voor zijn Brooklyn. Ik kwam naar hem toe met mijn fris behandelde Brooklyn, die daar de zijne inclusief SBooster "versloeg". De energievoorziening voor elk apparaat is natuurlijk wezenlijk. Die moet schoon zijn. Geen hindernis voor de structuurinformatie. Mijn Brooklyn is nu dus schoner gemaakt dan wat een SBooster kan bewerkstelligen. Ik ben daar erg dankbaar voor. Als Rob nu eerder langskomt dan Duck, kan hij kijken of die ab iets voor hem is. En dan mogelijk overnemen, Duck? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Komen er ooit uitgaven van oude jaren 70 muziek met MQA of is dat eigenlijk niet mogelijk (want analoog)? Denk het wel. "Ella won't sing anymore", was een van de drijfveren erachter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Als Rob de a.b. goed kan gebruiken vind ik het prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juli 2016 Report Share Posted 10 juli 2016 Er staat anders wel op: Remote Controller RC7001SA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juli 2016 Report Share Posted 11 juli 2016 Mijn audiofiele uurtje vandaag bestond eruit mijn Brooklyn te vergelijken met het dacje in de Olive. Volumeniveau gelijkgetrokkem natuurlijk. Water drums in de herhaling. Nou ja, al sla je me dood, ik kon er geen verschil in ontdekken. Wol, mocht die hier nog eens verzeild raken, vast wel. Speciaal daarvoor heb ik de analoge kabel vanaf de Olive laten zitten. Wel een positief effect voor mij, want ik gebruik de Brooklyn graag als centrale regelkamer tegenwoordig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 juli 2016 Report Share Posted 12 juli 2016 (ik vind t bij gelijk volume ook best moeilijk verschil te horen tussen dacs.... Je vraagt je wel eens af, waarom doen we zo moeilijk?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 juli 2016 Report Share Posted 12 juli 2016 Nou... dat is toch veel leuker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 juli 2016 Author Report Share Posted 12 juli 2016 Gisteren en vandaag ook weer met de audiospullen bezig geweest. De oude server die een tijdje als muziekPC op zolder heeft gespeeld is nu met een mechanische HD, Windows 10 en JRiver 21, naar de huiskamer verhuisd. Als "dac" gebruik ik daar een Behringer externe geluidskaart. Dat werkt prima. Het grootste probleem was het schakelaartje van de achterkant naar de voorkant te verplaatsen. Zeker wanneer je een schakelaar met verbreekcontacten i.p.v. maakcontacten inbouwt en daar pas naar enkele uren achter komt ( ). De TV heeft gelukkig een VGA aansluiting, dus dat werkt ook. Dan nog Gizmo op een tabletje en het spelen kan beginnen. Vandaag nog een korte SPdif kabel gemaakt. Die ik had, was toch wel aan de te lange kant. Omdat andere SPdif kabels soms voorzien zijn van Neutrik Profi RCA's heb ik er die ook maar aan gezet. Én natuurlijk een ferietkraal aan de PC kant om de kabel. Ik blijf nog wel een beetje worstelen met die karakteristiek impedantie. 75 Ohm zou het moeten zijn, maar ik lees op veel plaatsen dat dit voor een korte kabel helemaal niet van belang is. De karakteristiek impedantie van mijn gevlochten kabels zou 50 Ohm zijn. Maar RCA stekkers kunnen kennelijk nooit aan de 75 Ohm komen omdat de pen te dik zou zijn. Ideaal is volgens de geleerden 93 Ohm. Ik blijf het maar een vaag gebied vinden. Het werkt nu in ieder geval prima, maar eerder deed het dat ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 juli 2016 Report Share Posted 12 juli 2016 @Duck Twacy: dat is omdat bij ongeveer alle 'commerciele' apparatuur te weinig aandacht is besteed aan een ongestoorde voeding en vergaand bestrijden van HF invloeden. trek maar een digi-doos open en kijk er in. Hier een voorbeeld van hoe het hoort: http://www.fidelityaudio.co.uk/sa7-s1--sa11-s2---signature-upgrade-1493-p.asp En dan nog mis ik een en ander. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 juli 2016 Report Share Posted 12 juli 2016 Gisteren en vandaag ook weer met de audiospullen bezig geweest. De oude server die een tijdje als muziekPC op zolder heeft gespeeld is nu met een mechanische HD, Windows 10 en JRiver 21, naar de huiskamer verhuisd. Als "dac" gebruik ik daar een Behringer externe geluidskaart. Dat werkt prima. Het grootste probleem was het schakelaartje van de achterkant naar de voorkant te verplaatsen. Zeker wanneer je een schakelaar met verbreekcontacten i.p.v. maakcontacten inbouwt en daar pas naar enkele uren achter komt ( ). De TV heeft gelukkig een VGA aansluiting, dus dat werkt ook. Dan nog Gizmo op een tabletje en het spelen kan beginnen. Vandaag nog een korte SPdif kabel gemaakt. Die ik had, was toch wel aan de te lange kant. Omdat andere SPdif kabels soms voorzien zijn van Neutrik Profi RCA's heb ik er die ook maar aan gezet. Én natuurlijk een ferietkraal aan de PC kant om de kabel. Ik blijf nog wel een beetje worstelen met die karakteristiek impedantie. 75 Ohm zou het moeten zijn, maar ik lees op veel plaatsen dat dit voor een korte kabel helemaal niet van belang is. De karakteristiek impedantie van mijn gevlochten kabels zou 50 Ohm zijn. Maar RCA stekkers kunnen kennelijk nooit aan de 75 Ohm komen omdat de pen te dik zou zijn. Ideaal is volgens de geleerden 93 Ohm. Ik blijf het maar een vaag gebied vinden. Het werkt nu in ieder geval prima, maar eerder deed het dat ook. @Duck: Zie je wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 12 juli 2016 Report Share Posted 12 juli 2016 (edited) Vandaag nog een korte SPdif kabel gemaakt. Die ik had, was toch wel aan de te lange kant. Omdat andere SPdif kabels soms voorzien zijn van Neutrik Profi RCA's heb ik er die ook maar aan gezet. Én natuurlijk een ferietkraal aan de PC kant om de kabel. Ik blijf nog wel een beetje worstelen met die karakteristiek impedantie. 75 Ohm zou het moeten zijn, maar ik lees op veel plaatsen dat dit voor een korte kabel helemaal niet van belang is. De karakteristiek impedantie van mijn gevlochten kabels zou 50 Ohm zijn. Maar RCA stekkers kunnen kennelijk nooit aan de 75 Ohm komen omdat de pen te dik zou zijn. Ideaal is volgens de geleerden 93 Ohm. Ik blijf het maar een vaag gebied vinden. Het werkt nu in ieder geval prima, maar eerder deed het dat ook. 75 Ohm voor S/PDIF. En de kabel dan, niet de connector. Leesvoer. "The output impedance is standard 75 ohm, so ordinary coaxial cable designed for video applications can be used. The minimal input level of S/PDIF interface is 200 mVtt which allows some cable losses. There is no real need for special quality cable as long as the cable is made of 75 ohm coaxial cable (a good video accessory cable works also as good S/PDIF cable)." Edited 12 juli 2016 by Bill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 juli 2016 Author Report Share Posted 12 juli 2016 Weet ik, maar al mijn audiokabels heb ik zelf gemaakt. Deze SPdif dus ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts