goodtube Posted 12 juli 2016 Report Share Posted 12 juli 2016 Weinig audiofiel gedoe de laatste tijd. De muziek staat uit. Maar in de auto geniet ik het meest van Radio4. Met name smiddags als de American Standards voorbij komen. Wat mooi. Het zou zo maar kunnen dat ik de AT 2600 van zolder haal. Dit wil ik dan aan een FM antenne knopen en niet aan de kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 juli 2016 Report Share Posted 12 juli 2016 (edited) Dat is een goed idee. Edited 13 juli 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 juli 2016 Report Share Posted 14 juli 2016 ik luister afwisselend CD en FM radio. allebei prachtig. ik ga nog even door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 Ik heb gister mijn Akai AT-2600 weer neergezet. Viel een beetje tegen ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 Ik heb gister mijn Akai AT-2600 weer neergezet. Viel een beetje tegen ..... Is een upgrade nog mogelijk met nieuwe inzichten? Misschien moet 'ie gewoon opwarmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 (edited) Is een upgrade nog mogelijk met nieuwe inzichten? Misschien moet 'ie gewoon opwarmen Ik heb er gisteravond aan gemeten, de vervorming is extreem laag voor tuner begrippen ruim onder de 0.1% in stereo. Alleen de allerbeste en allerduurste FM tuners kunnen dat. Ontvangst, kanaalscheiding etc ook allemaal meer dan goed. Toch heb ik tuners die ongeveer hetzelfde meten maar beter klinken. Zoals die Kenwood KT-917 die Jij gezien hebt en natuurlijk een Yamaha CT-7000 dat is de top. Ik weet het nog niet. Edited 15 juli 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 Ik weet het nog niet. Dat zal dan tijd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 los van wat je wel of niet eraan verbouwt: mijn ervaring is dat een tuner die echt lang uit is geweest, pas na vier weken enigszins op stoom is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 Dat zal dan tijd worden. Het niveau wordt moet wel élke keer hoger hè. los van wat je wel of niet eraan verbouwt: mijn ervaring is dat een tuner die echt lang uit is geweest, pas na vier weken enigszins op stoom is. groet Mijn ervaring is verschillend. Het meeste hier speelt met een paar minuutjes al top. Maar sommige dingetjes kun je beter aan laten staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 Het niveau wordt moet wel élke keer hoger hè. Nee, dat lijkt me lastig. Er is nu eenmaal ook een en ander waar nog geen meetinstrumenten voor bestaan, en in mijn optiek zijn dat (ook) wezenlijke zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 (edited) leuk! dan is het weer lekker soldeertijd namelijk een tuner mag niet teleurstellend minder klinken dan een CD speler. afhankelijk van de kwaliteit van het zender-aanbod natuurlijk. je hebt gewoon de digitale weergave te ver verbeterd, en dan krijg je dit Edited 15 juli 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 Zo zie je maar weer dat frequentie bereik en dynamiek helemaal niet zo belangrijk is.FM heeft een frequentie breedte van iets van 15kHz en een dynamiek van 50dB? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 mijn tuner doet iig 20-15.000 hz +/- 0,5 db. dynamiek ? s/r afstand? stereo 86 db. als de opname goed is hoor je de tuner nauwelijks (soms, goede zenders en in de avonden) klinkt het mooier dan de CD speler. je moet 'm vooral goed voeden (goede en schone spanning) en het signaalpad lief behandelen. geen uitgangscondensatoren, geen mute transistoren en zo nog wat. groet ps : ik heb nog een KT1100sd staan (geen enkele modificatie nog). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 (edited) Zo zie je maar weer dat frequentie bereik en dynamiek helemaal niet zo belangrijk is. FM heeft een frequentie breedte van iets van 15kHz en een dynamiek van 50dB? Met sommige, kun je het verschil niet horen, met muziek A/B vergeleken van een LP dat is nog een stap beter dan CD. Edited 15 juli 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 leuk! dan is het weer lekker soldeertijd namelijk een tuner mag niet teleurstellend minder klinken dan een CD speler. afhankelijk van de kwaliteit van het zender-aanbod natuurlijk. je hebt gewoon de digitale weergave te ver verbeterd, en dan krijg je dit Voor mij is het kwasttijd. Met het vervangen van wat vensterbankjes kom je er niet. Beter is het hele huis van een nieuw verfje te voorzien. Dan glimt en glanst het als nooit tevoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 O ja, wel lastig om aan de goeie verf te komen, helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 overal ligt verf onder hier ))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 Het moet erop zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2016 Report Share Posted 15 juli 2016 (edited) lekker luisteren. Edited 15 juli 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 juli 2016 Report Share Posted 16 juli 2016 Voor mij is het kwasttijd. Met het vervangen van wat vensterbankjes kom je er niet. Beter is het hele huis van een nieuw verfje te voorzien. Dan glimt en glanst het als nooit tevoren.Wel de juiste verf nemen, anders klinkt het minder!Maar ja, over materiaalkeus hoef ik jou niks te vertellen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 juli 2016 Report Share Posted 16 juli 2016 Nou, als ik een beetje zou kunnen solderen, en echt inzicht had, zou ik samen met het kwastje wonderen kunnen verrichten. Maar daar heeft verder niemand wat aan. Dus ik koop wat, kwast wat en roep wat. In de woestijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 juli 2016 Report Share Posted 17 juli 2016 Gelukkig kan ik wel een beetje programmeren en vooral hacken. Anders had ik die Olive niet kunnen temmen. Nu nog in leven houden, en nooit meer een nieuwe aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 juli 2016 Report Share Posted 17 juli 2016 de eindversterker zei net 'boem' en einde oefening. afijn zelf maar wat zingen dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 juli 2016 Report Share Posted 17 juli 2016 Is een upgrade nog mogelijk met nieuwe inzichten? Misschien moet 'ie gewoon opwarmen Update bedacht, staat momenteel te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 juli 2016 Report Share Posted 17 juli 2016 Spannend Jack! Goed bezig ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts