Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ach je kan er beter om lachen. en ik heb garantie op de reparatie haha. de oorzaak is nou wel duidelijk: links staat te oscilleren en met deze versterker is dat een dingetje (geen beveliging anders dan de zekering). even beetje aanpassen.

ps: wel net een doosje onderdelen binnen om de tuner verder te kietelen. benieuwd of ie dalijk de CD speler weer overtreft.

Edited by robx

en wat is herverbouwd ? alle slijtgevoelige dingen opgefrist?

Alles is met de hand schoongemaakt en geconserveerd , kast,front, schakelaars.  Alle condensatoren vervangen en een paar keer veranderd er zit één koppel C in tussen voor en eind trap  

Daar heb ik een paar keer mee geëxperimenteerd.  Hij klinkt nu goed.  De voeding is met 4x 10.000uF vrij royaal .

Wil er een TX-9800 tuner op aansluiten die zijn lastig is een uitdaging om goed af te regelen....  als voorbeeld https://www.tubejack.nl/revisie-pioneer-tx-9800-tuner/

Er staat momenteel een mooie Philips Lab tuner te spelen van een klant,  Revisie kostte de nodige zweetdruppels. Er waren een paar verborgen gebreken.  Maar nu speelt hij weer als nieuw. :)

Vandaag lekker gepruts aan mijn eigen muziek spulletjes, het is vakantie  :)

Oja nog een leuk nieuwtje de AM band is "vrij"   er komen steeds meer stations op de middengolf  zie: http://www.radio-tv-nederland.nl/

Edited by Tubejack

line%2Bmagnetic.jpg

Ik heb al een tijdje niet gepost, maar deze moest ik even kwijt.

Sinds kort speel ik met deze single ended Line Magnetic buizenbak.

845 powerbuizen in combinatie met 300B.

45 kilo schoon aan de haak en puur klasse A

Het speelt werkelijk de sterren van de hemel samen met mijn Franco Serblin Accordo monitoren, TvW  DIY bekabeling en Suzywong tegels.

Happy !

Edited by Buell

line%2Bmagnetic.jpg

Ik heb al een tijdje niet gepost, maar deze moest ik even kwijt.

Sinds kort speel ik met deze single ended Line Magnetic buizenbak.

845 powerbuizen in combinatie met 300B.

45 kilo schoon aan de haak en puur klasse A

Het speelt werkelijk de sterren van de hemel samen met mijn Franco Serblin Accordo monitoren, TvW  DIY bekabeling en Suzywong tegels.

Happy !

:wub:  :wub:  :wub: Als het net zo klinkt als dat het eruit ziet..... :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...