Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

? .. en die ML 25 Phono? Die hou ik lekker zelf!

Zo was het natuurlijk niet bedoeld Marco. Maar ik wil hem wel een keer horen. Als je zo'n ding openmaakt is het dan zo'n moeilijke techniek vraag ik me dan af en klinkt het veel beter dan een Einstein (wat ik erg goed vond).

• Members

Zo was het natuurlijk niet bedoeld Marco. Maar ik wil hem wel een keer horen. Als je zo'n ding openmaakt is het dan zo'n moeilijke techniek vraag ik me dan af en klinkt het veel beter dan een Einstein (wat ik erg goed vond).

Anders... Of het beter is, daar wil ik me niet over uitlaten. 1 ding weet ik wel (en dat kun je gerust komen beluisteren), een ML 25 is top, een ML 26 is top, de 20.5 monos zijn top, echter, compleet als 1 keten, dan komt de ware magie pas naar voren. Toevallig heb ik ook de Proceed PDP en PDT combi staan (en dat voor een analoogfreak), dat alles was vroeger voor elkaar gemaakt, dat hoor je gewoon terug! Komt dus weer neer op matchen, iets waar ze bij Levinson of Madrigal in die tijd alles van wisten...

Ik wil so wie so een keer komen kijken en luisteren Marco. Ik combineer het een keer met een bezoek aan mijn dochter die achter het centraal station in Rotterdam woont.

Je vraagt je verder toch af of waarom ze dit soort producten niet herintroduceren.

Edited by carl

• Members

Omdat het waarschijnlijk onbetaalbaar zou worden Carl.

Er zijn echt nog wel merken die dezelfde filosofie in de toplijn hanteren, maar daar hangt ook een dito prijskaart aan.

Deze Levinson set was in de eind jaren 80, begin 90 iets van 50.000 DM? ($25.000 in de tijd dat een Dollar echt nog wat waard was), als zoiets nu weer op de markt gezet moet worden, met tevens een investeerdersmaatschappij achter de schermen met maar 1 doel voor ogen, gaat dit al snel naar de 100.000 euro. Ik kan geen andere reden bedenken. Ik zie het ook niet gebeuren dat het huidige ML ooit nog die kwaliteit ook maar gaat benaderen, dat is gewoon de bedrijfs filosofie niet meer...

• Members

Ik word steeds nieuwsgieriger naar die audiofiele dag!

Die komt er ook echt aan Marc, deze maand moet alles wel zo een beetje klaar zijn, ik wil dat niet half doen. Officieel gaat de boel in principe 1 september open, net daarvoor willen we gewoon een aantal liefhebbers even laten 'proefdraaien' aangaande het concept (2 importeurs, een fabrikant en een kunstgalerie in 1). Zelfs een naam voor op het pand hebben we nog steeds niet bedacht...

Die uitnodiging gaat binnenkort komen, absoluut!

Aangaande die Vintage aanwinsten (Zweden is blijkbaar een nog niet ontdekt land voor echt mooi mint spul), nadat ik deze speakers had gehoord (de ''huiskamervriendelijke'' officiele restauratieversie van de JBL 4350, de Kenrick 4351) moest en zou ik ze hebben! En ehhh, die onderste woofer zijn 15 inch voor de duidelijkheid...

4351-3-1la.jpg

... dat in combinatie met een wederom in perfecte staat zijnde ML 20.5 mono's, een ML 26 voorversterker en ML 25 phonotrap (bizar goede phono)!

De set die ik vroeger altijd wilde, maar nooit kon betalen...

Echt Amerikaans Er zit zelfs een airco in ;)

Heb je wel eens JTR gehoord btw?

• Members

Echt Amerikaans Er zit zelfs een airco in ;)

Heb je wel eens JTR gehoord btw?

Dat zijn met de hand gebouwde lenzen, die geven een soort van hoorneffect... Ik wil ze eventueel gaan gebruiken om mijn bioscoop mee in te richten, samen met een paar 4341's als surround en nog iets dergelijks al center, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

JTR, ik ken ze wel, maar heb ze eigenlijk nog nooit gehoord. Zitten ook geen papieren woofers in dacht ik?

(dat was natuurlijk een grapje)

Ik denk t niet (werkt dit zo?)

https://www.facebook.com/305310779622400/photos/pcb.638086213011520/638084859678322/?type=3&theater

Overigens is 168g moving massa voor een 15" niet slecht

https://www.facebook.com/305310779622400/photos/pcb.650191495134325/650191278467680/?type=3&theater

Maar bv de Noesis 215RT heeft een rendement van 95 db/w (en belasbaar tot 2,000 watt), dus daar komt geluid genoeg uit (en laag ook, vanaf 18 hz claimt men). Ik zou ze best eens willen beluisteren, helaas is het leuker als je in de USA woont (kwa prijs denk ik)

Okay, niet iets voor een buizen amp, maar met een leuke bryston ofzo

Edited by Duck-Twacy

Carl is gelukkig aan het wezen met zijn 320 met Nagaoka MP 200 element. Ik heb volgend jaar een nieuw element voor de Oracle op de verlanglijst staan. Iets met net meer body dan de Ruby 3.

Niks niet "ook leuk". Geweldig! Gut, wat zat ik te zwijmelen met een klasgenoot op mijn eerste kamer bij I'm not in love. Allebei verliefd op een ander, allebei ook niet. Of toch wel?

Nou zat ik me rot te zoeken hoe die youtube te kopieëren, ik bedoel als file. Met zo'n html5 ding gaat dat wellicht niet?

ik heb op youtube grabber gegoogeld en de eerst genoemde geprobeerd

http://www.videograbby.com/#

Nu heb ik een 197 Mb mpeg4 file. Weet niet of ie nog steeds HD is

Duidelijk niet (even met elkaar vergeleken)

Deze maakt een groter mp4  bestand (620 Mb ofzo)

http://savemedia.com/

Ja, die ziet er wel goed uit, audio is ook beter nu

Edited by Duck-Twacy

Top Duck. Die van savemedia doet het fantastisch op mijn AV-playertje. Full screen op de tv-monitor, muziek via de set. Geweldig! Hartstikke bedankt. Savemedia ga ik vaker gebruiken, vrees ik. ;)

Edited by mumsoft

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...