Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De DAC van de mini is een prima ding wat echt wel bij de betere behoord.

De ES9018K2M is een afgeleide van de ES9018S die in de DAC van Jack zit en is grotendeels het zelfde maar mist 6 kanalen en heeft er maar 2 in plaats van 8. Als in de DAC van Jack deze 8 kanalen zijn gestapeld dan is dat juist gedaan. dit geeft wat meer rust en detail in de weergave.

Wat in dit geval echt een verschil gaat maken is een goede voeding.

De Sbooster is overdreven en veel te veel geld voor een discrete voeding maar er zijn zat alternatieven die minder kosten en net zo goed werken. 

Dat is inderdaad altijd mijn idee geweest Jack. Het enige wat ik me kan voorstellen is een nieuwe DAC. Die kan je altijd naar een nieuwe streamer meenemen. Voorlopig alleen nog wat experimenteren zonder kosten te maken.

Zou ik ook niet doen Carl een ES9018K2M is m.i. zo goed.  Dat je m.i. heel veel geld moet investeren  voor een betere.

Bovendien elke maand verschijnt wel een nieuwe dac.  Op het moment dat je hem koopt is hij alweer verouderd.

Oh, nou, als je het wil weten, gisteren de verzameling hoogtepunten van Mozart afgemaakt, cd's die ik van Jepe! had overgenomen. En verder gegaan met het doosje Karajan-opnames van de NRC. Zo bezien heb ik elke dag wel een audiofiele dag.

Zou je denken. Maar het is het best geïsoleerde deel van het huis, en nu ook het koelste.

De voorkamer is een oven. De zon draait hier om het huis en begint in de keuken en slaapkamer. 's-Middags staat die volop op de voorkamer. Mijn kamer ligt aan de achterkant, de noordkant. Klinkt meteen al wat koeler, nietwaar.

Zit nu in de woonkamer op een surround setje muziek te luisteren.

Muziek van de Mac mini met OpenElec als os en music player.

Totaal niet audiofiel verantwoordt maar wel weer 192/24 bestanden te luisteren wat het ding prima doet.

Had ook graag boven gezeten maar dan moet ik eerst de soldeerbout opstoken en daar is het mij te warm voor.  :(

Gisteravond de opgenomen Quincey Jones Proms zitten kijken met het Metropool orkest. En toch leek het alsof ze met meer gevoel voor Quincey als dirigent speelde dan hun eigen dirigent. Ik vond de instrumenten al snel hard gaan en erg 'schakelen'. Alsof het gevoel miste, de stilte, het zachte. Het kan natuurlijk ook de zenuwen zijn om in de Albert Hall te staan. Maar misschien praat ik ook wel meer als iemand die alleen maar opnames beluisterd en kent waaraan toch gesleuteld is. Maar het viel me op. Het blijft een machtig mooi orkest en ze hadden mooie gastartiesten. Allemaal artiesten persoonlijk door Jones gepromoot, begreep ik.

Edited by Ivan10

Wist je dat je ook 24bit 96Khz bij Qobuz kunt streamen  :) Het is weliswaar beperkt tot het materiaal dat je ooit via Qobuz gekocht hebt, maar het gaat echt prima over WiFi.

Zat net nog buiten en via een iPad mini 2 en imitatie Dr Dre? hoofdtelefoon van de Action misschien 10€ klinkt het heel behoorlijk  :o

Kan ik straks rustig een maand op: "vakantie" zonder: "muziek ontwenning verschijnselen"  B)

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...