Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Andere "tip" Pjotr

In de "Happinez"  van deze maand staat een stuk over mindfulness schoonmaken.  

Wat is dat nou weer? Zoiets als met een vol hoofd schoonmaken? Weet je Jack, schoonmaken is onbegonnen werk. Wat je ook schoonmaakt, het wordt toch steeds weer vuil.

Da' s modern Pjotr.  Ik heb het laatst geprobeerd met stofzuigen.  Het werkt wel.  B)

Welkom in de wondere wereld van de huisman :lol: Volgens mij moest je altijd al opletten met stofzuigen of er geen knikkers, spijkers, boutjes en ander verdwaald klein grut in de stofzuiger verdween.

Edited by Pjotr

Vanuit huis werken, heeft zo zijn voordelen. Je kan voor een groot deel je eigen tijd indelen. Zelf bepalen welke klus je aanneemt. Minder is, dat er al gauw gedacht wordt dat je òveral tijd voor hebt.  Moet ik me echt af en toe tegen wapenen, met een agenda  :D Klopt het verder, dat je niet veel stofzuigt Pjotr  :unsure: ik ook niet hoor. Dat soort taken zijn redelijk goed verdeeld  B)

Ben weer aan het "audiofiel aan het soppen"  Wederom met Smooth Jazz 24 for 7.  :)  Via een Logitech Duet die met toslink aan mijn Black Lion dac hangt.

Dat klinkt zó goed, dat waarschijnlijk niemand, kan horen dat het "maar" 320Kbit is.  Net of die buizen versterker de ontbrekende informatie kan doorgeven.

Wat een heerlijk apparaat zo' n Logitech Duet. (wel een goed WiFi signaal nodig)  Een van de beste aankopen  ;) O nee, gekregen  :)

Edited by Tubejack

Nou moet ik wel zeggen dat dat smoothjazz getingel tangel al gauw goed klinkt, dat klinkt zelfs op een wekkerradio "aardig"   :unsure:

Op een gegeven ogenblik, ben ik het ook weer zat :wacko:. Maar bij mindere klusjes pept het lekker op. De keuken is weer netjes  :)

Gelukkig zijn er nog zoveel andere 320Kbit streams die je voor $7 per maand of  $70 jaar resp $120 per 2 jaar binnenhaalt  

Je krijgt die dan van di.fm, jazzradio.com en een paar andere zie http://www.jazzradio.com onder op de pagina  ;)

Na maandenlang met plezier naar de versterker van mijn dochter  geluisterd te hebben.  Mijn eigen versterker neergezet. Waar in dit topic vanaf ongeveer hier zoveel gedoe over was. Deze heeft i.p.v.  VDV-6040pp ringkerntrafo's, VDV-6040SILpp trafo' s  en zijn secundair  met Siltech zilverdraad gewikkeld.

De 6550 buizen staan simpel in triode. Het is ongelofelijk, hoeveel kleine details je hoort. :)  Verslavend mooi je komt bijna je bed niet meer in.....

Jammer dat deze trafo's niet meer gemaakt worden  :(

Edited by Tubejack

vandaag onder een stapel zooi de Densen Demagic CD tevoorschijn gehaald. Dat deed 10 jaar terug niet veel, daarom ergens verdwenen. Vandaag weer geprobeerd. Ik ga 'm elke week draaien, het doet nu wel wat. Er verdwijnt door gebruik weer iets dat je niet wil horen. Alsof er compressie verdwijnt. Dieper geluidsbeeld ook, luidere passages blijven veel beter gedetailleerd. Heel lekker.

groet

ps wellicht doordat er nogal wat gelijkspanning in mijn set blijft tot aan de DC servo aan de uitgang van de eindversterker (ik heb alle voorgaande koppelcondensatoren in de signaalweg verwijderd, wetend dat de DC servo ingrijpt) dat dit bij mij effect heeft.

Edited by robx

vandaag onder een stapel zooi de Densen Demagic CD tevoorschijn gehaald. Dat deed 10 jaar terug niet veel, daarom ergens verdwenen. Vandaag weer geprobeerd. Ik ga 'm elke week draaien, het doet nu wel wat. Er verdwijnt door gebruik weer iets dat je niet wil horen. Alsof er compressie verdwijnt. Dieper geluidsbeeld ook, luidere passages blijven veel beter gedetailleerd. Heel lekker.

groet

ps wellicht doordat er nogal wat gelijkspanning in mijn set blijft tot aan de DC servo aan de uitgang van de eindversterker (ik heb alle voorgaande koppelcondensatoren in de signaalweg verwijderd, wetend dat de DC servo ingrijpt) dat dit bij mij effect heeft.

Ik ken het Rob, maar bij een eenmaal geordende set werkt het juist zeer averechts en duurt het een paar uur voor je weer van de ellende van de demagCD af bent. Voor mij nooit meer dus! :)

Mijn Array eindversterkers opengeschroefd en plakvilt tussen de contactvlakken van de kast gelegd. Wanneer ik nu op de kast tik, klinkt het wat gedempter.

Helpt t niet, dan geeft t moed.

Wel even litze tussen de verschillende kast delen plaatsen zo dat deze wel elektrisch met elkaar verbonden zijn.

Is nodig voor je EMC afscherming. 

Wel even litze tussen de verschillende kast delen plaatsen zo dat deze wel elektrisch met elkaar verbonden zijn.

Is nodig voor je EMC afscherming. 

De kast is aan de onderkant met 2 schroeven met een kartelring dichtgeschroefd. Daar heb ik uiteraard geen vilt tussen gedaan. Maar het klopt wel. Het deksel dient elektrisch met het chassis verbonden te zijn. Het chassis is overigens van blank  RVS (2mm dik). Het deksel is gelakt, maar heeft voor de geleideschroefjes sparingen in de lak.

Verder gegaan met het fatsoeneren van de luisterruimte. Het kleed iets naar voren gelegd, zodat ik de stoel iets naar voren kan zetten.

Daarna begonnen met het beluisteren van de vele gratis CD's die ik bij bladen heb gekregen. Zit wel leuk spul bij.

Edited by carl

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...