Ivan10 Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 De 301 ziet er ook zo mooi uit :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2016 Author Report Share Posted 20 oktober 2016 Is een 401 nou beter of slechter dan een 301? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 (edited) Op de Xi Fi stonden de 301 en 124 gebroederlijk naast elkaar volgens mij met hetzelfde arm en element. De 301 klonk daar net wat lekkerder in het laag in mijn oren. Vorig jaar stond er de 124 naast de 160 met dezelfde arm en element. Ik zou niet durven beweren, dat de 124 beter klonk. Klonk ietwat ruwer dan de 160. De 401 is met name uiterlijk anders dan de 301. Er zijn natuurlijk wel verschillende versies geweest. Een 401 is wel minder zeldzaam en dus minder duur. Edited 20 oktober 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 (edited) Men zegd dat bij een 401 het laag dieper gaat,hoe dat zit is mij niet bekend. Hij doet niet onder voor een 301,beide hebben een grote schare liefhebbers. De vroege 301 grijze hamerslag heeft een iets andere motor en is duurder. Edited 20 oktober 2016 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 oktober 2016 Report Share Posted 20 oktober 2016 Misschien wordt het dan net te veel. Maar ja element en arm zullen ook wel wat doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 Bij de X-FI liet Hanze Hifi het verschil horen tussen de loopwerken van de Garrard 401 en een Thorens 124 beide met dezelfde arm en element. Het kan dus het loopwerk van de Garrard zijn waardoor het laag dieper gaat,maar het zou ook kunnen dat het plateau het verschil maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 Vandaag druk bezig geweest met de optimalisering van de CD speler en met name de kabel mix. Klinkt wel erg goed nu na al die kleine tweaks de laatste tijd. Eigenlijk klinkt de CD speler zelfs net beter dan de platenspeler. Daar mis ik toch iets aan kracht en druk in het laag. Toch eens een keer wat aan de phonotrap doen want daar zit het duidelijk. Met de DIY Pass Labs van Roger was het wel even een dimensie anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 ik heb de scheidingstrafo beluisterd op de CD speler. dat was geen vooruitgang. het werd allemaal wat dooier. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 Vandaag een LAN + WiFi netwerk bij de jongste geherinstalleerd. (was flink van slag) Spotify via een Logitech Duet klinkt behoorlijk goed, via haar van der Veen buizenversterker en Hepta Gem' s MKII 16 bit en 24 bit bestanden van haar NAS klinken echt goed. Het leuke is, dat haar vrienden dat ook vinden. Jongeren zijn best geïnteresseerd in een goed geluid ze weten alleen niet hoe. Alleen qua muziekkeuze, merk ik toch een "generatie kloofje" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 ik heb de scheidingstrafo beluisterd op de CD speler. dat was geen vooruitgang. het werd allemaal wat dooier. groet Géén vooruitgang is ook een ervaring Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 jazeker, heel zinvol dit experiment. nou weet ik dat ik die kant niet op moet. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 Even wat geks, ik vind 320Kbit MP3 van b.v. Smooth Jazz 24/7 beter klinken als 320Kbit Spotify die m.i. betere codec Ogg Vorbis heeft..... Rara ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 Was 't hetzelfde nummer? Van dezelfde "master"? Zo nee, is het erg waarschijnlijk dat je klankverschil hoort. Bovendien heeft het ook nog te maken met de "speler" die beiden gebruiken. Is die gelijk? BTW, ik ben bezig met de voorbereidingen voor de Schumann Resonator workshop voor de audioclub. Op 19 november gaan de leden die dat willen zo'n ding bouwen. Ik ben nu alles bij elkaar aan het verzamelen en pakketjes aan het maken, zodat we dan vlot vooruit kunnen. De benodigde gaten die in de behuizing moeten, had ik eerder al gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 heel goed idee, zie http://www.kempelektroniks.nl/en/234/kemp-elektroniks/products/shunt-conditioners/sr-plug Ik heb er twee in de huiskamer (en eentje in de slaapkamer). als ik ze uitzet hoef ik eigenlijk niet meer te luisteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 Was 't hetzelfde nummer? Van dezelfde "master"? Zo nee, is het erg waarschijnlijk dat je klankverschil hoort. Bovendien heeft het ook nog te maken met de "speler" die beiden gebruiken. Is die gelijk? Niet precies dezelfde muziek, maar wel via dezelfde apparatuur. Logitech Duet met wat updates verbonden via toslink en mijn Black Lion dac. Ik luister al een paar dagen en ik vind het opmerkelijk. Die 320Kbit MP3 stream van b.v. Smooth Jazz 24/7 klinkt wat ruimtelijker, levendiger komt meer los van de luidsprekers met een mooier laag en sprankelend hoog. Er is inderdaad wel een een verschilletje, om Ogg Vorbis te kunnen decoderen op 320K is de squeeuze server nodig met een patch. MP3 kan direct worden gedecodeerd. Ach leuk speelgoed ik ben in mijn 3e jeugd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2016 Author Report Share Posted 21 oktober 2016 heel goed idee, zie http://www.kempelektroniks.nl/en/234/kemp-elektroniks/products/shunt-conditioners/sr-plug Ik heb er twee in de huiskamer (en eentje in de slaapkamer). als ik ze uitzet hoef ik eigenlijk niet meer te luisteren. groet Zorgt zo'n ding niet voor nóg meer elektromagnetische vervuiling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 nou gehoorsmatig precies het goeie spul. waar we aan gewend zijn blijkbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 (edited) Niet precies dezelfde muziek, maar wel via dezelfde apparatuur. Logitech Duet met wat updates verbonden via toslink en mijn Black Lion dac. Ik luister al een paar dagen en ik vind het opmerkelijk. Die 320Kbit MP3 stream van b.v. Smooth Jazz 24/7 klinkt wat ruimtelijker, levendiger komt meer los van de luidsprekers met een mooier laag en sprankelend hoog. Er is inderdaad wel een een verschilletje, om Ogg Vorbis te kunnen decoderen op 320K is de squeeuze server nodig met een patch. MP3 kan direct worden gedecodeerd. Ach leuk speelgoed ik ben in mijn 3e jeugd.... Je vergelijkt nu een radio stream met een dienst waar je cd's kunt luisteren. Zo als je weet zit er op een radio stream nog al wat compressie en doen ze nogal wat met het signaal. Dat zal met Spotify niet zo gebeuren. Edited 21 oktober 2016 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 Je vergelijkt nu een radio stream met een dienst waar je cd's kunt luisteren. Zo als je weet zit er op een radio stream nog al wat compressie en doen ze nogal wat met het signaal. Dat zal met Spotify niet zo gebeuren. Met Radio zo uit de ether, heeft het helemaal niets te maken Spotify heeft ook streams die ze daar "radio" noemen, die vergelijk ik met internet streams van Jazzradio.com die dat ook heeft, in alle soorten en smaken Jazz. Ik heb momenteel Qobuz aan via de Mac Mini, met de nieuwste van Yellow erg mooi Sublime Qobuz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 En hoe weet jij dat er niets met die stream gedaan wordt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2016 Report Share Posted 21 oktober 2016 (edited) En hoe weet jij dat er niets met die stream gedaan wordt? Met wélke George? Die van Jazzradio.com of Spotify? Dat weet je niet, het zou kunnen, op beide streams. Hoewel Jazzradio werkt met icecast en om daar weer een audioprocessor voor te zetten lijkt me wat overdone, maar het kan vast. Zie b.v. http://pub9am.jazzradio.com voor de gratis streams met minder kwaliteit. Beide formaten MP3 als Ogg Vorbis zijn niet lossless. Met 320K klinkt het aardig. Die van Jazzradio vind ik het best klinken. Maar vergeleken met Qobuz is Spotify leuk "gratis" speelgoed van mijn nieuwe internetprovider Edited 21 oktober 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 oktober 2016 Report Share Posted 22 oktober 2016 Je kunt er gerust van uit gaan dat elk radio station aan voicing doet. Ieder station probeert zich te onderscheiden door een eigen geluid toe te voegen. Het maakt dan niet uit of het een internet radio is of niet. Vorige week zondag heeft Radio 2 als experiment eens laten horen wat het verschil was zonder de soundprocessoren dat was een groot verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 oktober 2016 Report Share Posted 22 oktober 2016 ik heb de scheidingstrafo beluisterd op de CD speler. dat was geen vooruitgang. het werd allemaal wat dooier. groet Tsja... Die ervaring heb je dan ook weer en je hoeft er geen jaren over te doen om erachter te komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2016 Report Share Posted 22 oktober 2016 (edited) Vandaag mijn audiospulletjes zoveel mogelijk bekabeld met UTP. WiFi, is het, net niet, hier. Edited 22 oktober 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Vandaag mijn audiospulletjes zoveel mogelijk bekabeld met UTP. WiFi, is het, net niet, hier. Kom als "ICT-er" nogal eens bij vrienden over de vloer als er problemen zijn. Zal de laatste klus eens beschrijven: Alle apparaten waren aangesloten via wi-fi. "Dat ziet er zo opgeruimd uit" Ze wilden dus geen draden door het huis trekken. Een huis met 2 verdiepingen en ook 2 wi-fi repeaters omdat de wifi het niet deed op de andere verdiepingen. Ze pikten dus het zwakke wi-fi signaal op om dat weer te versterken. Om de ellende nog wat groter te maken gebruikten ze ook 4 ethernet over power (ethernet via de 220) kastjes. Met als gevolg veel storing en slechte verbindingen door het hele huis. Ik ben maar begonnen om het hele huis van een ethernet "backbone" te voorzien. Dus op alle verdiepingen is nu ethernet, vervolgens op elke verdieping een wi-fi bridge in te zetten (via ethernet dus). Door het hele huis dezelfde SSID. De ethernet over power kastjes wilde ik nog het liefst direct kapot stampen! Ook van wi-fi repeaters ben ik absoluut geen fan. Alles weer ok daar. Dit even als voorbeeld, als je een apparaat direct op ethernet aan kunt sluiten maak daar dan gebruik van. Het scheelt een hoop ellende. Gebruik geen repeaters (wifi > wifi) maar verbind alle wifi-stations met ethernet. En al helemaal geen ethernet over power. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts