kappa7 Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Herkenbaar verhaal kom ik helaas maar vaak genoeg tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Ethernet over power voldoet ook voor geen meter aan de CE norm (EMI). Hier ook een hoop ellende van die kastjes van de buren. Ze snappen gewoon niet dat het meer ellende veroorzaakt dan oplost. Wie zat daar lekker op die keuringen te stampen in een ander draadje vanwege de kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Ethernet over power voldoet ook voor geen meter aan de CE norm (EMI). Hier ook een hoop ellende van die kastjes van de buren. Ze snappen gewoon niet dat het meer ellende veroorzaakt dan oplost. Wie zat daar lekker op die keuringen te stampen in een ander draadje vanwege de kosten? Ellende die kastjes! Ik zou eens in gesprek gaan met de buren, weg met die troep. Misschien aanbieden om bekabeling bij ze aan te leggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Al geprobeerd: Alleenstaande moeder met o.a. zoon van 16.. Hopeloos............. Meeste is hier wel bedraad, maar tablet, telefoon enz. wordt wat te dol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Wie zat daar lekker op die keuringen te stampen in een ander draadje vanwege de kosten? Ik. Denk je nou echt dat de Chinese troep CE gekeurd is? Een logo is er nl snel opgedrukt/geplakt. Een tijd terud was er op de Duitse tveen reportage over hoe je eenvoudig en goedkoop een CE keurrapport kon kopen in het oostblok. Die hoefden zelfs het product niet eens te hebben. Wat is zo'n keurmerk dan nog waard? Daarnaast heb ik het over ISO en zo. En waarom moet elk land zijn eigen keurmerk hebben? UL, VDS, NFA2P, etc. Iedereen heeftveen eigen keurmerk en dat moet erop. Een boel overlapt zich grotendeels. Maak dan een wereldwijd keurmerk als t dan toch moet, dan hoef je maar een keer te betalen ipv tig keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 (edited) Mwah, wordt wel geproduceerd in China maar is toch echt ontwikkeld in de EU, Duitsland, GB en zelfs Nederland. Er is van de kant van de fabrikanten een zeer sterke lobby om de nomen op dat gebied te versoepelen omdat de huidige en terechte normen gewoon niet gehaald kunnen worden. En de controle erop, die doet gewoon een oogje dicht. Lang leven het liberale beleid in deze. Edited 23 oktober 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 Wol, kom eens naar Delft. Geen apparaten meenemen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 gezelligheid kent geen tijd. prima. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 ik had vorige week een geoefend luisteraar en technisch zeer onderlegd persoon op bezoek dus ik dacht gezien diens reactie laat ik eens eigenwijs zijn. vergeet de nieuwe doosjes dit-en-dat. allemaal kul. los eerst de echte poblemen op. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 Vandaag iets moois binnengekomen een dac Chord Chordette. Mvg wol He leuk WOL gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 ik had vorige week een geoefend luisteraar en technisch zeer onderlegd persoon op bezoek dus ik dacht gezien diens reactie laat ik eens eigenwijs zijn. vergeet de nieuwe doosjes dit-en-dat. allemaal kul. los eerst de echte poblemen op. groet Precies koop een goeie versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 (edited) het is veel simpeler Wol. er is een beperkt aantal problemen. Daarom zei ik kom eens luisteren, niet happy reisgeld terug. laten we duidelijk zijn: ik bedoel niet of we een versterker bouwen cf Ottala (Electrocompaniet) of meneer N. Pass (slechtste demo ooit van gehoord). Irrelevant. Er zijn duidelijker factoren die je muziek in prut veranderen. alles heeft beperkingen, maar vooral ..... alles vooral dezelfde beperkingen. groet Edited 25 oktober 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 (edited) Jack ... een qua geluid goeie versterker staat geheel los van de vraag of ie intussen goed hersteld is en nu goed klinkt ..... Edited 25 oktober 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 geloof er niks van Wol. ruk is ruk en goed is goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 Inderdaad het is niet zwart-wit, ook niet bij apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 oktober 2016 Report Share Posted 26 oktober 2016 we hebben hier wat gediscussieerd over placebo-effect Lees: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/placebo-effect-werkt-zelfs-als-mensen-weten-dat-ze-neppillen-slikken~a4403041/ Zou het wellicht toch heel knap zijn als er niks is, en je toch blij wordt? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2016 Report Share Posted 28 oktober 2016 Luister lp's op mijn Garrard 301 in combi met de Power Supply van Hanze Hifi. Ik ben overtuigd dat het nog iets beter klinkt met,maar een stuk beter met minder goede opnames. Meer scheiding tussen instrumenten onderling op het album Bookends van Simon & Garfunkel. Het lijkt wel een upgrade van het Sain 117g element Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2016 Author Report Share Posted 28 oktober 2016 we hebben hier wat gediscussieerd over placebo-effect Lees: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/placebo-effect-werkt-zelfs-als-mensen-weten-dat-ze-neppillen-slikken~a4403041/ Zou het wellicht toch heel knap zijn als er niks is, en je toch blij wordt? groet Laat je niet gek maken joh.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 oktober 2016 Report Share Posted 28 oktober 2016 het is te laat voor die waarschuwing Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 oktober 2016 Report Share Posted 28 oktober 2016 Luister lp's op mijn Garrard 301 in combi met de Power Supply van Hanze Hifi. Ik ben overtuigd dat het nog iets beter klinkt met,maar een stuk beter met minder goede opnames. Meer scheiding tussen instrumenten onderling op het album Bookends van Simon & Garfunkel. Het lijkt wel een upgrade van het Sain 117g element Overweeg je er eentje te kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2016 Report Share Posted 28 oktober 2016 Nee dat niet. Als ik veel poen had dan wel. Ik vind het wel leuk dat ik er een tijdje naar kan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2016 Author Report Share Posted 28 oktober 2016 het is te laat voor die waarschuwing Iedere man heeft recht op z'n afwijking... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2016 Author Report Share Posted 28 oktober 2016 Vandaag wat muziek op de server uitgezocht en geordend. Maar nog lang niet klaar. Best lastig met die genres. Vaak kun je het in verschillende genres onderbrengen, maar waar kun je het nu het makkelijks terug vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 oktober 2016 Report Share Posted 29 oktober 2016 het is te laat voor die waarschuwing Haha, niet voor alle die-hards hoor. Die ontkennen zelfs bewijslast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 29 oktober 2016 Report Share Posted 29 oktober 2016 (edited) Vandaag voor mijn zwager een draaitafel Project Debut DC Carbon, incl. Ortofon 2M-Red gekochten geinstalleerd. Kwamen meteen nostalgische gevoelens omhoog, vanuit de tijd, dat ik nog zelfplaten draaide (ca. 30 jaar geleden).Bij wel aangenaam verrast, hoe goed zo platenspeler van 439 euro presteert. (zie ook http://www.high-endforum.nl/topic/14980-gratis-af-te-halen-marantz-6170-overige/ ) Geen high-end maar gewoon lekker klinkend.... Edited 29 oktober 2016 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts