Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ethernet over power voldoet ook voor geen meter aan de CE norm (EMI). Hier ook een hoop ellende van die kastjes van de buren. Ze snappen gewoon niet dat het meer ellende veroorzaakt dan oplost. Wie zat daar lekker op die keuringen te stampen in een ander draadje vanwege de kosten?

Ethernet over power voldoet ook voor geen meter aan de CE norm (EMI). Hier ook een hoop ellende van die kastjes van de buren. Ze snappen gewoon niet dat het meer ellende veroorzaakt dan oplost. Wie zat daar lekker op die keuringen te stampen in een ander draadje vanwege de kosten?

Ellende die kastjes! Ik zou eens in gesprek gaan met de buren, weg met die troep.

Misschien aanbieden om bekabeling bij ze aan te leggen?

Wie zat daar lekker op die keuringen te stampen in een ander draadje vanwege de kosten?

Ik. Denk je nou echt dat de Chinese troep CE gekeurd is? Een logo is er nl snel opgedrukt/geplakt. Een tijd terud was er op de Duitse tveen reportage over hoe je eenvoudig en goedkoop een CE keurrapport kon kopen in het oostblok. Die hoefden zelfs het product niet eens te hebben. Wat is zo'n keurmerk dan nog waard?

Daarnaast heb ik het over ISO en zo. En waarom moet elk land zijn eigen keurmerk hebben? UL, VDS, NFA2P, etc. Iedereen heeftveen eigen keurmerk en dat moet erop. Een boel overlapt zich grotendeels. Maak dan een wereldwijd keurmerk als t dan toch moet, dan hoef je maar een keer te betalen ipv tig keer.

Mwah, wordt wel geproduceerd in China maar is toch echt ontwikkeld in de EU, Duitsland, GB en zelfs Nederland. Er is van de kant van de fabrikanten een zeer sterke lobby om de nomen op dat gebied te versoepelen omdat de huidige en terechte normen gewoon niet gehaald kunnen worden. En de controle erop, die doet gewoon een oogje dicht. Lang leven het liberale beleid in deze.

Edited by Pjotr

ik had vorige week een geoefend luisteraar en technisch zeer onderlegd persoon op bezoek dus ik dacht gezien diens reactie laat ik eens eigenwijs zijn.

vergeet de nieuwe doosjes dit-en-dat. allemaal kul. los eerst de echte poblemen op.

groet

ik had vorige week een geoefend luisteraar en technisch zeer onderlegd persoon op bezoek dus ik dacht gezien diens reactie laat ik eens eigenwijs zijn.

vergeet de nieuwe doosjes dit-en-dat. allemaal kul. los eerst de echte poblemen op.

groet

Precies koop een goeie versterker  ;)

het is veel simpeler Wol. er is een beperkt aantal problemen. Daarom zei ik kom eens luisteren, niet happy reisgeld terug.  laten we duidelijk zijn: ik bedoel niet of we een versterker bouwen cf Ottala (Electrocompaniet) of meneer N. Pass (slechtste demo ooit van gehoord). Irrelevant.

Er zijn duidelijker factoren die je muziek in prut veranderen. alles heeft beperkingen, maar vooral ..... alles vooral dezelfde beperkingen.  

groet

Edited by robx

Luister lp's op mijn Garrard 301 in combi met de Power Supply van Hanze Hifi.

Ik ben overtuigd dat het nog iets beter klinkt met,maar een stuk beter met minder goede opnames.

Meer scheiding tussen instrumenten onderling op het album Bookends van Simon & Garfunkel.

Het lijkt wel een upgrade van het Sain 117g element :)

we hebben hier wat gediscussieerd over placebo-effect :D

Lees: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/placebo-effect-werkt-zelfs-als-mensen-weten-dat-ze-neppillen-slikken~a4403041/

Zou het wellicht toch heel knap zijn als er niks is, en je toch blij wordt?

groet

Laat je niet gek maken joh..

Luister lp's op mijn Garrard 301 in combi met de Power Supply van Hanze Hifi.

Ik ben overtuigd dat het nog iets beter klinkt met,maar een stuk beter met minder goede opnames.

Meer scheiding tussen instrumenten onderling op het album Bookends van Simon & Garfunkel.

Het lijkt wel een upgrade van het Sain 117g element :)

Overweeg je er eentje te kopen?

Vandaag wat muziek op de server uitgezocht en geordend. Maar nog lang niet klaar. Best lastig met die genres. Vaak kun je het in verschillende genres onderbrengen, maar waar kun je het nu het makkelijks terug vinden?

Vandaag voor mijn zwager een draaitafel Project Debut DC Carbon, incl. Ortofon 2M-Red gekocht
en geinstalleerd.  Kwamen meteen nostalgische gevoelens omhoog, vanuit de tijd, dat ik nog zelf
platen draaide (ca. 30 jaar geleden).
Bij wel aangenaam verrast, hoe goed zo platenspeler van 439 euro presteert.

(zie ook  http://www.high-endforum.nl/topic/14980-gratis-af-te-halen-marantz-6170-overige/  )

Geen high-end maar gewoon lekker klinkend....debcar_black_large.png?v=1397001326

Edited by VANZOMERENG

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...