Pjotr Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Om de pest te hebben aan digitale ellende of banaan in de ochtend hoef je niet oud te zijn Jack. Mwah, krijg aan andere ander kant de indruk dat veel mensen juist genieten van hun ellende en het zorgvuldig cultiveren. Dat de een daarvoor nou eenmaal een voorkeur heeft voor digitaal, een ander voor analoog of bananen is nu eenmaal zo. Er zijn er ook zat die een voorkeur voor liefdes en relatie ellende hebben. Schijnt een van de duurste hobby's te zijn... Meesten zijn toch al wel richting middelbare leeftijd of daaraan voorbij hoor Carl. Edited 6 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Ik heb de pest aan vermijdbare ellende Peter, besteedt mijn tijd liever aan anderen dingen. Mijn vrouw werkt nog en als ze de deur uitgaat voor het werk belt ze even aan en sta ik op. Dus van de banaan op de boterham heb ik geen last Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Carl, Niks is perfect. Digitaal niet, maar analoog ook niet. Ik geef een paar voorbeelden: Stof aan de naald, kras in de LP, tonearm net naast de LP geplaatst, versleten naald, rumble, kwetsbaarheid in het algemeen en last but not least de prijs van een mooi systeem. Ik geef toe dat analoog heel lekker kan klinken hoor, maar digitaal kan je ook een heel eind komen. En misschien wel net zo ver. En zeker als je de prijzen mee laat tellen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 november 2016 Author Report Share Posted 6 november 2016 Ik zag gisteren prijzen van €45,- voor een simpele CD. Ik begrijp echt niet hoe ze aan zo'n prijs komen. En dan een verzamel CD ook nog (Audiophile voices). Maar ook bij online muziek begrijp ik het prijsverschil tussen de verschillende resoluties niet. Het komt allemaal van dezelfde bron. Hooguit wat meer data op te slaan te versturen. De muziekindustrie begrijpt 't echt niet. Logisch dat iedereen voor Tidal of Spotify kiest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Het blijft tobben hè, hoe vaak je eigen vouw ook aanbelt 's-morgens vroeg Tip: Doe de bananen de deur uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 De muziekindustrie begrijpt 't echt niet. Logisch dat iedereen voor Tidal of Spotify kiest. Ik denk dat het wel losloopt met die muziekindustrie. €45 voor een CD vind ik ook duur maar hoeveel zullen er verkocht worden? M.i. marginaal..... Bij Qobuz Hans zijn de CD versies meestal voor €9.99 te downloaden of minder. En hogere resoluties €13,99 ...... €16,49 bij 24bit 96Khz. Daar wordt zover ik weet veel gebruik van gemaakt door Qobuz gebruikers . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Bij Qobuz Hans zijn de CD versies meestal voor €9.99 te downloaden of minder. En hogere resoluties €13,99 ...... €16,49 bij 24bit 96Khz. Daar wordt zover ik weet veel gebruik van gemaakt door Qobuz gebruikers . En zet je dan het album op je harde schijf of koop je het recht om het album te streamen vanuit de cloud, Jack? Edited 6 november 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Valt mij op dat die Kwiebus prijzen vergelijkbaar zijn met http://www.hdtracks.com En wat is duur? een LP was in de hoogtijdagen (jaren '70 - '80) ook iets van FL21,- Met inflatie mee, toch wel duurder voor dezelfde muziek als nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) En zet je dan het album op je harde schijf of koop je het recht om het album te streamen vanuit de cloud, Jack? Inderdaad op de harddisk van mijn Mac mini en een back-up op het netwerk. Ik kan ook het album streamen vanaf mijn eigen privé Cloud of vanaf Qobuz op mijn iPad op met 24bits. Eigenlijk zijn de mogelijkheden, beperkt tot je eigen fantasie (geen gebrek aan ) Pjotr inderdaad de prijzen ontlopen elkaar niet. Er komt dagelijks nieuwe muziek uit. HDTracks heeft sommige albums nog niet. Zal wel politiek zijn of zo Oja vergeet ik nog. Muziek die je hebt gekocht bij Qobuz, kun je naast hi-res streamen vanaf Qobuz ook downloaden. Mocht je harddisk defect gaan of je ben op e.e.a. manier het bestand kwijt, kun je het zo opnieuw downloaden Edited 6 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Uitgangspunt van HD tracks is ook anders: Primair het uitbrengen in studio kwaliteit op HD format. De andere zijn primair kwaliteit streams en in CD kwaliteit. Edited 6 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 november 2016 Author Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Ik denk dat het wel losloopt met die muziekindustrie. €45 voor een CD vind ik ook duur maar hoeveel zullen er verkocht worden? M.i. marginaal..... Bij Qobuz Hans zijn de CD versies meestal voor €9.99 te downloaden of minder. En hogere resoluties €13,99 ...... €16,49 bij 24bit 96Khz. Daar wordt zover ik weet veel gebruik van gemaakt door Qobuz gebruikers . Dat zal wel.. Bij €45,- marginaal verkocht. Maar hoeveel zouden er verkocht worden wanneer die CD's €10,- of minder zouden kosten? En waarom 60% meer betalen voor een high res.? Edited 6 november 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Zijn natuurlijk wel Audiofiele CD's Hans. CD met hoesje persen 1€, dat is het punt niet. Dit is niet zomaar even wat, dat begrijp je toch wel? Waar audiofile aandacht aan besteed is. Ze zijn bit voor bit ingepakt Troost je: Bij 6 CD's krijg je een riante korting: https://www.hifi.nl/artikel/23830/Stapelkorting-op-Best-Audiophile-Voices.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Dat zal wel.. Bij €45,- marginaal verkocht. Maar hoeveel zouden er verkocht worden wanneer die CD's €10,- of minder zouden kosten? En waarom 60% meer betalen voor een high res.? Je bedoelt wellicht 40... tot 60% Hans. Mijn laatste aanwinst van Agnes Obel was 24bit 44.1Khz en €13,99. Dat was tevens de hoogste resolutie. Ik weet het niet Hans kan slechts gissen. Hetzelfde gevoel heb ik soms ook met een LP dan dan nog ruim 2x zo duur is. Maar dan heb je wel een mooie hoes in je handen. Dat heeft ook wel wat. Maar waarom kan dat niet voor €20? Zo duur is het niet om een LP te maken.... Regelmatig zijn er "aanbiedingen" dan betalen Sublime abonnees ook 9€99 voor de Hi-res versie Verder valt me op, dat veel nieuw materiaal op 24/44.1 uitkomt. Edited 6 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 november 2016 Author Report Share Posted 6 november 2016 Zijn natuurlijk wel Audiofiele CD's Hans. CD met hoesje persen 1€, dat is het punt niet. Dit is niet zomaar even wat, dat begrijp je toch wel? Waar audiofile aandacht aan besteed is. Ze zijn bit voor bit ingepakt Troost je: Bij 6 CD's krijg je een riante korting: https://www.hifi.nl/artikel/23830/Stapelkorting-op-Best-Audiophile-Voices.html Inderdaad een koopje, 6 cd's voor €240,-. Ik heb altijd geleerd, dat de pijs door vraag en aanbod wordt bepaald. Kennelijk geldt dat altijd, behalve voor hoogwaardigekwaliteitmuziekliefhebbers (wat een woord he). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 november 2016 Author Report Share Posted 6 november 2016 Ik was afgelopen vrijdag bij de Stemvork in Uden. Die gaat z'n winkel sluiten. Hij gaat zelf direct importeren uit China. Een set gitaarsnaren die hier voor €17,- verkocht worden kan hij voor €3,- in China bestellen. Volgens hem strijken de importeurs toch wel een erg grote marge op, terwijl er meestal niks op voorraad ligt. Ik begin nu ook te begrijpen waarom merken als Marantz, B&W en Kef die stap er tussenuit gehaald hebben. De producten zouden anders onbetaalbaar worden. Kennelijk is dat op veel plaatsen in "de markt" nog niet is doorgedrongen. Een product in het verre oosten voor een habbekrats laten maken en dan voor westerse productieprijzen met ouderwetse tussenhandelprijzen te willen verkopen. Ik denk dat "de consument" dat niet meer pikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Nou, ik ben ook wel een beetje klaar met het digtale geneuzel. Mijn Squeezebox wil maar geen contact maken met de PC. Verbinding maakt ie wel met de router, maar niet met de PC. Zelfs met alle beveiliging uit, vertikt ie 't. En ik ga echt geen draad trekken door het hele huis alleen voor dat ding. Het heeft voorheen prima draadloos gewerkt, maar na de laatste poetsbeurt van de gehele set (een week of 7 geleden), krijg ik 'm niet meer aan de gang. Squeezeboxserver draait constant op mijn PC en die zegt ook dat alle verbindigne kloppnen, maar mijn Touch ziet ie niet. Het is zoals met tegenwoordig alle electronica. Telkens de software die ligt te etteren. Vroeger bouwde je een schakeling, zette de spamnning erop en het zaakje deed wat het moest doen. tegenwoordig bouw je een schakeling, zet de spanning erop en het ding doet geen , omdat er nog geen software in zit. En als je dan bedenkt dat er ALTIJD bugs in die zooi zit, kun je eigenlijk ook stellen dat ALLE SOFTWARE-pipo's KLUNGELS zijn. Never nooit niet krijg je een software die zonder fouten is. Dan staat er weer een pumt op de verkeerde plek, een spatie teveel gebruikt,een deelteken fout of een komma ipv een punt-komma. En dan gaat het alweer mis. Het feit dat leestekens belangrijker zijn dan tekst in een stuk software verklaart al veel te veel. Dus back to the roots. Software de deur uit en met degelijke electronica ZONDER processor oid weer verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 Ja, dat heb je met software, er staan zoveel punten, punt-komma's in dat er altijd wel eentje fout is Maar die fouten liggen niet bij de software of de makers daarvan, maar diegenen die het er allemaal zo snel mogelijk door gejast willen zien en veelal zelf geen enkel benul hebben wat software zelf eigenlijk inhoudt. Met als grote voorbeeld: Onze overheid. Maar terug naar de handbediende telefoon centrale met zo'n juffrouw die handmatig stekers omprikt? Die kans is erg klein hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 november 2016 Author Report Share Posted 6 november 2016 Je hebt echt wel pech hé. Dat het helemaal niet werkt, terwijl dit alleen aan de software ligt komt hier niet voor. Wel ooit lang zoeken waarom iets niet werkt. En dan ligt het och vrijwel altijd aan een verkeerde instelling. En heel zelden aan de hardware. Die kan natuurlijk ook kapot gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 november 2016 Report Share Posted 6 november 2016 (edited) Zo nu even tijd om een beter stuk te schrijven. WiFi en audio gaan eigenlijk niet samen. De 2,4 Ghz WiFi band zit hier in de randstad bomvol. Het is een complete anarchie, met het recht van de sterkste. De ene drukt de andere weg. Sla maar eens een willekeurig populair computerblad open en het gaat over problemen met WiFi..... De oudere Logitech apparatuur is hier m.i. bijzonder gevoelig voor. Om een idee te geven in mijn woonkamer heb ik een extra acces point (WiFi station) Op nog geen 5 meter verderop in de kamer staat de receiver van mijn Logitech Duet. Nou dat werkt gewoon niet, vanwege alle verstoringen van WiFi stations hier uit de buurt. Ik tel er zo 30! Mensen die iets van WiFi af weten, die zeggen dan nou dan neem ik toch een ander kanaal? Immers er zijn er 13 in de WiFi 2,4Ghz band. Dat kan werken, maar ook niet. Wat de meeste mensen niet weten dat bij snellere WiFi verbindingen soms wel 4 naast elkaar gelegen kanalen gebruikt worden voor één verbinding. Dus zeg je zet je router op kanaal 1 en kanaal 2,3 en 4 worden ook gebruikt. Gaat nu je buurman op kanaal 2 zitten dan overlapt en verstoord hij al je WiFi verbinding. Modernere apparatuur kan ook 5Ghz WiFi daar is ruimte en kanalen zat. Het voordeel bij 5Ghz is ook dat het signaal niet zo ver wegkomt dus op verstoringen van je buren heb je veel minder gauw last. Helaas kent mijn Logitech Duet alleen 2,4Ghz dus ik heb hem bekabelt aangesloten. Als afstandbediening werkt een iPad op 5Ghz nog het beste. Audio, maar ook computers etc kun je m.i. daarom maar beter zoveel mogelijk met UTP kabel aansluiten en WiFi alleen als afstandbediening gebruiken. Edited 6 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 november 2016 Report Share Posted 7 november 2016 Ik woon in een dorp ver buiten de randstad. Er zijn hier wel een aantal draadloze routers in de lucht, maar geen die mijn signaal verstoord. De verbinding van de knijpdoos met de router is draadloos en die verbinding staat als een huis (93% via een vrij kanaal). De verbinding van PC naar router is bekabeld. Het heeft eerder altijd gewerkt. Nu haal ik 'm een keer van sap af en de zooi is niet meer aan het zingen te krijgen. En ik ga echt geen 25m kabel door het huis trekken voor die knijpdoos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 november 2016 Author Report Share Posted 7 november 2016 Ik woon in een dorp ver buiten de randstad. Er zijn hier wel een aantal draadloze routers in de lucht, maar geen die mijn signaal verstoord. De verbinding van de knijpdoos met de router is draadloos en die verbinding staat als een huis (93% via een vrij kanaal). De verbinding van PC naar router is bekabeld. Het heeft eerder altijd gewerkt. Nu haal ik 'm een keer van sap af en de zooi is niet meer aan het zingen te krijgen. En ik ga echt geen 25m kabel door het huis trekken voor die knijpdoos. Heeft het misschien iets met een IP-adres te maken? Ik dacht trouwens dat die standaard kastje altijd werkten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2016 Report Share Posted 7 november 2016 In het verleden werkte het hier ook goed. Misschien helpt een reset naar fabrieksinstelling. Het WiFi signaal is hier 98% en zelfs dan, werkt het nóg niet stabiel. Ik ken meer mensen met precies hetzelfde probleem met hun Logitech spulletjes. Sommige hebben het (net als ik) maar met UTP aangesloten. Modernere apparatuur kan ook 5Ghz. In de b.v. de handleiding van de Aurillac Mini wordt er op gewezen om met hi-res vooral om die 5Ghz band te gaan zitten. Maar ook dat doe ik niet meer. Gewoon UTP minimaal CAT 5E of iets mooier CAT6. En een op iPad op 5Ghz als afstandbediening. En wil je het niet, 2e hands ben je hem zo kwijt ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2016 Report Share Posted 7 november 2016 (edited) Heeft het misschien iets met een IP-adres te maken? Ik dacht trouwens dat die standaard kastje altijd werkten? Nee, het meeste spul werkt via DHCP waarbij de router het apparaat een IP-adres geeft. Je kunt soms een vast IP-adres opgegeven maar echt handig is dat niet altijd. De tijd dat die "kastjes" altijd werkte is hier in de randstad allang voorbij. Het is een complete chaos wat WiFi betreft. Iedereen doet maar wat en zelfs bij de Blokkert kun je een WiFi repeater kopen wat de chaos alleen nog maar groter maakt. Wat wel helpt is afspraken maken met je buren. Als links van je op kanaal 1 gaat zitten en 2,3 en 4 vrij houdt en rechts van je op kanaal 5 en 6,7 en 8 vrij houdt en zelf op 9 gaat zitten. Dan is de kans dat je elkaar stoort, nihil. Als je in een flat woont, of net als ik tussen heel veel flats heb je pech Edited 7 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2016 Report Share Posted 7 november 2016 (edited) Om het verhaal nog iets completer te maken. Nog niet heel lang terug was er alleen ADSL met snelheden van 8 tot max 20Mb/sec bij ADSL+ Nu is er VDSL en VDSL2 al dan niet met vectoring. Waardoor bij korte afstanden tot de telefooncentrale of wijkkast als snelheden van 100Mb/sec gehaald worden over dezelfde koperen telefoondraadjes. Kabelleveranciers zoals Ziggo halen makkelijk 200Mb/sec of sneller. Je voelt al dat ook het WiFi daarmee sneller moest. Immers via een vaste kabel haalde je die snelheid ook. Nou daarvoor het 802.N protocol voor bedacht dat onder gunstige omstandigheden snelheden tot 300Mb/sec haalt. Het WiFi signaal is daardoor wel een stuk breder tot 40Mhz en laat één WiFi kanaal nu ongeveer 10Mhz breed zijn. Dus als je buurman een nieuwe VDSL router krijgt is de kans levensgroot dat die ook met dergelijke protocollen kan werken. (Er zijn er veel meer maar dan wordt het helemaal zo' n verhaal.) Dus stel dat jij op WiFi kanaal 3 zat en je buurman op 1. Niks aan de hand bij WiFi routers die 20Mhz breed zijn. Nu krijgt hij vanwege overgang van ADSL naar VDSL een nieuwe router met N protocol (40Mhz breed) Dan zit die ineens op kanaal 1,2,3 en 4 er even van uitgaand dat de nieuwe router ook weer op 1 zit. Dan stoort hij wel jouw signaal op WiFi kanaal 3! Dus mijn advies computers, audio apparatuur etc zoveel mogelijk bekabeld aansluiten. Dan heb je dat gedoe niet. Je sluit de rest van je audiospulletjes en TV toch ook met kabels aan? Verder kan ik me voorstellen dat dit voor veel mensen een hoop gedoe is. Niet iedereen is even technisch. Maar ik kan b.v. weer geen pick-up element echt goed afstellen. Dat laat ik aan een vakman over Edited 7 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2016 Report Share Posted 7 november 2016 Het is toch al een oud gegeven dat je minstens 4 kanalen moet overslaan. Daarom zijn kanaal 1, 6 en 11 niet voor niets de populaire kanalen. En het is beter om een kanaal met je buren te delen dan een er tussen in te gaan zitten, kanaal 3 b.v. Klinkt misschien gek maar dat geeft een veel betrouwbaardere verbinding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts