robx Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 De laatste ingreep in de CD speler was - vooralsnog - geen succes. Vandaag even los gemaakt, het losse volle mooie geluid is terug. Ik krijg komende week een luisteraar en de bedoeling is dat er dan een beetje muziek uit komt En dan de komende tijd even de aangebrachte onderdelen één voor één aansluiten, even zien wat dat doet. Wordt vervolgd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 Net terug van het maken van een Schuman resonator. Toch wel leuk om zo'n print op te bouwen. Nu uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 Net terug van het maken van een Schuman resonator. Toch wel leuk om zo'n print op te bouwen. Nu uitproberen. En voel je al meer energie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 Moet ik nog uitproberen Peter. Ik vond het in ieder geval leuk om weer eens te solderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 Jawel, maar hoe kom je nou op dit onderwerp uit? E.o.a. natuurkundig artefact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 ik heb twee van die dingen in de huiskamer en ben er nogal happie mee. zelf maken ? schema ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 ik heb twee van die dingen in de huiskamer en ben er nogal happie mee. zelf maken ? schema ? groet Wacht even, de Schuman resonator is zo groot als onze aardbol en jij hebt er 2 van in je huiskamer? Of hebben we het hier weer over e.o.a. New Age-achtig feel good iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 (edited) ja, twee mini-dingetjes met een draadje. en zonder die dingetjes is het echt minder. niks voodoo, gewoon wat electronica. zie: http://www.6moons.com/audioreviews/acousticrevive/rr77.html https://www.acoustic-revive.com/english/roomtuning/rr-77.html http://www.kempelektroniks.nl/en/234/kemp-elektroniks/products/shunt-conditioners/sr-plug En google ff. groet Kan het je ook laten horen hier. groet Edited 19 november 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 De Audio Club Limburg had een DIY ontwerp en we hebben met 16 man voor ieder een gemaakt. Wel leuk om weer eens te solderen en zo'n ding in elkaar te schroeven. Of het wat doet moet ik nog uitproberen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 (edited) ja, twee mini-dingetjes met een draadje. en zonder die dingetjes is het echt minder. niks voodoo, gewoon wat electronica. zie: http://www.6moons.com/audioreviews/acousticrevive/rr77.html https://www.acoustic-revive.com/english/roomtuning/rr-77.html http://www.kempelektroniks.nl/en/234/kemp-elektroniks/products/shunt-conditioners/sr-plug En google ff. groet Kan het je ook laten horen hier. groet Oh die dingen, daar staat het internet toch vol mee. Dat heeft helemaal niets met Schuman golven te maken, dat zijn n.l. radio golven. Dat die doosjes werken is inmiddels wel aangetoond: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/placebo-effect-werkt-zelfs-als-mensen-weten-dat-ze-neppillen-slikken~a4403041/ Edited 19 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 sja, geloof kan ook belemmeren he. geestig he, ik zeg 'ik kan het je laten horen', komt er zoiets. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 He die naaldjes had ik onlangs in mijn kuit. Werkte goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 alleen als je er in gelooft Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 (edited) Dat Volkskrant artikel laat nu juist zien dat geloof geen rol speelt. Of snap je gewoon niet wat daar geschreven wordt? sja, geloof kan ook belemmeren he. geestig he, ik zeg 'ik kan het je laten horen', komt er zoiets. groet Die snap ik niet. Als jij er baat bij hebt, prima toch? En als anderen het niet nodig vinden, ook prima. Of niet? De halve maatschappij draait op illusie. Edited 19 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2016 Report Share Posted 19 november 2016 ow boy Henrie is terug. geloof lekker wat je wil. ik luister wel. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Ik zal het je uitleggen Peter. Elk jaar probeer ik voor Audioclub Limburg een leuke, betaalbare en nuttige workshop in elkaar te zetten. Een paar jaar geleden heben we interlinks gemaakt van een paar fatsoenlijke kabels en degelijke pluggen. Vorig jaar hebben we netkabels gemaakt met dito materiaal. Dit alles natuurlijk onder goede begeleiding, zodat veiligheid en werking gewaarborgd is. Voor dit jaar had ik bedacht om Schumann resonatoren te gaan bouwen. Dat zijn simpele dingen die eigenlijk iedeeen onder begeleiding in elkaar kan zetten. De leden zijn dan een middag bezig om zelf een accessoire of tweak voor hun audioset te maken. Dat is een leuke bezigheid. Zoals gezegd mochten ze gisteren een electronicaontwerpje dat ik bij elkaar verzameld had in elkaar gaan steken. Het doel is dan de deelnemers aan de workshop een middag bezig te houden en inzicht te geven in de audio-materie. Het is laagdrempelig, omdat de kosten laag blijven en aan het eind van de middag hebben ze zelf iets gemaakt, waar ze ook nog trots op mogen zijn. Tot op heden heb ik alleen maar positieve reacties gehad. Zowel over de middag zelf, als over de dingen die ze zelf in elkaar hebben mogen zetten. Ik heb dit afgekeken van Jan Didden, die ook al 2 workshops heeft gegeven, die wel iets groter zijn dan onze projecten. Een keer een 6W versterker bouwen een een keer een breedband luidsrpeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Prachtig initiatief! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 (edited) Niets ten kwade van het initiatief Roger. Echt hartstikke goed! En i.d.d. zelf iet leuks knutselen geeft de deelnemers veel bevrediging. Zo laat mijn vrouw de kinderen hier in Noordwijk in een 5-sterrenhotel dromenvangers maken als leuke activiteit, altijd groot succes! En het leuke is dat ouders dat dan ook graag zelf willen. Maar volwassen kerels Schumanresonators? Is natuurlijk ook leuk maar komt op mij over als bezigheidstherapie. Toevallig zelf gisteren een erg goede workshop van Ben Kok over kamerakoestiek en speakerplaatsing gevolgd. Zoiets helpt naar mijn idee toch meer voor een beter geluid dan een Schumanresonator. Bijzonder helder uitgelegd en met veel praktische en handige tips waar je ook effectief wat aan hebt. Edited 20 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Share Posted 20 november 2016 (edited) · Hidden 20 november 2016 - beetje dubbel Hidden 20 november 2016 - beetje dubbel . Edited 20 november 2016 by Pjotr Link to comment
carl Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 (edited) Het initiatief en de middag vond ik in ieder geval erg leuk. Misschien ga ik -onder begeleiding- nog wel eens verder. Over het Volkskrantartikel nog het volgende. Het lichaam maakt tegen ziekten zelf medicijn aan. Acupunctuur, homeopathie e.d. helpen het lichaam dat medicijn sneller/beter aan te maken. In die zin geen Voodoo en kennelijk geldt dat voor placebo's ook zo. Misschien werken tweaks bij audio voor een deel ook zo als je er ontvankelijk voor bent tenminste. Overigens vertrouw ik zelf bij serieuze zaken meer op de erkende geneeskunde. Ik heb toch wel wat goedbedoelde adviezen gehad indertijd die ik echt niet verantwoord vond. Edited 20 november 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Niets ten kwade van het initiatief Roger. Echt hartstikke goed! En i.d.d. zelf iet leuks knutselen geeft de deelnemers veel bevrediging. Zo laat mijn vrouw de kinderen hier in Noordwijk in een 5-sterrenhotel dromenvangers maken als leuke activiteit, altijd groot succes! En het leuke is dat ouders dat dan ook graag zelf willen. Maar volwassen kerels Schumanresonators? Is natuurlijk ook leuk maar komt op mij over als bezigheidstherapie. Toevallig zelf gisteren een erg goede workshop van Ben Kok over kamerakoestiek en speakerplaatsing gevolgd. Zoiets helpt naar mijn idee toch meer voor een beter geluid dan een Schumanresonator. Bijzonder helder uitgelegd en met veel praktische en handige tips waar je ook effectief wat aan hebt. Bij een audio vereniging worden met enkele regelmaat mensen uitgenodigd die het een en ander over akoestiek en speaker plaatsing komen vertellen. Dus daar is niets nieuws. Het zelf iets bouwen is hier het doel. En dan met name voor mensen die daar eigenlijk niet zo snel mee bezig zouden gaan. Iets verzinnen is dan best lastig en je kunt niet altijd kabels blijven maken. De Shuman resonator is dan een leuk project om eens wat mee te gaan testen. Een mooi initiatief wat mij betreft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 (edited) Jawel, alleen het onderwerp heeft net zo veel met audio te maken als Limburgse vlaai Dus volgende keer zelf vlaaien bakken? Edited 20 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Jammer dat je niet op mijn placebo reactie ingaat en de verklaring van de werking van tweaks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 Echt cool van Sodejuu en de club om dit te doen! Niets ten nadele van Pjotr en zijn droomafvangers, maar ik vind de resonator toch leuker. De kabelsessies had ik ook graag meegemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 november 2016 Report Share Posted 20 november 2016 (edited) Jammer dat je niet op mijn placebo reactie ingaat en de verklaring van de werking van tweaks. Dat is toch evident Carl? Ik bracht het zelf naar voren. Laat mensen ergens in geloven en het wordt dan vaak vanzelf werkelijkheid voor hen. Al heb ik wel de indruk dat het op het gebied van audio nogal persoonsgebonden is welke middelen men gebruikt. Bekend is van bepaalde Tibetaanse monniken dat ze bepaalde meditatie technieken beheersen waardoor het lichaam zelf endorfine stoffen gaat aanmaken waar je behoorlijk high van kunt worden. Bhagwan Sri Rajneesh (of kortweg Bhagwan) kende er een aantal van en paste ze ook toe in zijn therapieën. Eigenlijk gaat dat weer voorbij aan illusionisme omdat die stoffen ook daadwerkelijk gevonden zijn na gedegen onderzoek. Overigens vind ik zo'n gedegen onderzoek als in de Volkskrant genoemd, wel wat anders dan zelf verzonnen en bij elkaar geassocieerde New Age-achte zaken. Edited 20 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts