Duck-Twacy Posted 5 december 2016 Report Share Posted 5 december 2016 Ja ja, vertel mij wat. Of ik niet van de kabeltjes ben! Maar... wat is de kern van muziekgenieten? Emotie! En als dát niet gehinderd wordt, dan is de rest geneuzel. Ben nu naar een illegaal verkregen neerslag van een concert van Oum Kalsoum aan het luisteren. Prutopname, rommelig, jaren 50. Maar wat een emotie, wat een sfeer, het spat ervan af. Audiofiel prut, muzikaal top! Een kabel moet gewoon goed aanvoelen, zodat je er niet meer druk over hoeft te maken (en vele audiofiele kabels voelen niet goed aan, te lomp, te zwaar, te stug etc). De emotie telt inderdaad 100 keer meer mee dan dan de illusie van natuurgetrouwheid. Dat laatste. ach, je weet dat het beter kan, dat er beperkingen zijn. Met sommige kan je leren leven, andere moet je wat aandoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 december 2016 Report Share Posted 5 december 2016 Gent Mooie stad overigens (behalve tijdends de Gentse weken, dan sta je tot je kuiten in het bierplastic afval (althans om 5 uur 's ochtends) De Gentse Feesten bedoel je. Ooit daar bij toeval in terecht gekomen bij een fietstocht door Belgiëland. Hotelletje gevonden aan de markt. Topvakantie. Het Steen, gestruind door de menigte, langs de stalletjes, gekeken naar de straatartiesten. Eenmalig maar fantastisch. Om 5 uur 's ochtends allang op 1 oor. In dat hotelletje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 De Gentse Feesten bedoel je. Ooit daar bij toeval in terecht gekomen bij een fietstocht door Belgiëland. Hotelletje gevonden aan de markt. Topvakantie. Het Steen, gestruind door de menigte, langs de stalletjes, gekeken naar de straatartiesten. Eenmalig maar fantastisch. Om 5 uur 's ochtends allang op 1 oor. In dat hotelletje. Je was vast daar niet als chaufeur van een vriendin (ok sry) en (onbereikbare) geliefde die haar brood verdiende als striptease artiest (laat maar verder, genoeg prive details) Ik spreek over over een jaar of 15 geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 Was gezellig en marc, je bent een goede luisteraar die zich niet laat afleiden. De Ikeakast (een stalen rek, Peter voor de kenners ) is al heel oud en vormt het frame van een kast die ik nieuw aan het maken ben, Vandaar dat alles enigszins door elkaar staat en de bekabeling provisorisch.is. Draaitafel en phopopre moeten ook nog ergens een plek vinden want die zijn nu met 10 mtr lange xlr kabels verbonden aan de vv. Dat gaat nog even duren omdat ik niet planmatig werk en bovendien de draaitafel weer onder handen heb. Ik wil de drie motoren elk afzonderlijk verbinden met het plateau èn een vierde snaar rondom de drie motoren leggen, los van het plateau. Daarvoor moeten de armboards onder het plateau plaatselijk iets afgefreesd worden en de motoren op verstelbare spikes gezet worden. Ook wil ik het draaitafelplateau en de motoren rondom een eigen plateau geven geven, los van elkaar. Hoe ik dat ga doen moet ik nog even precies uitvogelen voordat ik de frees in de armboards laat zetten. Het was een nuttige luistermiddag in goed gezelschap. Nou, als dat allemaal af is, kom ik nog een keer, eventueel mèt de Harmonizers. Mijn draaitafel laat ik lekker zo, doe ik niks meer aan. De hele set trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 Je was vast daar niet als chaufeur van een vriendin (ok sry) en (onbereikbare) geliefde die haar brood verdiende als striptease artiest (laat maar verder, genoeg prive details) Ik spreek over over een jaar of 15 geleden. Ieder zijn eigen emotionele herinneringen, denk ik dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 (edited) Gelukkig is er muziek... Edited 6 december 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 Mooi verhaal Marc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 (edited) Wol, moet er niet aan denken weer een stapel andere spullen. Het gaat best prima zo. Gelukkig valt er wat te knutselen, ook leuk. ps: telegraaf.nl/digitaal/27173442/__Meer_vinyl_dan_downloads__.html Edited 6 december 2016 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 (edited) LONDEN - Voor het eerst in de geschiedenis hebben Britse muziekliefhebbers meer geld uitgegeven aan vinyl dan aan downloads. Vinyl is weer in, terwijl mensen liever streamen dan downloaden. Dat blijkt volgens de BBC uit cijfers van de Britse muziekhandel, de Entertainment Retailers Association. De Britten gaven vorige week 2,4 miljoen pond (2,85 miljoen euro) uit aan vinyl. Downloads leverden 2,1 miljoen pond (2,5 miljoen euro) op. In dezelfde week vorig jaar besteedden Britten 1,2 miljoen pond aan vinyl en 4,4 miljoen pond aan downloads. Volgens de muziekverkopers wijst de toename erop dat vinylplaten populaire kerstcadeaus zijn. Maar vinyl is ook duurder. In aantallen leiden downloads nog wel. Vorige week zijn 295.000 albums gedownload en 120.000 vinylplaten verkocht. <Einde kratenbericht van Telegraaf> Dit gaat over de Britse markt. Dat is dus een leuk gegeven of feit, maar niet van toepassing op de NL markt. Edited 6 december 2016 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 ow verhuizen we toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 december 2016 Report Share Posted 6 december 2016 LONDEN - Voor het eerst in de geschiedenis hebben Britse muziekliefhebbers meer geld uitgegeven aan vinyl dan aan downloads. Vinyl is weer in, terwijl mensen liever streamen dan downloaden. Dat blijkt volgens de BBC uit cijfers van de Britse muziekhandel, de Entertainment Retailers Association. De Britten gaven vorige week 2,4 miljoen pond (2,85 miljoen euro) uit aan vinyl. Downloads leverden 2,1 miljoen pond (2,5 miljoen euro) op. In dezelfde week vorig jaar besteedden Britten 1,2 miljoen pond aan vinyl en 4,4 miljoen pond aan downloads. Volgens de muziekverkopers wijst de toename erop dat vinylplaten populaire kerstcadeaus zijn. Maar vinyl is ook duurder. In aantallen leiden downloads nog wel. Vorige week zijn 295.000 albums gedownload en 120.000 vinylplaten verkocht. <Einde kratenbericht van Telegraaf> Dit gaat over de Britse markt. Dat is dus een leuk gegeven of feit, maar niet van toepassing op de NL markt. Dit geeft wellicht aan, dat LP's in de lift zitten maar het is en blijft een niche-markt. Niettemin blijft een LP een leuk geschenk-artikel Verder wordt het steeds lastiger om de verhouding te "meten" tussen digitale-muziekconsumptie en analoge-muziekconsumptie. De verhouding tussen verkochte aantallen CD's <versus> verkochte platen, was altijd een vrij eenvoudig rekensommetjes maar het moeten kopen/bezitten van een fysieke drager is voor velen, steeds minder belangrijk. Het op elk moment kunnen beschikken/gebruiken is de nieuwe trend ! - registreer je dan het aantal afgesloten abo's op streamingdiensten ? - registreer je dan het gebruik/aantal hits van bestaande streaminggebruikers ? - registreer je ook het aantal downloads - combinatie van boven.... Eigenlijk boeit het me ook niet zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 (edited) De nieuwe speakers maar eens uitgelijnd voor de gelijkzijdige driehoek opstelling. Ik ben bang dat het virus weer de kop heeft opgestoken Edited 8 december 2016 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 Cool hoor, erg profi zo met de lasers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 Heu... zo te zien, inderdaad. Nu moet je snel naar de audiodokter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 december 2016 Author Report Share Posted 8 december 2016 Mooi gedaan... En??? Klinkt het nou ook beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 (edited) Je weet, dat kun je alleen zeggen na een uitgebreide luistertest. Maar ben erg tevreden met de nieuwe speakers. Ook hier trillen de deuren bij de bekende opnames (dark side of the moon bijv>) Maar er was ook nog een andere reden: onze langharig blonde motor rijdende woeste werkster gaat altijd zo vernietigend te werk dat ik elke week weer blij ben dat de speakers niet tegen de grond zijn gegaan. In ieder zijn ze immer van hun plek gehaald en daarom nu de voet verzwaard met 10 kg zware halterschijven zodat en het zwaartepunt vrijwel op de bodem ligt en het verschuiven (er zitten kleine rubbers onder) waarschijnlijk tot de verleden tijd behoort. Edited 8 december 2016 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 Maar er was ook nog een andere reden: onze langharig blonde motor rijdende woeste werkster Ik denk dat ik maar eens ff langs moet komen voor een luisterbezoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 december 2016 Author Report Share Posted 8 december 2016 Ik denk dat ik maar eens ff langs moet komen voor een luisterbezoek Ken je haar vriendje dan? Die is lid van zo'n "motorclub". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 Kom maar gerust hoor, de rij is zo lang dat het toch niet opvalt als er eentje aan schuifelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 Mijn deuren trillen nooit.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 december 2016 Author Report Share Posted 9 december 2016 Mijn deuren trillen nooit.... Jullie hebben geen deuren in de hut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Er zitten 2 glazen schuifdeuren van circa 2 meter breed en 1 deur van 1 meter breed in de huiskamer, maar ik heb ze nog nooit horen trillen (en soms speel ik best luid). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Er zitten 2 glazen schuifdeuren van circa 2 meter breed en 1 deur van 1 meter breed in de huiskamer, maar ik heb ze nog nooit horen trillen (en soms speel ik best luid). Speel je soms met kleine monitoren Duck? Tja..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Hier trilt ook nooit wat, behalve mijn ziel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Hier trilt ook nooit wat, behalve mijn ziel. Bij mij tril er van alles, mijn hele lijf, de bank. Behalve de luidsprekers.... die geven geen krimp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts