Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ls%20bedrading.jpg

en alweer een audiofiel moment: nette clipjes voor de kabelgeleiding aan de achterzijde van (uiteraard met zand gevulde) zuiltje. Gaatje boren, draadje tappen, schroefje en klemmetje er op. Alles uit de voorraaddoos, dus kostte ditmaal geen audiofiele stuiver. :)

Dat ik het er allemaal zo lang bij heb laten zitten :confused::blink:

PS. Als de ramen kunnen trillen, waarom de deuren dan niet?

Edited by Kraus vonBentinck

Posted · Hidden 13 december 2016 - topic afgesplitst
Hidden 13 december 2016 - topic afgesplitst

Graag deze discussie voortzetten in het afgesplitste topic over Audiac failliet en zo

Modetator2

Graag deze discussie voortzetten in het afgesplitste topic over Audiac failliet en zo

Modetator2

Kan je dan mijn antwoord svp verplaatsen moderator

Uiteraard, maar mijn mobieltje is niet zo krachtig. Ik kruip zo wel weer achter de pc.

Moderator2

Jij niet alleen George.

Wat een geweldige set stond er deze avond te spelen. Nog nooit zoiets moois gehoord. Zeer detailrijk en dat zonder vermoeiend te zijn.

Natuurlijk wel mijn favoriete speakermerk, maar de rest was van zeer grote klasse. En weer eens MQA gehoord. Nou dat voegde echt nog wat extras toe. Kon haast niet, maar toch!

Voor de liefhebbers:

MSB dac/vv.

Thrax eindversterkers.

Synergistic research bekabeling

Verity Audio Fidelio speakers.

Nadeeltje: je moet wel je huis verkopen om het te kunnen betalen. Maar ach, dat maakte de avond er niet minder op.

Groet,

Leobus

Ik heb hier wel eens een kast gehad die meetrilde - vervolgens helemaal volgezet met boeken en strips en weg waren de trillingen. Als ruimte mee gaat doen is er iets niet goed naar mijn bescheiden mening.

• Members

Mijn audiofiele (mid)dag, de ochtend was voor de administratie, bestond uit een eind breien aan de iets langer dan geplande eindbuizentest...

Als absolute winnaar zijn er voor mij echt de RCA 6L6-G buizen (coke bottleshape) uit 1958 uitgekomen, maar die zijn zo schaars, dat dat meer een verzamelaarsitem is geworden. Wie ze echter te pakken kan krijgen, doen!

Die RCA's dus even buiten beschouwing gelaten krijg je dan het volgende lijstje:

1:Tung Sol 6L6-G Big Bulb (coke bottleshape): Samen met de JJ en de hierboven genoemde RCA de minst krachtige, maar o zo mooi!

2:McIntosh KT88: Uit de Russiche fabriek, dus geen Chinese, bijna net zo mooi als de 6L6-G

3:Tung Sol KT150: De powerbuis, maar net niet de verfijning van de 2 hierboven

4:JJ 6L6-GC: Neigt het meest naar de KT 150 soundwise, met met behoorlijk minder power, daarom 4

5:Tung Sol KT120: Als laatste ik niet had verwacht, de meest heldere, en daardoor ook vaak net te fel

Nu is dit alles getest/uitgevoerd met 2 Octave versterkers (V40SE en V110) en wel op een set Blumenhofers, dus alles is gebaseerd op deze set en mijn smaak met uitsluitend vinyl als bron. Het zegt dus niet alles, maar gezien de vertellingen van Jack elders is er zo onderhand wel een lijn te bespeuren!

IMG_4846.jpg

...een deel van het ''werkstation'' met een doos vol buizen...

Ik kan me trouwens ook heel goed voorstellen dat een quadje 6L6 buizen bij Carl bijvoorbeeld nog hele bijzondere dingen zouden kunnen doen, die JJ's bijvoorbeeld kosten echt relatief wisselgeld!

Nog even de buisjes in kwestie:

1.jpg?pimg=static&P=1287543158

RCA 6L6-G

TungSol-6L6G-Vacuum-Tube-River-Image.jpg

Tung Sol 6L6-G

Mc275-Tubes.jpg

McIntosh KT88

Tungsol-KT150-Audio-Vacuum-Tube-Image.jp

Tung Sol KT150

jj6l6gc.jpg

JJ 6L6-GC

tungsol-KT120.jpg

Tung Sol KT120

Het is voor mij weer een leerzame periode geweest!

Vanavond op de AVMN weer een fiel avondje.

Een MSB dac met MQA.

Echt een mooie set.

Ik heb echt zitten genieten.

Lees dat die  dac/pre een vanaf prijs heeft van $89950. Dat vind ik toch wel abnormaal. Voor wie maak je zoiets nog?

http://www.msbtechnology.com/dacs/select-pricing/

Edited by Duck-Twacy

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...