Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Mijn audiofiele middag was samen met de oudste dochter naar muziek luisteren. Als ze bij me is, loop ze vaak te klagen: "dat de muziek zo hard staat"  En ik krijg wel eens een opmerking in de trant van "je wordt doof :wacko: " Ik heb haar uitgelegd, dat ik -vergeleken met mijn vrienden en kennissen- juist helemaal niet hard speel. Gelukkig zit ze  op zangles. We hebben op eenzelfde realistisch volume gedraaid. Dat bleek soms luider dan ik zelf speel.  Ik denk dat de "boodschap" overgekomen is.  De muziek was zo mooi, dat af en toe de tranen over haar wangen gingen :) De Sovtek 's 588wxt/6l6wgc raken zo lekker ingespeeld :)  En dat is nog maar het begin ;)

Edited by Tubejack

Mijn audiofiele middag was samen met de oudste dochter naar muziek luisteren. Als ze bij me is, loop ze vaak te klagen: "dat de muziek zo hard staat"  En ik krijg wel eens een opmerking in de trant van "je wordt doof :wacko: " Ik heb haar uitgelegd, dat ik -vergeleken met mijn vrienden en kennissen- juist helemaal niet hard speel. Gelukkig zit ze  op zangles. We hebben op eenzelfde realistisch volume gedraaid. Dat bleek soms luider dan ik zelf speel.  Ik denk dat de "boodschap" overgekomen is.  De muziek was zo mooi, dat af en toe de tranen over haar wangen gingen :) De Sovtek 's 588wxt/6l6wgc raken zo lekker ingespeeld :)  En dat is nog maar het begin ;)

Mooi verhaal Jack. Ook dat die emotie zo komt.....

Mijn audiofiele dag bestond uit het vanmiddag, na het hardlopen, half dommelend naar Radio Paradise te luisteren, waar ik genoeg van meekreeg trouwens, en vanavond allemaal plaatjes uit de oude doos: Spinvis, Sting, David Sylvian, Jan Akkerman  :wub:  :wub:  :wub:

een handjevol?

USA 4,5 miljoen miljonairs, Japan 2,7 miljoen, Duitsland 1,2 miljoen, Engeland 553000, Frankrijk 532000, Zwitserland 358000 (Nederland 20400) enz enz; in dit rijtje ontbreekt China waar inmiddels nog meer miljonairs wonen dan in de USA;

En dan ga je 20% van je vermogen weggeven aan een audio setje. Denk t niet. Te slechte investering

Dit soort apparatuur is zinloos. Mensen die t kunnen betalen (multi miljonairs, of liever miljardairs) hebben wel wat beters te doen dan naar muziek luisteren. Mensen die van muziek houden kunnen t niet betalen.

Gelukkig heb ik allang ontdekt dat je dit niet nodig hebt om van muziek te kunnen genieten.

Duck,

Ga jij eens uitrekenen hoeveel % jij van je vermogen aan audio hebt uitgegeven.:)

En met een mindere set, zoals bijv. de mijne, geniet ik ook van muziek hoor. Maar donderdag heb ik toch net ff meer genoten.

Maar of dat nou ca 1000% meer was? Tja, dat dan weer niet.

a. 20%? onder die miljoenen miljonairs zijn er natuurlijk heel wat die niet 1 miljoen maar vele tot 100en miljoenen op de plank hebben liggen.

b. als er koopkrachtige vraag is, dan wordt een product gemaakt. Dat het hier om een product gaat wat in de categorie gouden kranen (ook daar komt gewoon water uit) valt, behoeft op dit forum uiteraard geen betoog.

Edited by Kraus vonBentinck

De tering naar de nering zetten, is een mooi oud-Hollandse uitdrukking. In audio doen we dat toch ook allemaal, al denk ik dat sommigen de nering niet goed in de gaten houden.  :o  En, het beste ervan maken, ook zo'n mooie uitdrukking. Doen we hopelijk toch ook? Tenslotte, leven en laten leven.

Pfoe, ik word nog eens wijs op m'n ouwe dag. ^_^

Het beeld dat mensen hebben over miljonairs klopt niet. In Amerika is daar onderzoek over gedaan. Het overgrote deel zijn daar vrij normale mensen die niet overdreven duur wonen en leven. Daarbij zijn er maar erg weinig die veel meer als een miljoen hebben.Wat wij aan miljonairs zien zijn artiesten, voetballers en andere patsers. Hoeveel procent van de miljonairs zouden trouwens een fatsoenlijke installatie hebben: Bose schat ik in.

Het beeld dat mensen hebben over miljonairs klopt niet. In Amerika is daar onderzoek over gedaan. Het overgrote deel zijn daar vrij normale mensen die niet overdreven duur wonen en leven. Daarbij zijn er maar erg weinig die veel meer als een miljoen hebben.Wat wij aan miljonairs zien zijn artiesten, voetballers en andere patsers. Hoeveel procent van de miljonairs zouden trouwens een fatsoenlijke installatie hebben: Bose schat ik in.

Welk beeld is dat dan? Al die miljoenen miljonairs zijn net zo verscheiden als de doorsnee bevolking. Wat wel klopt, is dat het mensen zijn die over een grote koopkracht beschikken en dus invloed hebben op de vraagzijde van de markt. Hoe zij hun geld besteden daarover is geen generalisatie te maken. En is er vraag, dan is er aanbod. Overigens; bij de berekening of iemand miljonair is wordt bijv. de woning buiten beschouwing gelaten. Het gaat om vrij vermogen.

Het beeld dat jij hier schetst van miljonairs (Bose bezitters - dus onkundige geldsmijters) klopt in ieder geval niet.

Sonos is nu vast de hype.

Met de marketing van dit merk, is in ieder geval weinig mis.  Vanochtend lekker hardgelopen in een klein groepje.  Vertel ik het e.e.a. over mijn muziek hobby aan een vrouw die een (jaartje of 15 jonger is dan ik) en dat ik gisteren zo lekker naar muziek met mijn dochter heb geluisterd.....1e wat ze zei: "Sonos?" :wacko:  :D

Ben lekker muziek aan het draaien.  Ook LP's profiteren ook flink van de laatste upgrade van mijn versterker. Een LP vind ik vaker mooier laag geven, niet zo opgepompt.   :)    

Zoveel heb je niet nodig om fatsoenlijk te kunnen streamen.  Technisch hoef je evenmin te zijn. Het is nagenoeg plug en play.  

Een Meridian dacje van €300 een Mac mini van €780 en Audirvana van €80 en je kun alles streamen tot 24 bit 192khz  en MQA 

Daarnaast kun je ook nog als gewone computer gebruiken en alles wat je met een computer kan doen, dus praktisch onbeperkt.

Afstandbediening iPad en Mac ab.

Toch verbaas ik mij dat er zo raar wordt gereageerd hier als er eens een extreem duur component wordt beluisterd en ook nog eens goed wordt bevonden.

Ik dacht dat het hier een High-end forum was waar het bespreken van dergelijke apparaten dagelijkse kost zou moeten zijn.

De laatste jaren zie ik hier eigenlijk alleen nog maar vintage en apparatuur uit het betere segment langs komen.

Wel begrijpelijk natuurlijk het hogere High-end segment is immers maar voor een select groepje mensen weg gelegd.

Maar ik denk dat zulke apparaten juist het neusje van de zalm zijn, de zogenaamde krenten uit de pap.

Ik zou verwachten dat zo iets hier echt thuis zou horen.

Ondanks dat zo iets voor mij en volgens mij ook voor de meeste hier onbereikbaar zal blijven is het wel heel erg leuk om eens te horen wat je kunt bereiken met een mooie set.

Het opzoeken van de grenzen.

Het is vrij simpel George. Je komt hier in een hoek waar kostprijs en prestatie geen enkele reële relatie meer hebben. Dan gaat men zich toch snel een beetje belazerd voelen. Of het goed klinkt of niet doet er dan helemaal niet meer toe.

Ik waag te betwijfelen of dat het werkelijk is.

Het komt mij meer over als een vorm van afgunst en niet interessant ik kan het toch niet betalen.

Voor apparatuur in een dergelijk prijs segment is deze prijs kwaliteit verhouding nu eenmaal anders.

Een ieder weet dat een verdubbeling van de prijs niet een verdubbeling van de kwaliteit is maar slechts een beetje beter.

En daarmee staat dit dan wel weer in verhouding.

Edited by kappa7

Ik waag te betwijfelen of dat het werkelijk is.

Het komt mij meer over als een vorm van afgunst en niet interessant ik kan het toch niet betalen.

Voor apparatuur in een dergelijk prijs segment is deze prijs kwaliteit verhouding nu eenmaal anders.

Een ieder weet dat een verdubbeling van de prijs niet een verdubbeling van de kwaliteit is maar slechts een beetje beter.

En daarmee staat dit dan wel weer in verhouding.

Ik hoop dat je wel voor jezelf spreekt (zoals de waard is...). Ik misgun niemand iets. Een 30 meter Jongert of Huisman zeiljacht van 15 miljoen. prima, goede waar voor het geld (zolang je er maar geen gouden kranen in hang). Maar een dac je van een ton, belachelijk als je zoveel geld vebrast voor iets dat het niet waard is (naar maatstaven van ieder normaal mens), dan noem ik dat idioterie, decadent en onethisch. Ik zou zo'n ding niet willen hebben al kreeg ik het kado (een ton kado daarintegen sla ik niet af).

En waarschijnlijk horen de meeste in een blinde test niet eens het verschil met een dac van zeg 2500 euro.

Lol, ze hebben ook een dacje die begint bij $125000, maar goed 8 kanaals, dus eigenlijk een koopje.

Edited by Duck-Twacy

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...