Pjotr Posted 3 januari 2017 Report Share Posted 3 januari 2017 (edited) Nog wel een belangrijk iets met die busjes: Als je de draad blank gestript hebt, blijf er dan met je vingers vanaf! Je huid bevat altijd vet en zuur en dat krimp je dan anders mee met die busjes. Dat gaat dan toch oxideren op den duur. Beste is om gelijk zo'n busje er aan te krimpen en eventueel van die document handschoentjes te gebruiken. Verder zorgen die busjes voor een gasdichte verbinding. Ook blank koper oxideert dan niet op den duur waar het gekrompen is. Edited 4 januari 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 januari 2017 Author Report Share Posted 4 januari 2017 Dat gasdicht betwijfel ik. Met de WBT tang gekrompen busjes heb ik wel eens als extra gesoldeerd. Dus terwijl het onder de schroeven van een luidsprekerklem zat. Tin er aan één kant in, en het vloeide door naar de andere kant. Waar tin kan gaan, kan ook lucht gaan. Het lijkt me ook logisch. Het dunwandige koperen huisje is echt niet in staat om na het schroeven, de vorm te behouden. Maw. De draadjes verschuiven door het aan schroeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 januari 2017 Author Report Share Posted 4 januari 2017 (edited) Vandaag de CD-speler weer aangesloten. Vanaf volgende week heb ik 6 thuisdemoavonden voor de leden van de audioclub. Een CD kunnen afspelen is dan wel handig. De speler staat op een Target eindversterkertafeltje. Komt dat ook eens van pas. Edited 4 januari 2017 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 januari 2017 Report Share Posted 4 januari 2017 Chique hoor, Hans. Succes en veel plezier met de clubleden aan huisshow! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2017 Report Share Posted 4 januari 2017 Dat gasdicht betwijfel ik. Met de WBT tang gekrompen busjes heb ik wel eens als extra gesoldeerd. Dus terwijl het onder de schroeven van een luidsprekerklem zat. Tin er aan één kant in, en het vloeide door naar de andere kant. Waar tin kan gaan, kan ook lucht gaan. . Gaat er ook niet om waar lucht zit maar waar er géén lucht zit! Daar kan dus geen tin tussen vloeien. Mah ja, met zo'n WTB tangetje? Daar gaat dat ook niet mee. Anyway blijf toch maar met je vingers van het blote koperdraad af, al dan niet verzilverd of vertind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2017 Report Share Posted 4 januari 2017 Ik doe vandaag geen klap en zit al de hele ochtend muziek te draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2017 Report Share Posted 4 januari 2017 Ach muziek is altijd beter dan klap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 januari 2017 Report Share Posted 4 januari 2017 Het is genieten geblazen Pjotr, zo op het randje wat met mijn spullen mogelijk is. (ik moet eigenlijk schilderen .... nog geen zin in) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 januari 2017 Report Share Posted 5 januari 2017 en wat hebben we ons audiofiel voorgenomen voor 2017? ik ga wat kleinere aanpassingen doorvoeren (goed uitgevallen ingrepen in het ene ding, toepassen in de rest). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 januari 2017 Report Share Posted 5 januari 2017 Digitaal heb ik nu wel gezien, dat werkt goed. Voor 2017 ga ik de focus leggen op analoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 januari 2017 Report Share Posted 5 januari 2017 Cd is prachtig. Nu de tuner weer optillen. Ik zie nog opties. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 januari 2017 Report Share Posted 6 januari 2017 (edited) CD is inderdaad prachtig Rob, streaming ook. De analoge radio waarmee ik speel is een gerestaureerde Yamaha CT-7000 die nog wat kinderziektes heeft. Qua geluid, ben ik nog geen betere tuner tegen gekomen. Classic FM en Radio 4, FIP, WDR klinken echt mooi via de Ziggo kabel Edited 6 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 januari 2017 Report Share Posted 6 januari 2017 ow ik kijk zó tegen dat software gedoe op. En de usb-SP/DIF ervaring bij Hans heeft de keuze-stress verergerd haha. Doe het maar eens a) simpel en goed ... Wat een tank die CT-7000. Hoop blauwe dingetjes zie ik ))) Vanavond muziek-avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2017 Report Share Posted 6 januari 2017 Streaming is softwarematig zeker nog niet op het vereiste niveau. Het moet net zo makkelijk worden als een IPad. Krijg je alleen Roger tegen je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 6 januari 2017 Report Share Posted 6 januari 2017 Streaming is softwarematig zeker nog niet op het vereiste niveau. Het moet net zo makkelijk worden als een IPad. Krijg je alleen Roger tegen je. Ik denk dat jij nog niet op niveau bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 januari 2017 Report Share Posted 6 januari 2017 (edited) Streaming is softwarematig zeker nog niet op het vereiste niveau. Het moet net zo makkelijk worden als een IPad. Krijg je alleen Roger tegen je. Misschien bij jou Carl, bij mij wel. Het klinkt beter dan mijn Lyra Delos met buizen preamp. Het is heel makkelijk te bedienen met een iPad vanochtend én vanmiddag gedemonstreerd Bijna for dummies Oja even zonder gein. Ik heb een aantal boeken gelezen uit deze reeks, mijn ervaring meestal heel goed Edited 6 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2017 Report Share Posted 6 januari 2017 Streaming is softwarematig zeker nog niet op het vereiste niveau. Het moet net zo makkelijk worden als een IPad. Krijg je alleen Roger tegen je.Gebruik jij al Roon voor de besturing van je player. Dat zou net zo makkelijk moeten zijn als een Mac. Misschien eens een maandje proberen. Ik hoor daar veel goede dingen over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2017 Report Share Posted 7 januari 2017 Gebruik jij al Roon voor de besturing van je player. Dat zou net zo makkelijk moeten zijn als een Mac. Misschien eens een maandje proberen. Ik hoor daar veel goede dingen over. Inderdaad mooi George. In 3 delen https://artsexcellence.com/site/roon-software-review-deel-1/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2017 Author Report Share Posted 7 januari 2017 Er zijn veel eenvoudig bedienbare streaming apparaten en software. Maar soms gaat het mis en moet je toch wat doen om het spul weer aan de gang te krijgen. Gisteren ging en update van Jriver niet helemaal automatisch. Ik moest op een knop drukken en daarna ging het installeren wel verder. Een monitor aan je streemert is dan wel handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 7 januari 2017 Report Share Posted 7 januari 2017 Joh wat een rot programma. Zo iets moet toch gewoon headless kunnen werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2017 Report Share Posted 7 januari 2017 Ik ben vooral geïnteresseerd in "diensten" zoals: Tidal en Qobuz en in iets mindere mate Spotify. Dus daar zoek ik goede software voor. Muziek van eigen harddisk of netwerk vind ik niet meer zo interessant. Tot nu doe voldoet Audirvana. Is ook niet zo duur. Maar het kan zeker mooier als je ziet wat je met opensource software als MPD en Cantata kan. Helaas ondersteunen die weer niet Tidal of Qobuz. Eigenlijk voldoet geen een "betaalbaar" pakket aan mijn wensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 januari 2017 Report Share Posted 7 januari 2017 Ach, analoog is het ook niet allemaal koek en ei, niet alles past bij elkaar, en of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, wat maakt het uit. Je kunt er lekker mee bezig zijn, toch? Leuke hobby, met duizenden aspecten. Na de hele handel van Maria Callas op poten te hebben gezet, ben ik nu mijn opera-verzameling weer aan het herschikken. En dan kom je dingen tegen die je vroeger niet goed gedaan hebt, althans, in de ogen van nu. Het resultaat is dan wel weer een prachtige indeling, een compleet gedocumenteerde verzameling. En, belangrijker misschien, alles van de grond, op genre in de kast. Ik ben dus eigenlijk bezig orde in de chaos te creëren. Een chaos, die je op zeker moment in je leven opbouwt, groter wordt, en je dreigt te verstikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 januari 2017 Report Share Posted 7 januari 2017 Ach, analoog is het ook niet allemaal koek en ei, niet alles past bij elkaar, en of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, wat maakt het uit. Je kunt er lekker mee bezig zijn, toch? Leuke hobby, met duizenden aspecten. Na de hele handel van Maria Callas op poten te hebben gezet, ben ik nu mijn opera-verzameling weer aan het herschikken. En dan kom je dingen tegen die je vroeger niet goed gedaan hebt, althans, in de ogen van nu. Het resultaat is dan wel weer een prachtige indeling, een compleet gedocumenteerde verzameling. En, belangrijker misschien, alles van de grond, op genre in de kast. Ik ben dus eigenlijk bezig orde in de chaos te creëren. Een chaos, die je op zeker moment in je leven opbouwt, groter wordt, en je dreigt te verstikken. Ja, jij weet wel hoe je een feestje maakt van monnikenwerk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2017 Author Report Share Posted 7 januari 2017 En dat herschikken en organiseren gaat met Jriver MC dan weer erg gemakkelijk. Altijd handig wanneer je wat muziek beu bent en wil wissen of juist extra in het zonnetje wil zetten. Wat gebruik jij Mumsoft, om de muziek te organiseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 januari 2017 Report Share Posted 7 januari 2017 En dat herschikken en organiseren gaat met Jriver MC dan weer erg gemakkelijk. Altijd handig wanneer je wat muziek beu bent en wil wissen of juist extra in het zonnetje wil zetten. Wat gebruik jij Mumsoft, om de muziek te organiseren? Simpel wat er in de Olive zit. Is niet snel, maar ben ik ook niet. Is geschikt voor klassiek, net als ik. Alles komt daar terecht in een SQL database. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts