Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Wifi gaat dat samen met analoog Marc :D

@Hans.

De kabel loopt achter de plinten door langs de tuindeuren.

Dat houd wel in dat ie ongeveer 10 meter lang is.

Ik heb niet de indruk dat dat de klank beinvloed.

Dat ding hebben mijn ouders vroeger gehad. Inderdaad een Braun radio platenspeler. Volgens mij nog mono. Braun was in die tijd design met ook nog wel kwaliteit.

Daar heb ik ooit mijn allereerste eigen plaatje op gedraaid. If I had a hammer van Trini Lopez.

Moet ergens begin zestiger jaren geweest zijn.

Groet,

Leobus

Edit: gezien de plaatjes van Duck, heb ik het toch over iets anders. Misschien een mono voorloper ervan?

Edited by leobus

Klinkt dit een beetje aardig, waar moet ik op letten?

Dat is een museumstuk! I.d.d. erg fraai om te zien (vind ik). Maar om te gebruiken? Denk dat ie daarvoor een grondige revisie nodig heeft: DT schoonmaken/afstellen/oliën - Nieuwe elco's - Tuner opnieuw afregelen, om maar een paar dingen te noemen.

Er zijn een verschilende varianten van deze "schneewittchensarg" gemaakt, de eersten inderdaad mono. De eerste versies waren met buizen en later met germanium en silicium halfgeleiders, de 310 is de laatste versie met silicium componenten. 

Die kap van dat lekkere dikke plexiglas was schijnbaar niet alleen voor de vorm: het plaatstalen chassis bleek te resoneren, het plexiglas gaat dit tegen. 

Hier een mooi stuk over een vroegere versie: http://www.minimallyminimal.com/blog/braun-sk55

• Members

Onze audiofiele dag bestond onder andere uit het maken van opnames voor een uit te brengen lp met pianostukken.

Puur analoog op tape, zo blijkt onze Fritz toch maar weer een echte vakman te zijn, en dan heb ik nog niets gezegd over de pianist...

Binnenkort meer over dit project.

O, en Die Mastertape, die hou ik lekker zelf...

Je bedoelt dan toch Prof. Prlwytzkofsky, hoop ik! Die is fabuleus, zeker, maar die kan Marco niet krijgen hoor, geen schijn van kans!

Ja, dat is 'm: wereldberoemd door zijn welhaast wetenschappelijk spel waarbij hij de harmonische boventonen in het laagste octaaf hoorbaar weet te maken.

Edited by Ove Rickland

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...