Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Vandaag een rondleiding gehad bij de platen fabriek in Haarlem.

Zal vanavond even kijken of ik wat filmpjes kan plaatsen.

Belofte maakt schuld.

Wat ik niet wist is dat zij ook Direct Metal Mastering doen.

Dit doen zij op deze machine.

IMG_20170120_153205_zpsqlqanr8w.jpg

verder nog even een demo voor het snijden van een master gehad.

Daarna een toer door de fabriek waar je de platen geperst ziet worden.

De volgende stap is het afsnijden van overtollig materiaal

En daarna mag de plaat in het zakje.

Erg leuk om eens gezien te hebben.

Edited by kappa7

• Members

Erg hé...

Waar is het opgenomen? In een fabriekshal?

Gallary RitsArt in Maassluis. Het hele weekend draaien we daar stukjes van die opnames van de Master tape, waarna Ako hetzelfde stuk nog een keer live speelt... De flyers ervan lagen verleden week bij ons verspreid door heel het pand!

Gallary RitsArt in Maassluis. Het hele weekend draaien we daar stukjes van die opnames van de Master tape, waarna Ako hetzelfde stuk nog een keer live speelt... De flyers ervan lagen verleden week bij ons verspreid door heel het pand!

De flyers heb ik gezien, maar twee weken na elkaar is wat veel van 't goede. Zeker met twee thuis demo's en de audioclubavond.

Edited by Hans van Liempd

Had het graag opgenomen in de High-End agenda. Zijn er nog meer activiteiten die gaan komen? Dan ontvang ik graag bericht. 

Mijn audiofiele dag. Toch de jumpers weer uit de mytek brooklyn gehaald. Geeft 6 dB gain. Maar meer dan dat. Ik lijk daarin alleen te staan als ik het zo lees maar ik vind dat de dac beter presteert zonder die jumpers. Alles nog net even beter. Die spectaculaire dynamiek van het begin ervaar ik weer. Nog meer details, nog dieper de opname in. Nog meer ruimtelijkheid. Ik bespeurde in het begin af en toe iets van oversturing. Daar ben ik nu weer alert op. Maar wellicht was dat ook omdat de dac toen nog aan het inspelen was. Ik ga het weer even een tijdje zo laten. :)

Mijn audiofiele dag. Toch de jumpers weer uit de mytek brooklyn gehaald. Geeft 6 dB gain. Maar meer dan dat. Ik lijk daarin alleen te staan als ik het zo lees maar ik vind dat de dac beter presteert zonder die jumpers. Alles nog net even beter. Die spectaculaire dynamiek van het begin ervaar ik weer. Nog meer details, nog dieper de opname in. Nog meer ruimtelijkheid. Ik bespeurde in het begin af en toe iets van oversturing. Daar ben ik nu weer alert op. Maar wellicht was dat ook omdat de dac toen nog aan het inspelen was. Ik ga het weer even een tijdje zo laten. :)

In het begin zaten die jumpers er toch gewoon in?

Bij mij zijn ze er uit, tenminste, ik heb nog een zakje losse jumpers liggen. Dat van die details en ruimtelijkheid: let eens op of dat zo blijft. Goeie kans dat het afzwakt.

Nee Marc. Ze zaten er niet in. In het begin was de dynamiek soms overweldigend. Af en toe had ik wat oversturing. Toen de jumpers geplaatst. Daar hebben we het toen nog over gehad. Ik wilde weer eens horen hoe het was zonder. En direct weer overtuigd dat het beter is zonder. De jumpers dempen niet alleen 6 dB in gain. Geweldige dynamiek weer.... :D Vooral in de laagweergave indrukwekkend. Komen mijn tafjes ook goed tot hun recht.. ;) Ik kan je opmerking dat het afzwakt niet helemaal plaatsen eerlijk gezegd.. Is dat wel jouw ervaring?

You're quite right. De Brooklyn kwam met losse jumpers, en ze waren alleen bedoeld voor sets die anders niet tegen dat geweld kunnen. Moest het wel even nalezen in de handleiding. Ik heb ze er wel eens in gehad, weet ik wel, maar nodig vond ik het niet. Ben me wel eens rotgeschrokken van de pestherrie die ontstond toen ik per ongeluk de volumeregeling disablede (mm :( , lekker Nederlands). Sindsdien gebruik ik deels de volumeregeling op de Brooklyn en deels die van de versterker.

Wat dat afzwakken betreft, dat is i.d.d. mijn ervaring. En ook omgekeerd, dat het geluid er van opknapt als je met je 'fikken' ergens aan hebt gezeten. Dat zie je terug in de voorjaarsschoonmaak, als de audiofiele medemens de kabels en aansluitingen weer eens schoonmaakt. Daarna klinkt de set weer heel erg prachtig. En een jaar later opnieuw, natuurlijk.

Met die jumpers voeg je òf iets toe aan het circuit, òf je slaat er iets in over. Verder heb ik er geen idee van, Wiel.

Luisteren en dan maar hopen dat je conclusie dat dit of dat beter klinkt juist is, en stand houdt.

Je moet gewoon het beste van maken en dat geld ook voor mqa,probeer gewoon alles uit die kan te halen.

Maar eigenlijk moet je de juiste dac zoeken voor je installatie,en niet zomaar kopen wat ze schrijven in die audiobladen.

Voor een muzikale installatie  gebruik ik sacd,en voor analytisch gebruik ik pcm en voor fifty fifty gebruik ik bijvoorbeeld ESS.

mvg wol

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om verschillende sets neer te zetten Wol.  Een ESS doet het wel goed.

Het voormalige topmodel ESS9018S met 8 32bits dac' s aan boord is nu na 7 jaar opgevolgd door de ESS9028PRO

die heeft net als de ESS9018S ook 8 32dac's aan boord https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes/dac3-introducing-the-new-es9028pro-converter

ES9028PRO%20ES9026PRO%20SABREDiagramWeb.

En voor die jumpers kun je toch ook een tablet of laptop met software zelf instellen er is genoeg gereedschap op internet,en misschien kom je zelf ook nog in de programmatuur van de dac,en dan heb je mogelijk heden zat dan ben je niet afhankelijk van de jumpers.

mvg wol

Ja, dat zou wat zijn, maar of het zover komt? Ben al hartstikke blij dat de Olive "gekraakt" is, anders had ik die al lang van de hand gedaan als onwerkbaar. Bij de Brooklyn heb ik niet zo de behoefte nog, eigenlijk. Het is ook maar de vraag of die jumpers alleen iets met de software doen. Waarom zijn het er dan 4?

Overigens heb ik de Brooklyn gekocht nog vóór erover werd geschreven in de audiobladen. Nog voor hij te koop was zelfs. :huh:^_^

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...