conqubite Posted 25 januari 2017 Report Share Posted 25 januari 2017 En oversturend nu ook zo weer weg... Zelflerende dac..haha.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2017 Report Share Posted 25 januari 2017 Vandaag Hansko op bezoek gehad. Was erg gezellig en we hebben zowaar nog wat muziek geluisterd. Ten eerste had Hans 2 (!) dezelfde LP's bij zich met Duruflé's Requiem, met Duruflé ook aan het roer. Hans verklaarde dat elke LP één slechte kant had, en dat ze met elkaar een goede complete opname vertegenwoordigden. Hij had ook de cd-versie bij zich, en een (het?) strijkkwartet van Lutosławski. Ik heb geen cd-speler, dus die werden eerst liefdevol geript terwijl we de LP-versie deels beluisterden. Toen kwam de cd-versie van het requiem aan de beurt, die Hansko zelf thuis een stuk minder vindt klinken. In mijn set leek het er toch op dat dat verschil niet zo groot was, of zelfs afwezig. Maar, altijd lastig, zo'n vergelijk met wat tijd ertussen bovendien. Genoeg getreurd, en het strijkkwartet van Witold Lutosławski maar eens opgezet. Supermoeilijke muziek, gespeeld door het Kronos kwartet in 1991. Ach ja, moeilijk om te spelen misschien, maar mij beviel het wel. Het is in ieder geval een mooie aansporing om de doos met Lutosławski muziek die hier ligt met voorrang te behandelen. Daarna was het Doelenkwartet aan de beurt met het 1e strijkwartet van Benjamin Britten. Ons beiden bekende muziek, heel mooi ook, maar alras waren we druk aan het praten over de diepere levensvragen, ik bedoel, dementie in het algemeen en Alzheimer in het bijzonder, en onze ervaring daarmee. Fijn dat je met de afstandsbediening van de Brooklyn ook het volume lekker kan temperen, zonder het gesprek te hoeven onderbreken. Ik kreeg van Hans de cd van Duruflé cadeau, waar ik best een beetje beduusd van was. Om wat terug te doen mocht hij wat muziek uitzoeken uit de stapel 'dubbel' die ik in de loop van de jaren heb verzameld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2017 Report Share Posted 25 januari 2017 En oversturend nu ook zo weer weg... Zelflerende dac..haha.. Welke software versie staat erop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 januari 2017 Report Share Posted 25 januari 2017 Wellicht overstuur je toch af en toe je voor-versterker, dat kan makkelijk met sommige muziek. 8.1 Reduction the output level Internal -6db Gain Jumpers: these 4 jumpers allow the user to reduce the output level of the Brooklyn DAC by 6 db without a ecting sound quality. All 4 jumpers must be engaged to ensure proper operation and should only be used when the DAC is clearly overloading the following ampli er stage in the chain. Uit de handleiding https://mytekdigital.com/download_library/manuals/Brooklyn_DAC_Manual.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 25 januari 2017 Report Share Posted 25 januari 2017 (edited) Welke software versie staat erop? Eugh.. ik geloof 2.20, of was het nou 2.21?... Weet het miet meer. De allerlaatste update nog niet in ieder geval. Edited 25 januari 2017 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2017 Report Share Posted 25 januari 2017 Ok, vroeg dat omdat iemand met 2.22 juist haast geen output meer had. Maar dat heb ik heel vluchtig gelezen, dus het zal daar wel niet aan liggen. Btw onder Info op het display kun je zien welke versie je hebt. Hier 2.20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2017 Report Share Posted 26 januari 2017 (edited) Ik ben gisteren druk bezig geweest met de installatie in de woonkamer. De gerepareerde Quad 303 eind ipv de 304 aangesloten op de Quad 34 voor. Valt me op dat na reparatie zo'n oud beestje ook weer moet inspelen. En van Marc heb ik een mid sized CD speler gekregen die het goed doet. Mijn vrouw weer blij dat ze ook beneden een CD speler heeft. Fles wijn volgt nog Marc! Ook nog element plannen met de Thorens 160. Maar dan moet er in de 34 voor een MC phono module. Edited 26 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 januari 2017 Report Share Posted 26 januari 2017 Hopelijk blijft hij nog een beetje werken. Komt van een oud vrouwtje die hem altijd binnen had staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2017 Report Share Posted 26 januari 2017 (edited) Met de Auralic klinkt het in ieder geval weer helemaal perfect. De 303 weer gestabiliseerd na de reparatie. We hebben hem laatst op de audioclub Limburg uitgeprobeerd en daar had hij een enigszins soft karakter aangesloten op een extern medium. Met de interne muziek bibliotheek speelt die de sterren van de hemel. Morgen verder. PS niet overdrijven Carl Edited 27 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari 2017 Report Share Posted 27 januari 2017 Ben lekker aan het prutsen met audio, vandaag 3 mensen blij gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 januari 2017 Report Share Posted 27 januari 2017 Dat is fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 januari 2017 Report Share Posted 27 januari 2017 Dat is fijn. Ja, een heel lekker gevoel Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 januari 2017 Report Share Posted 27 januari 2017 Net als een oud vrouwtje helpen oversteken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 januari 2017 Report Share Posted 28 januari 2017 Heerlijke avond gehad in de stadsschouwburg. De Analogues speelde het album van de Beatles Sgt Peppere Lonely Hearts club Band. Dat deden ze voortreffelijk en vol overgave. Volgend jaar The White Album. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 januari 2017 Report Share Posted 28 januari 2017 Leuk voor je, Peter. Hier ben ik gisteravond afgezakt naar de onderburen, die een singer-songwriter in huis hadden gehaald. Een Engelsman, baardje, paardestaart, rauwe stem. De kamer zat vol met minstens 20 jongeren en één ouwe zak. Nou ja, de zanger, Simson heette die geloof ik, was ook de jongste niet meer. Wijn, bier, en zakken chips gingen rond, en iedereen luisterde aandachtig. Het zijn twee schatten van meiden die hieronder me wonen, en ze hebben aan mij gevraagd of ik het erg vond dat ze af en toe een huisconcert organiseren. Nou, nee dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 januari 2017 Report Share Posted 28 januari 2017 Leuke meiden zijn nooit weg. Dat past mooi in jouw straatje zijnde een muziekliefhebber. Leuk dat ze jouw uitnodigen om daarbij te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 januari 2017 Report Share Posted 28 januari 2017 Nou Peter, ik ben toch blij dat het geen leuke jongens zijn. Dan heb ik zo'n onrustig gevoel van binnen, dat is niks gedaan. En natuurlijk nodigen ze me uit, anders ga ik klagen over de herrie, snap je. Beetje gehorig huis, toch, zo'n oud monument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2017 Report Share Posted 29 januari 2017 (edited) Ach, mn (alochtone) bovenburen hebben kleine kinderen en die rijden met hun stepjes/fietsjes tot laat (2200) in de avond rond op de harde vloer, Duidelijk hoorbaar in mn woonkamer. Ik laat ze, zolang ze maar niet gaan zeuren als ik eens een cd opzet met circa 1200 watt aan versterker vemogen. Natuurlijk doe ik dat niet s'avonds laat. Edited 29 januari 2017 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 januari 2017 Report Share Posted 29 januari 2017 Nou Peter, ik ben toch blij dat het geen leuke jongens zijn. Dan heb ik zo'n onrustig gevoel van binnen, dat is niks gedaan. En natuurlijk nodigen ze me uit, anders ga ik klagen over de herrie, snap je. Beetje gehorig huis, toch, zo'n oud monument. Ik snap het Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2017 Report Share Posted 30 januari 2017 Ach, mn (alochtone) bovenburen hebben kleine kinderen en die rijden met hun stepjes/fietsjes tot laat (2200) in de avond rond op de harde vloer, Duidelijk hoorbaar in mn woonkamer. Ik laat ze, zolang ze maar niet gaan zeuren als ik eens een cd opzet met circa 1200 watt aan versterker vemogen. Natuurlijk doe ik dat niet s'avonds laat. Misschien toch eens leuk om te kijken hoe dat werkt midden in de nacht 1200 Watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 januari 2017 Report Share Posted 30 januari 2017 Vermoedelijk is 20 Watt al zat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2017 Report Share Posted 30 januari 2017 Vandaar dat het me wel leuk leek om te kijken wat 1200 euro doet Marc. Waarschijnlijk kijken de buren Duck nooit meer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2017 Author Report Share Posted 30 januari 2017 Vandaar dat het me wel leuk leek om te kijken wat 1200 euro doet Marc. Waarschijnlijk kijken de buren Duck nooit meer aan. Euro?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2017 Report Share Posted 31 januari 2017 Dat valt best mee hoor. Mn bas speakers (waar 480 watt per kanaal naar toegaat) hebben een rendement van circa 85 db/w/m. Je moet er flink wat instoppen. De rest met 120 watt per speaker zit op 87 db/w/m (beetje kunstmatig gedrukt door de filter ontwerpers om beter te matchen. Had ook 89 db/w/m kunnen zijn). Gek genoeg als ik wat opzet op een beetje luid nivo, en ik loop naar een van de slaapkamers, dan hoor maar heel weinig. Als ik een fimpjje draai en de HT installatie gebruik (vrij goedkope canton sub) dan klinkt het allemaal veel harder (explosies van saving private ryan bv). Dan denk ik wel eens; oei de buren (maar ik kijk de laatste jaren niet zo vaal meer fimls op deze manier) Die spelende kinderen maken echt veel meer lawaai (maar acht, het gaat wel weer over. straks zitten ze alleen nog met de neus tegen een smartphone) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 januari 2017 Report Share Posted 31 januari 2017 ik kijk vooruit naar een verdiepende ervaring komende donderdag. to be continued. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts