Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ik kijk vooruit naar een verdiepende ervaring komende donderdag.

to be continued.

Maak het eens wat spannender. <_< Zet er een prijsvraag op: wat ga ik donderdag doen? Onder de goede inzenders wordt een mooie cd (die ikzelf toch niet kan pruimen, of dubbel heb) verloot.

Kijk, dan krijg je leven in de tent. :D

Vraag Cock eens. Remmetje erop? ^_^

Er zit een 2SA798 in het circuit dat de snelheid regelt.  Een beruchte transistor die ik in eerdere apparaten vervangen hebt voor 2x BC560 

Dat is allemaal niet zo' n probleem, net als een handje nieuwe elco's.

Wat voor MM element zou passen?  Er zit nu een Shure MD95

Maak het eens wat spannender. <_< Zet er een prijsvraag op: wat ga ik donderdag doen? Onder de goede inzenders wordt een mooie cd (die ikzelf toch niet kan pruimen, of dubbel heb) verloot.

Kijk, dan krijg je leven in de tent. :D

op bezoek in Leiden wellicht?

Dank je  :) 4,5gram naald druk niet een beetje.... :unsure: https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=41529

Ik heb de draaitafel inmiddels een beetje gerepareerd er was een van de verende poten stuk.  

Ben druk aan het opruimen, "bijpassende?"  Sansui set TU-666 en AU-555 inmiddels gevonden :)  

Aaaah, U is een privé handelaartje.

p.s.Neen niets mis met wat hogere VTF.  Naalddruk up naar 5 grammetjes. :rolleyes:

dit wordt een audiofiele week.

dinsdag met een zak rariteiten naar iemand met een mooie set. wanna bet .....

en donderdag op stap met de CD speler. vergelijken met een andere speler.

toch muziek deze week .... de AW250 staat weer stil )))) Dat is dus idd oscilleren in 1 kanaal. Even aanpassen.

groet

was t 2 weken uitgesteld???

@Duck: nee hoor de geschetste bezoeken hebben plaatsgevonden. Boeiende en ook leerzame ontmoetingen. Verschillen en overeenkosmten gehoord met mijn set. Maar waarom iets anders klinkt, dat is dan de vraag. 

Morgen ga ik niet naar Marc (al lang vele malen wezen genieten), hij komt naar Delft, en samen gaan we nog enkele kilometers zuidwaarts. Alwaar naar de mening van velen iets heel moois te horen is. En dat maakt mij erg nieuwsgierig.

groet

Ruim een halve dag op bezoek geweest bij Douglas.

Hij heeft mijn Acos Lustre opnieuw bedraad en wat speling die op de arm zat geneutraliseerd.

Hij had ook een mooi Ortofon as 212 staan compleet met armbekabeling,die heb ik in de collectie opgenomen :)

Posted · Hidden 5 februari 2017 - Off topic en niet audio-gericht (zowat)
Hidden 5 februari 2017 - Off topic en niet audio-gericht (zowat)

Vandaag een stukje niet-audiofiele dag: ik loop mijn hardlooprondje van 17,2 km áltijd met muziek op, dan "zweef" ik op een moment gewoon verder op de muziek en ben zo een paar kilometer verder voor ik er erg in heb. Echter, het draad van de koptelefoon is kapot (die dingen gaan dáár altijd aan kapot...) en moest dus zónder lopen..... :(

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...