Tubejack Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 Schat in, dat een TD-2001 niet heel erg veel verschilt van een TD-320 met TP-90 arm. Tijdje met een Lyra Delos gespeeld, vond het geen succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 februari 2017 Members Report Share Posted 18 februari 2017 Spido zag een idler niet zitten want hij beweerde dat deze draaitafels kleurden. De generatie Thorens daarna met riemaandrijving benaderde volgens hem de perfectie. Nu kom je daar moeilijk achter zonder elementen om te zetten. Ik zou wel eens een echt duur element op de 320 willen zetten en kijken wat dat doet. In vergelijk met de Oracle met Benz Ruby is de 320 met Nagaoka Mp 200 zeker de mindere. Wel goed te genieten tot het moment dat je overschakelt. Een TD 124 of een Garrard is best te verbeteren zonder het ontwerp aan te passen: betere voeding, behuizing, lager e.d. Ik heb zo onderhand plenty van dat soort tafels met elkaar vergeleken, de eventuele kleuringen bij Garrards komen hoofdzakelijk voort uit de plint. Maak deze van hout, en hij klinkt wat warm, maak hem van steen, hij klinkt wat koel. Zo kun je nog wel even doorgaan. Wat die Garrards 301 en 401 echter aan ballen en drive leveren, dat vind je maar moeizaam in moderne ontwerpen, ook die geroemde Thorensen leveren dat simpelweg niet. Trouwens, als men bij al die ''geijkte'' combies van Garrards met SME armen die arm nu eens zouden vervangen door iets anders (ja, ja,, knal er bijvoorbeeld zo'n 12 inch Jelco op), is er wederom een stukje kleuring verdwenen. Tenzij je dat lekker vindt natuurlijk... O, en wat Wol vindt, dat moet hij maar lekker naar de politie brengen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 Dat is ook achterhaald. Daarvoor moet je bij verlorenofgevonden zijn. https://www.verlorenofgevonden.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 (edited) Schat in, dat een TD-2001 niet heel erg veel verschilt van een TD-320 met TP-90 arm. Tijdje met een Lyra Delos gespeeld, vond het geen succes. Wijt je dat nu aan gebrek aan kwaliteit van de 320/2001 of aan de combi van arm met het element Jack? Ik heb verder geen ervaring thuis (!) met een Thorens of Garrard. Ik hoop er daarom binnenkort een tijdelijk in huis te krijgen. Toch had ik in ieder geval bij mijn Dual 1219 sterk de idee dat de idler voor het kenmerkende geluid zorgde. Dat is ook wel het verhaal in oude hifi literatuur en ervaringen van mensen als Spido en Ruud Jansen. Maar goed een Thorens of Garrard met een nieuwe console is another cook, laat staan een Reed. Edited 18 februari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 . Trouwens, als men bij al die ''geijkte'' combies van Garrards met SME armen die arm nu eens zouden vervangen door iets anders (ja, ja,, knal er bijvoorbeeld zo'n 12 inch Jelco op), is er wederom een stukje kleuring verdwenen. Tenzij je dat lekker vindt natuurlijk... Of dit bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 (edited) Vintage look. Over een tijdje zet ik als het mogelijk is een as 212 Ortofon op de Garrard met daarin hezelfde element in een houten headshell. Ik ben benieuwd of dat anders gaat klinken Edited 18 februari 2017 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 Wijt je dat nu aan gebrek aan kwaliteit van de 320/2001 of aan de combi van arm met het element Jack? De combi, verder ben ik van mening dat de TD-2001 wat overgewaardeerd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 februari 2017 Author Report Share Posted 18 februari 2017 Dat idler wheels verschillend klinken hebben we toch in Hoek van Holland gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 Ik denk dat er ook verschillen zijn te horen tussen snaaraandrijvers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 Dat idler wheels verschillend klinken hebben we toch in Hoek van Holland gehoord? Ja, de ene was een massa loopwerk en de andere duidelijk niet. En eigenlijk was daar heel duidelijk een al lang geaccepteerd verschil te horen: Het massa loopwerk klonk beduidend minder levendig, rustiger en met meer autoriteit. 'Tis maar wat je voorkeur/smaak is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 Ik had ze er allebei wel bij willen hebben Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 (edited) Het is ook beslist geen waardeoordeel. Ze hebben beide hun charmes Met beide zou ik ieder afzonderlijk ook goed kunnen leven. Edited 18 februari 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 februari 2017 Report Share Posted 18 februari 2017 SMD ACOUSTICS Is ook wel een leuke site op dit gebied. Maken zelf ook een idler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 februari 2017 Report Share Posted 19 februari 2017 Als ik me het goed herinner was hier kort geleden een discussie over de set aan laten staan. Hier vanaf vrijdagavond de hele set aanstaan. Dus ook de pathos logos. Gewoon eens kijken wat dat doet. Ik weet dat dingen aan laten staan zeker beter klinkt. Dat heb ik ook wel eens gedaan, de phonoversterker staat altijd aan ondanks dat ik die amper gebruik het laatste jaar... Maar alles aan laten staan had ik nog niet gedaan. Maar het klinkt vrij duidellijk beter, warmer ook vind ik. Met de jumpers in de brooklyn, gebalanceerd aangesloten op de AQ carbon usb kabel. Geen oversturing nu. Ik luister alleen niet genoeg om het altijd aan te laten staan vind ik. Vaak ook wat korte luistersessies. Maar ik vind de verbetering vrij goed hoorbaar. Hoef ik niet over te discusseren dus. Enige punt is wat het doet met de buisjes van de pathos..Daar heb ik echter een leuk nieuw setje voor achter de hand.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 februari 2017 Report Share Posted 19 februari 2017 Klopt wel. Heb het een hele week geprobeerd, maar was niet overtuigd. Mijn setje maakt muziek vanaf seconde 1 of 2. Dan 2% beter na een half uur. Lijkt mij best zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 februari 2017 Report Share Posted 19 februari 2017 Mijn gevoel is dat een uurtje aan het geheel wel goed doet. Ik heb ook altijd de idee dat een element ook even een opwarmperiode nodig heeft. Het is me trouwens niet duidelijk wat voor een arm dat boven is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 19 februari 2017 Report Share Posted 19 februari 2017 Het leukste cadeau wat ik sinds lange tijd mocht krijgen: een zeldzaam en zeer schaars tape plak en knip setje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 19 februari 2017 Report Share Posted 19 februari 2017 Het is me trouwens niet duidelijk wat voor een arm dat boven is. De Karmadon is een olie gedempte een punt gelagerde arm voor laag compliante elementen. Een zware jongen. http://www.stereo.net.au/forums/topic/98458-karmadon-viscous-damped-unipivot-tonearms/ http://www.theanalogdept.com/pw_lenco.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 februari 2017 Author Report Share Posted 20 februari 2017 Het leukste cadeau wat ik sinds lange tijd mocht krijgen: een zeldzaam en zeer schaars tape plak en knip setje. Zo'n ding heb ik ook nog een. En een andere, die de zijkanten van het plakband ook gelijk knipt. Leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 februari 2017 Report Share Posted 20 februari 2017 Leuk hebbeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 februari 2017 Report Share Posted 20 februari 2017 Bedoel je die Karmadon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 februari 2017 Report Share Posted 20 februari 2017 Dat zeker maar ook dat recording ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 februari 2017 Report Share Posted 21 februari 2017 terwijl mijn AW250 deels gerenoveerd wordt, heb ik een leen versterker. Een klasse A zelfbouw ding. Jaren stilgestaan, moet loskomen. Blij dat ik ermee ben .... weer muziek. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 februari 2017 Report Share Posted 21 februari 2017 Ah, da's mooi. Gaat het nu weer goedkomen met de companiet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 februari 2017 Report Share Posted 22 februari 2017 ach na de ontploffing en herstel in 2004 heeft ie het 11 jaar zonder haperen gedaan, en dit is telkens dezelfde plek. moet goedkomen. ik ga korting vragen bij Kemp omdat ik zoveel zekeringen afneem )))) groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts