Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Haha, is wel uit het leven gegrepen, Precies zoiets heb ik live gezien bij het versterkervergelijk in de studio van Han indertijd op het blauwe forum. Jacco had toen berekend dat met de juiste speakers niemand het verschil zou kunnen horen tussen een kleine sony versterker en een gigantisch beest (welke versterker dat is mij even ontschoten, de speakers waren B&W801). Hij kreeg wel gelijk toen want van de 19 aanwezigen kon niemand een voldoende scoren in een ABX test. Gerrit van Zomeren zal het zich ook nog wel kunnen herinneren. Maar dezelfde chique bekabeling, ingeplugd in een Hema stekkerdoos met verlengsnoertje aan de zijkant van de studio. Ravon was er toen ook.

Edited by Kraus vonBentinck

Het zijn toch weer van die idiote prijzen, dat komt niet van de grond.is dit niet de tweede of de derde eigenaar ?

Vroeger als zelfbouw was het betaal baar, en vroeger kocht je een lineaum voor een prikje, en als je de oude lineaum langer had gemaakt was je al klaar geweest, dus ik begrijp niet wat ze nog aan research moeten doen, ik heb ze nooit gehoord die franse dingen,lineaum heb ik wel in huis, en wat ik ook niet begrijpt als ik het lees gebruiken ze dsp, ik gebruikt geen dsp.

Mvg wol

Een zwaarder magneetveld en een kleiner opening voor een hoger rendement. En dan nog een stuk langer. Ik denk dat het niet zo maar langer maken is.

Ze gebruiken DSP voor het laag. Daar ging het dan met deze grote groep ook mis. Op de hot spot was het prima, maar een halve meter daar buiten klopte het laag al niet meer.

Vandaag wat dempingsmateriaal en bastraps geplaatst (niet netjes) maar al stuk beter.

Waanzinnig de energie die eraf komt (de ribbons) bij trompet, mondharmonica, koper, violen in het hoog een zanger met volume...... Schrikken en bijna pijnlijk, net als in het echt als iemand dat voor je neus doet.

Kom er wel.... Zaterdag even serieus aan de slag (laag is al erg goed..... Echt grote drum is nu al goed.... Strak en je hoort en voelt het vel).

Veel voor weinig :)

Hier wordt ik nu nu echt gelukkig van :) Zo simpel, probleemloos en lekker muziekaal.  Speelt prachtig via een buizen pre-amp  :) 

Misschien maak ik wel een pre-amp op maat voor deze combi.  (spullen zat)  

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...