Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Kunnen jullie eens even concreter worden wat voor een lamp, hoe duur en waar kan je hem kopen.

Volgens mij is dat die olielamp die op gehakt loopt en waar toch een stekker aan zit. Daar kun je natuurlijk niet het geheim van verklappen, dan is ie niet meer verlichtend :)

Bedankt Peter, maar olielampen mogen niet van de verzekering!

Ik heb trouwens een kleine reparatie van de Conrad Johnson eindversterker gehad. Daarbij zijn de 4 KT 120 buizen vervangen. Of die buizen nu beter zijn dan de eerste series weet ik niet, maar er zit bizar meer diepte in het beeld. Moet toch nog wel even inspelen want het klinkt scherper. Denk dat ik de CD speler maar weer eens ga aansluiten :D

Die lamp is geen lamp van Aladin en hij verbruikt geen vleeswaren. De lamp zelf is een ouderwetse koolstof lamp van Flipse, met een dimmer. Hij moet zachtjes gloeien, en verbruikt zo heel weinig stroom. Praatjes vullen geen gaatjes. Kom luisteren. Hij kan uit en aan.

Die lamp is geen lamp van Aladin en hij verbruikt geen vleeswaren. De lamp zelf is een ouderwetse koolstof lamp van Flipse, met een dimmer. Hij moet zachtjes gloeien, en verbruikt zo heel weinig stroom. Praatjes vullen geen gaatjes. Kom luisteren. Hij kan uit en aan.

Wie gaat er nou voor zijn plezier naar een oude Philips gloeilamp luisteren?

Zo vandaag weer akoestiek (op achterwand een akoestisch paneel van 3,6 x 1,2m... met dank aan audiac), bastraps, schuiven met dempingsmateriaal.

En ja: weer geschoven met de panelen (is magnepan eigen..... duurt weken), nu 2m van de muur, iets andere hoek en afstand.

Panelen staan nog loodrecht, nog niet aangepast (heb verstelbare beugels op die van mij en paar graden maakte in mijn vorige ruimte heel veel uit voor het laag).

Zijn er nog lang niet, maar het laag.... ooooo dat is al waanzinnig (super strak en heel laag en komt door de demping heel geleidelijk terug), ik was zelf onder de indruk van mijn eigen speakers (beetje raar als ik dat zo zeg, maar was zo).

Soundstage: eindelijk weer 180 graden op luisterpositie, plaatsing al stukken beter (kan weer instrumenten aanwijzen en heb weer diepte), geluid rolt over je heen bij de juiste opnames (liep te springen bij een bepaald stukje van jean michel jarre, had het nog nooit zo waanzinnig gehoord.... is maar 20 seconden en niet uit te leggen, als je JMJ goed vindt snap je dat wel denk ik).

Zit nog wat flutter op plekken en dat is nog niet helemaal lekker, zeker bij wat meer volume. TL bakken vinden dat ze soms mee moeten doen, dus de roosters eruit slopen (komen toch led-panelen in).

Nog wat frequentie testen doen om te kijken wat er nog meer mee wil doen wat niet mee moet doen.

Dus nog heel wat te halen in midden en hoog.

Morgen weer verder, eerst demping, dan diffusers (althans wat mee testen).

Heel blij, want klonk echt voor geen meter in die ruimte (grote galmbak), morgenochtend gelijk weer verder. Ben vroege vogel, dus om 8 uur gaat het weer los, is op de zaak dus niemand die me hoort daar, hele dag testen.... jippie.

Kortom ik was zo blij als een kind vandaag ....

Ja wil ik ook wel eens zien

Waarom? Je ziet er niks aan (af). als ik een plaat laat zien, of een cd, weet je dan hoe die klinkt?

Kom maar luisteren, dáár gaat het om. En dan kun je hem zien ook, daar is niks aan te doen. Hij is mooi, vind ik. Maar daar koop je niks voor.

Edited by mumsoft

nou ik verheug me al op kerst met dit lampje aan. ik zou adviseren gebruik te maken van het aanbod om te luisteren. het aan- en uitknopje is een leuk ding.

Was het zo teleurstellend dan afgelopen kerst wat er onder de boom lag?

achteraf gezien wel ))))

ik zit voor de derde avond te luisteren en denk telkens 'dit kan toch niet'. dus wel. en de derde bezoeker so far hoort hetzelfde.

nou als dit middels een aan- en uitknop in mijn hersens werkt is het nog enorm mooi.

simpel gezegd: ik vind de muziek nu niet meer te doen zonder de lamp aan.

Er zit geen aan/uitknop op helaas. Er zit een schuifke op, van niks naar fel. Ergens in het zachte gloeibereik zit het optimum. Dat wordt zoeken, en daar heb ik eigenlijk een gloeiende hekel aan. Maar je moet wat over hebben voor de goede zaak, geloof ik. :blink:

Ah, kijk, heb hem nu een stuk zachter gezet. Scheelt hopelijk ook op de electriciteitsrekening. Ik zet hem nu wel 's avonds uit, een dagje alles laten wennen is wel genoeg. Hij doet bij mij nog meer, daar ik iets wat niet matchte (omdat woord maar eens te gebruiken) uit de set heb gewerkt. Dan is het 1+1=2. :wub:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...