robx Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 (edited) de inwonende zoon is bezig met een 24 uurs hackathon (>>google). mijn zus logeert hier, en die vroeg me vooral de hele nacht muziek te laten klinken. afijn ik zal wel een keer moe worden, maar das nog niet in zicht. ehhhh gehoor ... Edited 10 maart 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 Je slaapt er anders goed bij. Zijn je zoons thuis, dan kunnen die je morgen wekken met een lekkere kop koffie... Je hebt geen kinderen Marc. Valt vies tegen dat kopje koffie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 Zo vandaag weer akoestiek (op achterwand een akoestisch paneel van 3,6 x 1,2m... met dank aan audiac), bastraps, schuiven met dempingsmateriaal. En ja: weer geschoven met de panelen (is magnepan eigen..... duurt weken), nu 2m van de muur, iets andere hoek en afstand. Panelen staan nog loodrecht, nog niet aangepast (heb verstelbare beugels op die van mij en paar graden maakte in mijn vorige ruimte heel veel uit voor het laag). Zijn er nog lang niet, maar het laag.... ooooo dat is al waanzinnig (super strak en heel laag en komt door de demping heel geleidelijk terug), ik was zelf onder de indruk van mijn eigen speakers (beetje raar als ik dat zo zeg, maar was zo). Soundstage: eindelijk weer 180 graden op luisterpositie, plaatsing al stukken beter (kan weer instrumenten aanwijzen en heb weer diepte), geluid rolt over je heen bij de juiste opnames (liep te springen bij een bepaald stukje van jean michel jarre, had het nog nooit zo waanzinnig gehoord.... is maar 20 seconden en niet uit te leggen, als je JMJ goed vindt snap je dat wel denk ik). Zit nog wat flutter op plekken en dat is nog niet helemaal lekker, zeker bij wat meer volume. TL bakken vinden dat ze soms mee moeten doen, dus de roosters eruit slopen (komen toch led-panelen in). Nog wat frequentie testen doen om te kijken wat er nog meer mee wil doen wat niet mee moet doen. Dus nog heel wat te halen in midden en hoog. Morgen weer verder, eerst demping, dan diffusers (althans wat mee testen). Heel blij, want klonk echt voor geen meter in die ruimte (grote galmbak), morgenochtend gelijk weer verder. Ben vroege vogel, dus om 8 uur gaat het weer los, is op de zaak dus niemand die me hoort daar, hele dag testen.... jippie. Kortom ik was zo blij als een kind vandaag .... Gave ervaring Prettig, en leuk beschreven ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 Je hebt geen kinderen Marc. Valt vies tegen dat kopje koffie. Ja, maar ik ook gewoon straks naar bed, en sta morgen weer zo fris als een hoentje op. Evne wassen, ontbijtje en koffie zetten. Daarmee naar boven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 achteraf gezien wel )))) ik zit voor de derde avond te luisteren en denk telkens 'dit kan toch niet'. dus wel. en de derde bezoeker so far hoort hetzelfde. nou als dit middels een aan- en uitknop in mijn hersens werkt is het nog enorm mooi. simpel gezegd: ik vind de muziek nu niet meer te doen zonder de lamp aan. Sjezus Rob, het is weer toegeslagen....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 haha ja Marc zegt het goed. wakker worden en na het ritueel luisteren of het er nog is )))) net of je gaat kijken of sinterklaas wat in je schoen gestopt heeft he ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 maart 2017 Report Share Posted 10 maart 2017 ja Rene, dit is nogal een ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 (edited) wol weet wat een audiotegel is toch ? nou, simpel: dit is een audiolamp. Edited 11 maart 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 hier hebben ze akoestische panelen met elke afbeelding die je maar wilt. www.maxxprint.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 Zo fel hoeft hij niet te schijnen. Het is een 115 Watt lamp met kooldraad, maar net zichtbaar gloeiend werkt-ie het mooist. En dan is het verbruik onder de 10 Watt. Meten is weten, mind you Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 maart 2017 Report Share Posted 11 maart 2017 T was een grapje, voor de rest verbaas ik me nergens meer over (vind t prima, mindset is belangrijk, zelfs met zoiets als wijn proeven) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Dan heb je de verkeerde gekocht een kooldraadlamp brand niet fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2017 Author Report Share Posted 12 maart 2017 Ik denk dat het een filament led lamp is. Die lijken veel op kooldraadlampen, maar werken totaal anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 wat is het verschil dan Hans? kan dat niet zo snel vinden met goochel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Ik moet het doen met een koolstof lamp van de Aldi en hij doet goed zijn werk ,wel een beetje vel die lamp. Mvg wol Ps laat eens een foto zien van de lamp. Dat zijn moderne LED lampen. made in China. Die Aldi lampjes zijn overigens erg goed van kwaliteit. Maar behalve de felheid dan, als die het even goed doen als die ouwe Philipsen? Mooi toch? Scheelt een hoop geld. Die Aldi lampjes kosten een euro of 3 - 4. P.s. meen mij te herinneren dat er ook dimbare lampjes lagen. Dat moet op het doosje staan. In dat geval, dimmertje er tussen. Let wel op, de goedkoper zijn niet dimbaar. Maar ook dat staat dan op het doosje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 dat zijn die lampjes waar je slimme meter van op hol slaat (te hoog verbruik aangeven). en je geluidsapparatuur gaat er bepaald niet fijner van klinken. ook niet 'moderne' spullen met 'goede' voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 2x "niet slim" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Jongens, het gaat er niet om wat het is maar hoe men het ervaart. Dat kan nou eenmaal de een niet voor de ander uitmaken. Hoe graag men dat zou willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Ik moet het doen met een koolstof lamp van de Aldi en hij doet goed zijn werk ,wel een beetje vel die lamp. Mvg wol Ps laat eens een foto zien van de lamp. Aldi verkoopt geen kooldraadlampen. Die moet je met een vergrootglas zoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 (edited) wat is het verschil dan Hans? kan dat niet zo snel vinden met goochel.Gloeidraad is koolstof.Tegenwoordig wolfraam. LED telt niet mee. Wolfraam (normale gloeilamp) werkt prima in de audiolamp, maar koolstof filament geeft net wat meer realisme in de ruimte. Edited 12 maart 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Het beste werkt koolstof. De lamp werkt als zender, en de soort materiaal is van belang. Zal straks een fotootje plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 ah zo iets dus : http://www.kyp-go.com/default.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 Gloeidraad is koolstof. Tegenwoordig wolfraam. LED telt niet mee. Wolfraam (normale gloeilamp) werkt prima in de audiolamp, maar koolstof filament geeft net wat meer realisme in de ruimte. En maak jij dat uit? Dat ervaart ieder voor zich zoals hij het ervaart... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 maart 2017 Report Share Posted 12 maart 2017 En maak jij dat uit? Dat ervaart ieder voor zich zoals hij het ervaart... Teveel peper in je reet gestopt vanochtend? Ik zie de heftige reactie en denk, wat zoek jij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts