Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Teveel peper in je reet gestopt vanochtend?

Ik zie de heftige reactie en denk, wat zoek jij?

Ik zoek niks maar vind de stelligheid waarmee het een ander beweerd wordt niet erg respectvol naar anderen. That's all. Wie weet heeft Wiel wel heel  nieuwe magische audioeigenschappen van lichtgevend siliciumcarbide ontdekt.

Edited by Pjotr

Zoekt, en gij zult vinden. Het gaat niet om het zoeken, dus, maar om het vinden. We vinden van alles. Niet alles is even waardevol, en alles van waarde is... weerloos. Dat ondervind ik telkenmale, hier en elders. Ben zelf ook tamelijk weerloos, maar draai het niet om, zo waardevol vind ik mezelf niet.

Dus hier, voor de vaak, een klein photootje van het autootje, voor-ie stuk gaat.

IMG_Lamp_dichtbij.jpeg

Maar bedenk, zien is nog niet geloven

Pff, ben vandaag een beetje op de filosofische toer, geloof ik. :)

dit is toch geen kwestie van 'uitmaken'. Thingman geeft alleen weer wat hij ervaren heeft.

Ik zal dr ook eens een gewone gloeilamp in doen (ik heb die dingen gehamsterd, ik wil geen LED lampen in de huiskamer).

.............................ik wil geen LED lampen in de huiskamer).

Dat is natuurlijk prima. Maar zomaar roepen dat LED niet mee telt terwijl een ander net vertelt dat het goed klinkt lijkt een beetje op kinnesinne.

ik vermoed dat Wol (die dan, post 16071) geen audiolamp heeft, en dat LED hier geen heilzame effecten zal hebben.

die kooldraadlampen zijn best nog wel te vinden trouwens.

Edited by robx

Ik vind dat verschrikkelijk mooi die lamp Marc. En Leds vind ik minder mooi dan klassieke lampen. Ook daar schijnen de meningen over te verschillen.

Edited by carl

Ik vind dat verschrikkelijk mooi die lamp Marc. En Leds vind ik minder mooi dan klassieke lampen. Ook daar schijnen de meningen over te verschillen.

Ik heb alleen de zender laten zien. Niet de voet, waarin de bron verborgen zit. Die is nog veel mooier en piramidevormig. Maar het summum... is de muziek die erdoor wordt onthuld.

Ik zoek niks maar vind de stelligheid waarmee het een ander beweerd wordt niet erg respectvol naar anderen. That's all. Wie weet heeft Wiel wel heel nieuwe magische audioeigenschappen van lichtgevend siliciumcarbide ontdekt.

Ah, zo...

Nou, een led lamp kan niet dienen als audiolamp. Meer is het niet.

Wol maakte een 'grapje' over die led.

De lamp vult de tegel aan en omgekeerd. Daardoor ben ik bijvoorbeeld 'klaar' en tevreden met een streameroplossing van 200 euro waar anderen niet onder de vier cijfers klaar kunnen zijn.

Het is een hoorbaar feit dat de gewone Wolfram gloeilamp het geluid- en ruimtebeeld wat pinniger, meer gefocust en minder vloeiend maakt (meer high-end dus) terwijl de kooldraad het echter en organischer neerzet.

Die ervaring delen alle gebruikers. Ik deel dat en dring niets op. Dat zou je wel willen dat ik dat deed, maar het was er niet. Vandaar: wat zoek je in mijn woorden eigenlijk dat er niet is?

Edited by thingman

Waarvan akte. En of Wiel een grapje maakte over die Aldi lampen kan hij beter zelf zeggen. Over het algemeen is Wiel niet zo bedoeld humoristisch. Die Aldi draadlampen geven overigens erg fraai licht vind ikzelf. En waarom zou het licht van siliciumcarbide, een verbinding van koolstof en silicium waaruit een moderne LED lamp bestaat, geen positief effect kunnen hebben? Toen ik lang geleden bij Marc ben wezen luisteren had hij allemaal van de lichtbolletjes staan die steeds van kleur veranderden, ook LED.

O, werkelijk, toen al? Maar "allemaal van die", ik heb er precies ééntje. Enfin, herinneringen gaan wel eens aan de haal met de feiten.

Maar verder klopt het wel, wat je zegt. Onderzoekt alles, en behoudt het goede, zei de dichter.

Ik heb zelf de led-lampjes niet op audiofiele eigenschappen onder zocht, maar vertrouw in deze op oordelen van mensen die ik, eh... vertrouw.

En inmiddels doet niets meer van wat hier in de kamer klinkt denken aan hoe het vroeger was, dat zijn nare herinneringen.

Ik heb nu een felle led-lamp met bewegingsdetectie bij de trap hangen. Erg handig als ik met een vol blad naar beneden moet, of als ik weer eens vergeet het licht uit te doen. Maar dat is niks audiofiels, gewoon huishoudelijk slim.

Ach ja waar blijft de tijd  :D  Verbaasde mij toen wel zo'n lampje op klaarlichte dag. Jij, onderzocht dat toen, dat is prima. Dat is wat anders dan het zomaar stellen: Kan niet!

Onderzocht ik dat? Hooguit voor de sfeer zo'n toverbal.

Sinds ik mijn luisterruimte stook met een houtskool kachel klinkt alles veel beter.
Nu nog een luchtzuivering met actieve kool en het kan niet meer stuk. ;)

Nou ja, wil ook nog graag oorbellen met rozekwartskristal...

Edited by Bill

Heb alle streaming diensten qobuz, tidal, spotify weer even aan de kant gegooid en weer een abonnement op http://www.di.fm/  genomen.

Daarmee krijg je ook toegang op Jazzradio.com 

http://www.jazzradio.com/smoothjazz247

Heerlijk , 320Kbit.  Mijn dac en buizen weten daar zoveel muziek van de maken, daar word ik nu echt blij van  :)

Zorgeloos genieten  :wub:

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...