Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Sinds mijn vroegpensioen komt er minder vaak stoom uit de oren Rob. Ik heb nog een klein stukje afgelakt op de luisterzolder, geniet nu beneden met boven raam open. De energie rekening kan dit wel lijsten.

Edited by carl

Carl, gefeliciteerd, dat je dit niet meer hoeft te beleven.

Ben trouwens ook wel eens benieuwd naar jouw set? Hobby he ?

groet

Als ik de Pass kloon heb, ben je welkom.

Waarvan akte. En of Wiel een grapje maakte over die Aldi lampen kan hij beter zelf zeggen. Over het algemeen is Wiel niet zo bedoeld humoristisch. Die Aldi draadlampen geven overigens erg fraai licht vind ikzelf. En waarom zou het licht van siliciumcarbide, een verbinding van koolstof en silicium waaruit een moderne LED lamp bestaat, geen positief effect kunnen hebben? Toen ik lang geleden bij Marc ben wezen luisteren had hij allemaal van de lichtbolletjes staan die steeds van kleur veranderden, ook LED.

Het gaat bij de audiolamp om de afgifte van infrarood licht.

Dat doet kooldraad heel goed, wolfraam iets minder en led totaal niet.

Het gaat ook om de electronica die in de lampvoet zit ingebouwd...

Edited by thingman

Het gaat bij de audiolamp om de afgifte van infrarood licht.

Dat doet kooldraad heel goed, wolfraam iets minder en led totaal niet.

Het gaat ook om de electronica die in de lampvoet zit ingebouwd...

80207_1453291862_zoom.jpg

Nog geen € 30,- bij BCC.

Edited by Hans van Liempd

Dat bevestigt mijn mening dat je audiofiele wijzigingen het beste in je eigen set en omgeving kunt proberen en/of toepassen. Ik heb nooit iets van die ventilator gehoord bij jou.

Gisteravond en vandaag bezig geweest met de voorbereidingen van de leden voor ledenavond op onze audioclub. De drivers van de iFi iDSD DAC moesten worden geïnstalleerd, waarna ik het ding kon vergelijken met mijn Pink Faun DAC en de Behringer UC222 die morgen ook meedoet.

In eerste instantie leek de iFi wat minder body dan de Pink Faun te hebben. Maar tijdens een, 1 op 1 vergelijk kon ik toch maar moeilijk aangeven welke er precies speelde. Maar na enkele uren en met verschillende muzieksoorten spelen werd me wel duidelijk waar de verschillen zaten. De iFi doet in het algemeen erg weinig voor de PF onder. Het klinkt wel een fractie onrustiger, met vooral in het laag wat minder controle. Dit ding kan werkelijk alles afspelen tot 8 keer DSD aan toe..

De Behringer ( € 27,-) deed in eerste instantie prima mee, maar viel toch door de mand met z'n grovere resolutie. Wat met de Behringer wél opvalt, dat het laag vrij goed klinkt en daarmee instrumenten een natuurlijke body krijgen.

Ik ben benieuwd hoe ze het er morgen vanaf gaan brengen.

Grappig dat je die Behringer UC mee laat lopen als referentie. Ben nu wel nieuwsgierig wat de rest van de luisteraars er van vindt.

Ik had ook de Emu tracker pre mee kunnen laten lopen. Maar de opdracht was, om een set op te bouwen met voor hun lage prijs toch hoogwaardige weergave.

Persoonlijk vind ik de Behringer een leukere keuze. Daar zit de meest simpele USB DAC in die je bedenken kunt. En die ook nog universeel op zowat iedere PC/Mac/Pinguïn werkt. Dat kun je van de EMU niet zeggen, die zit veel complexer in elkaar.

Zowel de Behringer als de EMU missen de resolutie van de betere DAC's vind ik. Maar dat is dan ook weer erg muziek afhankelijk. Soms hoor je dat verschil niet en soms is het overduidelijk.

Edited by Pjotr

Gewoon proberen!

Jij weet het allemaal toch al, blijkt wel...

Ik weet niet alles, maar ik ben kennelijk ongevoelig voor dit soort dingen. Ik vind het wel knap dat er telkens weer iets gevonden wordt wat zo veel mensen aanspreekt. Dat je er dan meestal na enkele jaren niks meer van hoort, zegt ook iets (denk ik).

Nou snap ik waarom jij nieuwe luidsprekers zoekt. Eindelijk komen die Puppy's weer in de aandacht.

I.h.a. zijn gebruikers van structruurinformatieverbeterende maatregelen zo tevreden, dat je ze niet meer hoort. Denk ik.

Die lamp van jou doet ook wel iets, en kan het beste vlak boven de plaat worden gemonteerd.

nee mij hoor je niet meer over audiotegels. ze liggen er nog wel. en ook niet over trollensnot (ik ga daar straks even fijn ook mijn hele eindversterker mee bekliederen). en de audiolamp .... 'gewoon' aan, zat over gezegd.

ps ... ik was een beetje vergeten wat trollensnot (bij mij) doet, namelijk de eerste tijd zwabberen. geduld ...

Edited by robx

Ik heb er een te leen, een zelfgemaakte. Ik laat me graag wat aanpraten hoor, maar aan of uit maakt in mijn oren geen verschil. Dat is héél anders met de lamp.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...