Groovy Posted 30 maart 2017 Report Share Posted 30 maart 2017 Mede lid niet blij denk ik,snel verkopen en iets fatsoenlijks kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2017 Author Report Share Posted 31 maart 2017 Mede lid niet blij denk ik,snel verkopen en iets fatsoenlijks kopen. De draaitafel was niet van hem. Uiteindelijk werkt het wel, maar is waarschijnlijk toch niet wat er was bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 31 maart 2017 Report Share Posted 31 maart 2017 (edited) Gisteren bij de AVMN weer een leuke avond gehad. Audiofiel was het niet. We hebben een inkijk gehad in de een stukje muziekgeschiedenis. Die inkijk werd gegeven door Leo Blokhuis. Dat hij geweldig kan vertellen hoef ik, denk ik, niet uit te leggen. Zijn gevoel voor humor was mij minder bekend. Een avond waarin muziekgeschiedenis werd behandeld via het nummer American Pie van Don McLean. In dat nummer wordt -verdekt- verwezen naar andere muziek en hoe muziek (maar ook Amerika) in de loop der tijd verandert. Zo had ik nog nooit naar dat nummer geluisterd. Groet,h Leobus Edited 31 maart 2017 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 maart 2017 Report Share Posted 31 maart 2017 Was een geweldige avond Heb echt genoten van zijn verhalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 31 maart 2017 Report Share Posted 31 maart 2017 (edited) Leuk, ik ging een tijdje geleden naar een concert van zijn vrouw zij zong een aantal nummers uit verschillende tijdperiodes,Leo blokhuis vertelde dan hoe een nummer tot stand was gekomen. Dan was het soms ook (kennen jullie deze nog) Edited 31 maart 2017 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 Ben mijn "nieuwe" buizen riaa versterker aan het testen. Werkt meteen goed, geen brom en ruis. Aangepast met 100kΩ voor een Nagaoka element. Wie van mening is dat MM muf en duf klinkt doet iets niet goed Lekker verder spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 Fijn Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 Jazeker Groovy het is een "low cost" project m.a.w. ik heb alleen spullen gebruikt die ik nog had liggen. Klinkt echt lekker,niet scherp, ruimtelijk en dynamisch, met af en toe een stevig laag. Platen draaien is echt leuk zo. Zal zo ff kijk of ik een foto kan plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 (edited) Zo ziet hij van binnen uit. De Kast die bij de eerder half afgebouwde print zat, had blijkbaar al heel wat projecten gezien Niks van aangetrokken, en zoveel mogelijk de bestaande gaten en oude onderdelen gebruikt. De originele voeding Elco's vertrouwde ik niet meer, die van het merk Philips zijn zéér betrouwbaar en heb ik lekker laten zitten en opnieuw geformeerd (rustig de spanning opdraaien met een regel trafo (variac) Er komt nog een andere dubbelpolige aan/uit. Hiervoor had ik een leuke antieke enkelpolige maar die ging defect. Schakeling is eigenlijk niks bijzonders maar werkt erg goed. De bekende rode Wima MKP-10 klinken hier uitstekend. Net als de zeners in de voeding dat werkt zeer effectief. Van "zener ruis" geen last. Als buizen gebruik ik in de 1e 2 trappen een NOS 7025 dat is een speciale ruis en bromarme ECC83 in de 3e en 4e trap zit een mooie NOS Philips ECC83 Bekabeling is Prefer. Het is met recht: Something old, new, borrowed and blue. Een geslaagd "huwelijk". met mijn Thorens TD-2001 en Nagaoka JT-322 die in deze combinatie opmerkelijk goed doet. Ik kan deze versterker ook heel makkelijk voor Benz medium output elementen aanpassen en b.v. Dennon DL-110. Gain zat Ga weer lekker platen draaien Edited 6 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 Als non techneut vind ik het toch mooi om te zien en te lezen dat je het hebt gemaakt van materiaal wat je had liggen. Draai ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 Leuk om te lezen Jack! Je klust wat van ouwe meukdie toch maar in de weg lag. Dan de verwondering: Hij doet het! Het ruist niet en het bromt niet. En dan daarna de fase van extase. Dat zelf klussen van je audiospullen geeft toch wel een extra dimensie aan de hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 (edited) Dank je. Ik heb er ook aan gemeten, weinig ruis iets van -80dB of zo. Het bijzondere in dat ik b.v. met mijn vinger een flinke brom kan produceren, waarbij op de uitgang best heftige spanning komen. De voeding echter geeft geen krimp, dat verloopt nauwelijks. Wat ik verder opmerkelijk vind dat die MKP-10' s niet scherp klinken er is ook geen gelisssss Plaat is net afgelopen (dubbele van de Moody Blues). Mijn vrouw zegt: "prachtig". Ik ga de andere kant opzetten Edited 6 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 Als non techneut vind ik het toch mooi om te zien en te lezen dat je het hebt gemaakt van materiaal wat je had liggen. Draai ze Ja die kast en halve print lag al jaren in een hoekje van de garage te liggen. Er zat ook een doosje bij met wat onderdeeltjes. Oja ik heb wel zekeringhouder nieuw gekocht. Het exemplaar dat in het doosje lag, had te weinig schroefdraad voor de 6mm dikke achterkant. Daar komt nog een schakelaar bij. LP kant 3 is afgelopen, morgen kant 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 (edited) Mooi Jack. Nu moet ik toch ook echt weer eens wat in elkaar gaan prutsen, kijken of dat lukt met bibberhandjes en een vergrootglas Ik heb nog een te bouwen PhonoMopped liggen en een buizen lijn/hoofdtelefoonversterker, beiden ontworpen door, Reinhard Hoffmann Edited 7 april 2017 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 ................... Wat ik verder opmerkelijk vind dat die MKP-10' s niet scherp klinken er is ook geen gelisssss .......................... Staan ze om bekend Jack. Die rode Wima pp's zijn erg goed. Vind het zelf eigenlijk beter dan styroflex. Heb ze ook zelf in mij versterker zitten voor de compensatie. Klinken heel homogeen als je dat zo zou kunnen zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 Het valt in ieder geval niet tegen. Zo zie je maar, wat "eigen" vooroordelen met je doen. Net als "actieve riaa". Werkt hier prima. Styroflex zit in het riaa-filter zelf, die zou ik nog kunnen vervangen voor zilver mica. Farnell heeft mooie 1% exemplaren. Maar voorlopig laat ik het zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 Zilver mica kun je doen voor lagere waarden maar zelfs die zou ik eens vergelijken met de FKP2 van Wima. Zal je nog eens kunnen verbazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 FKP2 lijkt me een goeie tip. Ik had in mijn Leak versterkers (en die van Spido) ook al goede ervaring met MKP namelijk Vishay MKP1839 1% in combinatie met Vishay KP460/464 laatste zijn slecht te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 Hele middag al platen aan het draaien, voor het geld, klinkt het bizar goed. Ook nog wat tips van Cock gekregen. De buizen versterker die aangesloten staat is, heeft trafo's met zilverdraad secondair, is behoorlijk kieskeurig en kritisch, (om gek van te worden) laat echt veel horen, ook wat niet goed is. Geloof dat het zo wel goed is, ga er voorlopig niets meer aan veranderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 (edited) Erg leuk Jack. Waarom maak je er geen leuk DIY pakketje van? Ik wil er wel een. Edited 7 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 Erg leuk Jack. Waarom maak je er geen leuk DIY pakketje van? Ik wil er wel een. Misschien, ik heb al toestemming om Menno van de Veen' s werk te publiceren. Samen met mijn eerder ervaringen met deze phone-pre. Kan het een leuk verhaal worden. Waarschijnlijk geef ik het gewoon weg. Zodat mensen het zelf kunnen maken Veel goeie dingen, heb ik namelijk ook gekregen. Als er veel interesse in is maken we er gewoon leuk pakket van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2017 Report Share Posted 8 april 2017 Ik had me gisteren toch zó'n audiofiele dag, en ik vraag me nog steeds af waarom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 april 2017 Report Share Posted 8 april 2017 Ik had me gisteren toch zó'n audiofiele dag, en ik vraag me nog steeds af waarom. Ik weet het wel: je hebt een lichtje ontstoken. Niet heel fel, denk ik. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2017 Report Share Posted 8 april 2017 Het is eindelijk gaan schijnen, ja. En toch zie je er niks van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april 2017 Report Share Posted 8 april 2017 Mijn vrouw is druk bezig met het nakijken. Heb weer heerlijk geluisterd. Zeker ruimtelijk heb ik het nu wel onder de knie. Maar het kan altijd beter met een nieuwe phonotrap en nieuw element. De eerste komt eraan de tweede staat in de planning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts