Pjotr Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Cock zijn LS50 zijn wel flink gemodificeerd. Jouw speakers niet en geven de eigen tweeters nog normaal het hoog weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 wat is HvH? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Hoek van Holland. Niet te verwarren met Henri v.d. Heide. Maar dan zeg je ook niet in HvH, en ontbreekt de d. En met HvH bedoelt 'men' hier het nieuwe kantoor van Arden (Music2) aldaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Cock zijn LS50 zijn wel flink gemodificeerd. Jouw speakers niet en geven de eigen tweeters nog normaal het hoog weer. Mijn spiekers zijn wel degelijk gemodificeerd. Ze geven niks normaal weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Mijn spiekers zijn wel degelijk gemodificeerd. Ze geven niks normaal weer. Ja, door een kok maar nier door Cock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Je kunt mooi uitleggen, maar in HvH was het verschil mèt en zonder Harmonizer vele malen groter dan ik het hier beleef, en naar ik vernomen heb, ook bij iemand anders van mijn club. En dat met cd-materiaal, zowel hier als in HvH. Bij Cock valt er ineens iets weg als je de kabel van de Harmonizers lostrekt, hier véél minder. Dat was althans zo zonder lamp, in de oude situatie. Nu met lamp ga ik het nog eens bezien. Probeer eens met MQA Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Ja, kan ook nog. Voelt wel een beetje als (huis)werk, waar ik gelukkig al lang vanaf ben. Maar belofte maakt schuld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Ja, kan ook nog. Voelt wel een beetje als (huis)werk, waar ik gelukkig al lang vanaf ben. Maar belofte maakt schuld. Proberen is fun, doe ik elke dag.... noem het dan "werken" Gewoon simpele test MQA en Harmonizers aan en uit makkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Als ik jou zo hoor, dan moet het ook met HR-spul, en LP. Nou ja, ik zie wel. Eerst de afwas, boodschappen, Alex, eten maken, en dan... ontspannen. Huiswerk? Bah! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Als ik jou zo hoor, dan moet het ook met HR-spul, en LP. Nou ja, ik zie wel. Eerst de afwas, boodschappen, Alex, eten maken, en dan... ontspannen. Huiswerk? Bah! Ook met "gewoon 16bit, 44Khz materiaal kan het, maar bij hogere resoluties lopen de harmonischen langer door en daarmee allerlei "verschil tonen" . Ik heb net een testje gedaan met mijn beste buizenversterker die nagenoeg evenveel vervormd bij even als oneven harmonischen en na 100Khz mooi af loopt. Het is bijzonder om te zien hoever die harmonischen nog doorgaan en wat er terugkomt in het voor ons mensen hoorbare audio gebied. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Ja Marc aan je huiswerk. Anders kom ik strafwerk opgeven, alle basis gehaktregels opstellen op 1 A4 lol :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 (edited) Zo, een weekje verder begin ik weer te wennen aan mijn eigen geluid. De eindversterker vertoont nog steeds stress van de verbouwing. Of onze relatie is nog niet op orde haha. Moet 'm vaker aanzetten. groet Edited 20 april 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Ja Marc aan je huiswerk. Anders kom ik strafwerk opgeven, alle basis gehaktregels opstellen op 1 A4 lol :-) Prima, afgesproken. Dat strafwerk, ik moet er niet aan denken. Zal mijn opstel wel eerst aan meester Cock voorleggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Fujifilm zijn oplichters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Ik wil hier echt niet meer zonder Harmonizers spelen. Afgelopen maandag heb ik de mijne meegenomen naar een kennis. Daar aan een stel Onda Ligera's aaangesloten. Ook die persoon wil ze nu hebben. Alles viel op zijn plek en het gemak waar het mee gebeurd, Realistisere stage, tastbaarder, meer diepte. Dat waren de kreten die voorbij kwamen. En ook het laag klopte veel beter als de harmonizers meespeelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2017 Report Share Posted 20 april 2017 Ik wel. Heb nu mijn huiswerk gedaan. Misschien afgeraggeld, zeg het maar. Eerst de Baka people en de Japanse drummers, op en af met Harmonizers. Toen het begin van het derde deel van de 8e van Shostakovitsj. Allemaal cd-bron. Daarna lp, Bach op orgel, en tenslotte One night in Paris (may be your last) van 10CC. Ik zoek hulp. Wat iedereen hoort met die Harmonizers, wat ik zèlf hoorde in HvH, hoor ik hier niet. Eerder al, zonder audiolamp, was het miniem, maar wel aanwijsbaar. Nu, niet, voor mij niet. Misschien, als iemand mij wijst op de verschillen (die er toch eigenlijk moeten zijn), dat ik hier op kan terugkomen. Dus Wol, Duck, Ivan, Sodejuu, help mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 april 2017 Report Share Posted 21 april 2017 Ik heb misschien wel een idee. Ik heb de Harmonizers intussen op verschillende plekken gehoord. O.a. bij mij thuis, bij Cock, bij ons op de audioclub, bij die kennis en bij Charles. Op die laatste plek deden ze beduidend minder dan op alle andere plaatsen. Die ruimte bij Charles is OK, maar was ook by far de kleinste ruimte. Ik heb begrepen dat jouw luisterkamer ook niet de allegrootste is. Kan het zijn dat je toch een bepaald volume (geen luidsterkte) nodig hebt om die dingen hun werk te laten doen? Daarnaast heb ik bij Charles ook andere LS kabel gebruikt dan waar ik normaal de Harmonizers mee aanstuur. Bij Charles had ik een stuk "touw" bij me. Thuis speel ik met korte stukjes massieve NordOst LS kabel erop. Dat kan ook nog wel wat uitmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 april 2017 Report Share Posted 21 april 2017 Hoi Marc, komt misschien door de luisterruimte (veel demping) Kom maar een keer langs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 april 2017 Report Share Posted 21 april 2017 Daarnet nog wat geprobeerd, met het openingskoor van de Mattheus, op LP met Harnoncourt en drie forse koren, en op cd met Ton Koopman, een veel slankere uitvoering. Alweer zoiets van al sla je me dood. Ik ga met de Harmonizers niet op stap, dat ze elders veel beter tot hun recht komen is mij wel duidelijk. Ik zou ze nog eens beneden kunnen proberen, daar heb ik ook de Stein Speaker Match heen verhuisd. Sodejuu, wanneer was dat bij Charles, en was dat op zijn zolder? Die ruimte is alvast wat groter dan de mijne. Niet dat ik denk dat dat er veel toe doet. Ik vermoed dat Wol gelijk heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 april 2017 Report Share Posted 22 april 2017 Ik wil hier echt niet meer zonder Harmonizers spelen. Afgelopen maandag heb ik de mijne meegenomen naar een kennis. Daar aan een stel Onda Ligera's aaangesloten. Ook die persoon wil ze nu hebben. Alles viel op zijn plek en het gemak waar het mee gebeurd, Realistisere stage, tastbaarder, meer diepte. Dat waren de kreten die voorbij kwamen. En ook het laag klopte veel beter als de harmonizers meespeelden. Eigenlijk zegt dit wel genoeg waarom de Harmonizers bij mij niks meer doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 april 2017 Report Share Posted 22 april 2017 (edited) Dat heb ik met de led kooldraad.die klinkt totaal anders dan de audiolamp diepte verschuif niet maar geeft meer kracht en zuiverheid,terwijl de audiolamp muziekaler klinkt en naar voren geplaats ,ik heb nu waarschijn 6 calex kooldraad lampen in mijn bezit ik ga er mee eens stoeien. Mvg wol anti voodoo Dan moet een combinatie van beiden wel héél spannend worden.... Heb je dat al geprobeerd? En heb je dan ook de dimbare versie? Edited 22 april 2017 by Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 april 2017 Report Share Posted 22 april 2017 Zo, een weekje verder begin ik weer te wennen aan mijn eigen geluid. De eindversterker vertoont nog steeds stress van de verbouwing. Of onze relatie is nog niet op orde haha. Moet 'm vaker aanzetten. groet Ik snap dat best. Versterker gaat vreemd, komt terug... Dat moet uitgepraat worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 april 2017 Report Share Posted 22 april 2017 (edited) Dat heb ik met de led kooldraad.die klinkt totaal anders dan de audiolamp diepte verschuif niet maar geeft meer kracht en zuiverheid,terwijl de audiolamp muziekaler klinkt en naar voren geplaats ,ik heb nu waarschijn 6 calex kooldraad lampen in mijn bezit ik ga er mee eens stoeien. Mvg wol anti voodoo Als je ook maar een beetje nadacht wist je dat hier geen enkele kooldraad bij kan zitten.Die Calex filamenten zijn van wolfraamdraad. Niks mis mee, maar geen koolstof. En dan led en kooldraad... dat verzin je niet... Edited 22 april 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 april 2017 Report Share Posted 22 april 2017 Ik lees graag de resultaten van je onderzoek, Wol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 april 2017 Report Share Posted 22 april 2017 (edited) Het wordt wel verkocht als kooldraad lamp ,dan gaan we jagen op orginele oude kooldraad lamp nemen die mee in de test . Mvg wol Ik denk dat je nog wel kooldraadlampen van Bailey's kunt vinden bij een paar groothandels.Er komen geen nieuwe meer... Zolang de voorraad strekt dus! Het verschil is niet zo dramatisch. Met beide soorten zijn uitstekende resultaten te krijgen. Met ledverlichting lukt het dan weer niet... Maar Wol, wist je ook dat het bij de echte audiolamp vooral gaat om het printje dat voor de lamp zit ingebouwd? De orde moet wel ergens vandaan komen, aangezien de lamp zelf alleen maar kan uitzenden wat het printje 'm heeft aangeleverd. Edited 22 april 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts