mumsoft Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Nee hoor, ik koop altijd biologische eieren. Uitloop eieren onder een blote hemel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Scharrel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Biologisch, vrije uitloop. He Marc, heb je al getest met MQA ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Scharrel. Do as weer veel op de vrijmarkt: Scharrel vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 (edited) Jep Jack, vanochtend. Maar HR, MQA e.d. zijn niet cruciaal. Iets anders, waar ik niet op bedacht was, is dat wel. Mijn Harmonizers doen niets aan 'beter laag', 'meer ruimtelijkheid' of 'gelaagder hoog' want dat heb ik al in abundance. De winst zit in de luchtige hemel. Maar je moet dus wel omhoog leren kijken. In andere sets in minder fortuinlijke omstandigheden - lees akoestiek - zijn de voordelen grover, duidelijker en onmiskenbaar. Bv daar in HvH. Edited 24 april 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Dus als ik goed begrijp maakt het bij jou niks uit? Met of zonder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Nee, ik zeg, je (ik) moet in de hemel leren kijken. De ruimte, de embiance. Niet de ruimtelijkheid en zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Nee, ik zeg, je (ik) moet in de hemel leren kijken. De ruimte, de embiance. Niet de ruimtelijkheid en zo. ??? Je bent net met pensioen joh. Komt tijd komt raad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Do as weer veel op de vrijmarkt: Scharrel vinyl Donderdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Nee, ik zeg, je (ik) moet in de hemel leren kijken. De ruimte, de embiance. Niet de ruimtelijkheid en zo. Mmmm tja .... vind je het erg, dat ik er niets van snap Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Zal best Marc, alleen kan ik het niet verifiëren. Verder heb ik die Harmonizers in twee luister omstandigheden gehoord waar ze zeker positief werkten. Maar kennelijk werken ze niet altijd en dat is verder niet erg. Ook goede luidsprekers klinken niet overal optimaal. De verklaring dat de set dan wel niet op orde is, vind ik verder van te gekke. Hoe minder een set (+ akoestiek) 'op orde' is, hoe meer je van de harmonizers gaat merken. Dat is niet zo gek met iets wat de set poogt te verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Mmmm tja .... vind je het erg, dat ik er niets van snap Nee, helemaal niet. Maar ambiance snap je toch wel? die zorgt voor meer dasein, betrokkenheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2017 Report Share Posted 24 april 2017 Nee, helemaal niet. Maar ambiance snap je toch wel? die zorgt voor meer dasein, betrokkenheid. Duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 25 april 2017 Report Share Posted 25 april 2017 (edited) CD's moet je losmaken. Ze worden te strak gehouden. Je bevrijdt ze al enigszins door ze op een harde schijf los te laten. Ben benieuwd hoe je dat doet. De bitjes verder uit elkaar? Of door elkaar heen husselen (scharrelen)? Edited 25 april 2017 by Bill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 april 2017 Report Share Posted 25 april 2017 Soms zitten de bitjes op een CD vast geplakt door jamvingers, snot en wat al niet meer. Gewoon even behandelen een schoon afwassopje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2017 Report Share Posted 25 april 2017 Nee, gewoon rippen. In WAV volgens de een, in FLAC volgens de ander. Maar rippen. Dat is alleen zo'n flutwoord en zegt niets over de gevolgen voor de beleving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 april 2017 Members Report Share Posted 25 april 2017 En dan hoor je helemaal geen verschil meer tussen de oude en de nieuwe kef. Mvg wol Bestaat er misschien ook zo iets als een oude- en een nieuwe Wol? Ik hoop dat daar dan in ieder geval wel een verschil in zit, de huidige is veel geblaat en weinig ehhh, Wol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 april 2017 Report Share Posted 25 april 2017 Overgens ik heb had ik ongeveer eenzelfde beperking. Speel nu zonder voorversterker en haal ruim 100Khz, waarna het rustig afvalt door de inwendige capaciteiten van de ringkerntrafo's . Hoe regel je nu dan? Zoiets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2017 Report Share Posted 25 april 2017 Hoe regel je nu dan? Zoiets? Met een gewone Alps potmeter van 100KΩ. Ik kan ook via mijn Mac mini en dac digitaal regelen daar heb ik 32bits ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 (edited) Vandaag de OTL koptelefoonversterker in elkaar aan het solderen, mmm, gaat niet lekker. Kom ook wat onduidelijkheden tegen, een kijken wat de buizenconnaisseurs ervan zeggen. Voor condensator Cx staat er, "afhankelijk van KP". Geen idee wat daar me bedoeld wordt. Ik neem aan van de gebruikte buis, 6H30 C2, 330uF is een elco. Al even gekeken maar iets anders is niet betaalbaar. Iets kleins parallel zetten styro, zilvermica, zo ja, hoe groot of hoe ver kan ik gaan, 10% van de waarde? Het vervelende is dat alle draden op de Duitse fora waar e.a. besproken werd verdwenen zijn. Anders moet ik de ontwerper maar weer eens aan de jas trekken. Edited 27 april 2017 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 (edited) Vandaag platen wezen scoren op de meimarkt. Ik heb ze net door de machine gehaald en moet ze nog beluisteren, maar het ziet er veelbelovend uit. En als ik dan op de meimarkt ben vind ik niets leukers om kleine kinderen die muziek maken wat geld toe te stoppen. Ze vinden niets mooiers dan dat. En als beloning altijd de meest hartelijke glimlach van de moeder die zich zorgen maakt dat haar kind niets ophaalt. Edited 27 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 (edited) CX gewoon weglaten, kan later altijd nog toegevoegd worden. (+/- 220uF) Als uitgang elco zou ik Vishay 2222 059 56331 proberen, als je aan 400volt genoeg hebt (vast wel) Voorlopig niets paralel schakelen Edited 27 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 Dank je Jack, wil er ook nog niets 'bijzonders' in solderen, eerst luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 Vandaag platen wezen scoren op de meimarkt. Ik heb ze net door de machine gehaald en moet ze nog beluisteren, maar het ziet er veelbelovend uit. En als ik dan op de meimarkt ben vind ik niets leukers om kleine kinderen die muziek maken wat geld toe te stoppen. Ze vinden niets mooiers dan dat. En als beloning altijd de meest hartelijke glimlach van de moeder die zich zorgen maakt dat haar kind niets ophaalt. Dan doe ik eens een filosofische uitspraak en wordt er door deze droogstoppels niet op gereageerd. De Haut Medoc smaakt trouwens erg goed. Ter ere van de koning zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 (edited) Je weet toch dat ouwe meuk electronica geen muziek kan maken ,voor een appel zonder eitje koop je het omdat ze van die ouwe meuk afwillen . Mvg wol Ja hoor Wol..... not... Je speelt toch zelf ook met oud spul? Onderstaande Pioneer SX-1080 kan gerestaureerd, met gemak, zich meten met menig nieuw spul. Schei toch eens uit met die onzin en ga wat nuttigs met je leven doen. Edited 27 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts