Tubejack Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 (edited) Vandaag een van mijn buizenversterkers voor buizen begrippen met een extreem lage vervorming afgeregeld. Juist bij lage volumes 1watt.... 0,5wat, ,01 watt 50mw... Maar ook bij vol vermogen 2x 15wat loopt hij niet vast. Ik heb alleen nog wat 3e harmonischen -70...-80dB, zou mooi zijn als ik die ook weg kreeg. Maar dat is nog nooit iemand gelukt zoveel ik weet. Lekker luisteren Ben ook aan het prutsen aan een SE versterkertje met 2x 3watt made in China tjongejonge dat zo iets in NL verkocht mag worden. Levensgevaarlijk. eeeh dat was ie Edited 27 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 Goed bezig Carl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 En Jack ook. Mag je het merk noemen en wat is er gevaarlijk aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 Je weet toch dat ouwe meuk electronica geen muziek kan maken ,voor een appel zonder eitje koop je het omdat ze van die ouwe meuk afwillen . Hoeft ook geen muziek te maken. Moet muziek weergeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 Dan doe ik eens een filosofische uitspraak en wordt er door deze droogstoppels niet op gereageerd. De Haut Medoc smaakt trouwens erg goed. Ter ere van de koning zeg maar. Js zeg, je moest eens weten wat ik dacht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 (edited) En Jack ook. Mag je het merk noemen en wat is er gevaarlijk aan? Helaas slechte soldeerverbindingen, draden die makkelijk los kunnen gaan. Staat wel hoogspanning op tussen 250volt en 350volt DC. Onder bemeten onderdelen. Er waren b.v. een aantal weerstanden kompleet verkoolt. Je moet er niet aan denken dat zoiets in de fik gaat. Merk is Jama RB-010, ziet er echt leuk uit ECC83 als voorversterker en EL84 als eindbuis Het versterkertje is ook als bouwpakket te krijgen dan heet het Aurexx Crystal 1 en dan kun je het gemakkelijk een stuk veiliger maken. Een CE keurmerk zal het imho nooit krijgen, maar met wat aandacht, een randaarde WCD liefst met aardlek, kun je dan m.i. best wel veilig spelen. Met wat TLC wordt het zomaar een leuke versterker en als je, je best doet een heel goede versterker, zonder koppel condensatoren. Edited 27 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 (edited) Dan doe ik eens een filosofische uitspraak en wordt er door deze droogstoppels niet op gereageerd. De Haut Medoc smaakt trouwens erg goed. Ter ere van de koning zeg maar. Waar???? ahhh je bedoelt zeker die kleine muziekantjes leuk. Het is bij ons nog April, met overal vrijmarkten vanwege Koningsdag Carl Edited 27 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2017 Report Share Posted 27 april 2017 Ik ben weer "nuchter" Jack. Waarschijnlijk had ik te weinig gegeten. Toch nog wel audiofiel bezig geweest. De Auralic ingesteld op mijn nieuwe I pad en de bodemplaat van mijn Thorens 160 opnieuw in de verf gezet en daarnaast twee consoles voor Thorensen in de lak. Maar die zijn niet van mij. Oh ja lekker naar Junior Wells en Albert King geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Is alle nieuwe apparatuur dan beschermt tegen hoog frequente golven van zendmasten en wifizenders? Hoe gaat dat in zijn werk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Jack,die ouwe meuk was 40 jaar geleden prima en je had als je pech had last van een zendamateur ,nu stikt het van de hoogfreqwent en die apparaten van 30 .40 jaar geleden zijn niet bruikbaar voor huidige tijd ,daar komt meer bij kijken of je een condesator of een weerstand wilt uit wissillen . Mvg wol Dat is veel te algemeen Wol. Ik ben zelf 15 jaar zendamateur geweest. Het meeste spul kan prima tegen HF. Het is veelal m.i. niet beter of slechter dan modern spul. Ik ken zelfs high-end top merken die m.i. helemaal niet tegen HF kunnen. Net als nu, was het betere spul goed afgeschermd , waarbij opvallend jaren 70 spul soms beter is, dan spul uit de jaren 80. Aan de andere kant logisch, toen kwam er steeds meer goedkope consumenten elektronica op de markt. Verder, om dergelijke apparatuur op te knappen is meer dan een weerstandje of condensatortje nodig. Aan zo' n SX-1080 zit ik dagen te sleutelen, waarna het minstens een week opnieuw staat in te spelen. Totdat ik het zelf ook mooi vind. Eerder gaat het niet weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 (edited) Is alle nieuwe apparatuur dan beschermt tegen hoog frequente golven van zendmasten en wifizenders? Hoe gaat dat in zijn werk? Hoewel in de CE norm 99/5/EG is opgenomen, vast niet. Door mijn dochters en daarbij behorende aanhang van vrienden en kennissen zo rond de eind 20 begin 30 krijg ik wel eens de vraag naar een "alles in een apparaat" Bedienbaar via een iPad, voor volume Spotify enzo en uiteraard buizen er in. Het mag dan ongeveer €2000 kosten. Ik begin er vanwege de ontwikkelingskosten en keuring niet eens aan Ivan. Edited 28 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 (edited) Zonder die hoogfreqwent redt je het niet jack,en in die meuk tijd kwam dat niet aan de orde daar spraak geen hond over . Mvg wol De jaren 70 ...80 waren juist de topjaren qua HiFi Wol. Logisch ook, er waren nog geen computers, breedbeeld TV en smartphones. Dat kwam pas half .....eind jaren 80. Zelfs het goedkoopste apparaat uit de lijn profiteerde van de kennis en kunde en onderdelen van de topmodellen. Als voorbeeld geef ik de Pioneer SX-450 en zijn grote broer de SX-1250. Ik woon in de buurt van Schiphol en in een van de landing en aanvlieg routes. Bijna elk moment van de dag gaan er vliegtuigen over onze woningen. Alleen de allerslechtste apparaten hadden een slechte AM onderdrukking dan hoorde je een piloot even contact maken met de verkeersleiding. In de HiFi Choice uit de 70er jaren werd dit al besproken en apparaten daarop getest. Verder hebben wij zo' n 50 WiFi stations in de buurt waarvan sommige sterker zijn dan mijn eigen WiFi acces point in de woonkamer. Nergens last van, behalve als ik het WiFi ding vlak achter een radio, TV of squeeze box neerleg. 3 meter verderop neergelegd en nergens last van. Je kunt ook overdrijven Wol.... Edited 28 april 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Is alle nieuwe apparatuur dan beschermt tegen hoog frequente golven van zendmasten en wifizenders? Hoe gaat dat in zijn werk?Afschermen en aarden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 (edited) Gisteren via mijn no-name 70 euro AV-spelertje naar de film Michiel de Ruyter gekeken, opgenomen van tv. Waanzinnig geluid, bij de diverse zeeslagen zit je er midden in en gebeurt er overal wat. De lamp staat al een paar dagen continu aan, dan hoef ik hem niet steeds in te stellen ook, en het lijkt er verdomd veel op dat dit de set in hoger sferen heeft gebracht. En mij ook dus! Edited 28 april 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Ik hoor het zondag Marc. Mijn vrouw rijdt waarschijnlijk mee en gaat met dochter Leiden bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Goed idee. Ik moet wel om ongeveer 4 uur weg dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Je kunt ook overdrijven Wol.... En meestal ook wel overleven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Gelukkig maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2017 Report Share Posted 28 april 2017 Goed idee. Ik moet wel om ongeveer 4 uur weg dan.[/quote Dan ben ik een uur of twaalf bij jou Marc. Stuur je me per PB nog een keer je adres. Ik heb er zin in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 (edited) Jack schreef elders: Mijn ervaring is dat het moeilijk is, om zowel digitaal als analoog optimaal uit één installatie te krijgen. Het laag van een LP is ook hier wat rustiger, ik vind het mooier. Waarom niet gewoon doen wat bij de mastering van de LP ook gedaan wordt, hoogdoorlaatfilter er voor?Eerder in deze draad kwam de Cello Audio Suite langs met al zijn filtermogelijkheden. Een 'iets' betaalbaarder alternatief, voor wie helemaal los wil gaan, is de SPL Passeq een heel veel banden passieve EQ. Bij SPL maken ze overigens ook een erg mooie Phono Pre en een Koptelefoonversterker. Edited 29 april 2017 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Jack schreef elders: Waarom niet gewoon doen wat bij de mastering van de LP ook gedaan wordt, hoogdoorlaatfilter er voor? Niet alles verklappen he..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 @Wol, zie mijn sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Jack schreef elders: Waarom niet gewoon doen wat bij de mastering van de LP ook gedaan wordt, hoogdoorlaatfilter er voor? Eerder in deze draad kwam de Cello Audio Suite langs met al zijn filtermogelijkheden. Een 'iets' betaalbaarder alternatief, voor wie helemaal los wil gaan, is de SPL Passeq een heel veel banden passieve EQ. Bij SPL maken ze overigens ook een erg mooie Phono Pre en een Koptelefoonversterker. Dat ziet er gaaf uit! Niet al te grote apparatuur zo te zien en een leuke line up. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Gaaf????? Dat is Audiophilia Nervosa door-en-door. Links, rechts, achter, voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Gaaf????? Dat is Audiophilia Nervosa door-en-door. Links, rechts, achter, voor. Ja die versterker is over de top, erg veel variabelen, maar ik bedoel de rest. "Een erg mooie Phono Pre en een Koptelefoonversterker." En hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts