Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Toevallig sprak ik een verstokte audiofiel die de Cello indertijd uitvoerig had uitgeprobeerd en hij vond het geweldig.

Edited by carl

Sorry, ik schreef Audio Suite, dat is de studio uitvoering die je helemaal naar wens kon laten opbouwen. De consumentenversie was de Pallette. De Palette was een aktief ding met versterkertje en zo. de SPL hierboven is helemaal passief.

cellopalette.jpg

Edited by Seed7

Ja die versterker is over de top, erg veel variabelen, maar ik bedoel de rest. "Een erg mooie Phono Pre en een Koptelefoonversterker."

En hier

De Brooklyn is óók een erg mooie phono pre en een koptelefoonversterker. Met een héle mooie voeding, ondersteund door een prachtige tegel, en beschenen door een schitterende audiolamp.

De dag is alweer voorbij, maar ik ga er gzd nu weer even van genieten. :)

Vandaag bij Marc op bezoek geweest in Leiden. Ik was er eerder geweest en hij heeft het nog beter voor elkaar. Toch vind ik vinyl (weer) beter klinken dan DVD en streaming. Die Dual direct drives waren toch wel erg mooie dingen voor een goede prijs. Verder ben ik een voorzichtig aanhanger geworden van van der Heiden. Ga er toch ook maar eens aan beginnen.

Mijn vrouw was ook mee, niet om Marc te zien, maar mijn dochter die uit Rotterdam was overgekomen. Na het bezoek bij Marc zijn we nog even wezen eten, voor kenners bij de Waag. Leuke dag dus.

Edited by carl

Ja, was gezellig, Carl. Wat dat vergelijk van LP, CD (stream) en zelfs DVD betreft: we hebben op geen enkel medium dezelfde muziek gedraaid. Ik heb er nog een flesje water aan overgehouden. ^_^

Zelfs als je dezelfde muziek draait is het maar de vraag of de mastering hetzelfde is. Toch klonk het vinyl wel erg goed hoor.

Ik ben trouwens ook de Schuman resonator vergeten. Mooie stad Leiden, maar het lijkt wel of de renovatie van de binnenstad ietwat laat is ingezet.

Edited by carl

Had vandaag een topdag.  Was bij Cock, lekker gezellig technisch ouwehoeren   Wat ideeën uitgewisseld  :) 

Zijn set was weer beter dan de vorige keer.  Mijn stelling is dat je alle muziek moet kunnen draaien anders vind ik het een kut-set.   minder goed.

Dat zeg ik dan ook gewoon....     Vertel ik dan diplomatisch.....

Uiteraard ook weer wat "martel muziek"   uitdagende muziek  meegenomen. De vorige  keer was het Adele 25 op CD. :blink:

Dit keer een LP van Dido op waardeloos audiofiel 180grams vinyl. Het klonk net zo beroerd   goed als bij mij, dus de test was geslaagd.  

Op Cock's zijn set hoor je hoeveel microdetails en ruimte informatie er is en ook de dynamiek is fenomenaal goed.

Zelfs minder goed opgenomen materiaal, bevat vaak verrassend veel informatie.   

Dan zijn draaitafel,  echt top.  Opmerkelijk was het laag, bij mij is dat minder stevig bij LP weergave.  Op die van Cock niet.  

Komt volgens hem o.a. door de sterke en snel reagerende aandrijving.  Die er voor zorgt dat de LP niet "afgeremd" wordt als er dynamische muziek

in de groeven staat.  Verder gebruikt hij geen rubber snaar meer, dus last van trekspanningen in het rubber en veroorzaakt aandrijf krachten van de motor heb je niet.

Maar het allerleukste vind ik bij zo iemand als Cock luisteren, dat je weer even een referentie hebt. Weer even een zetje de goede richting krijgt.

Ook ik streef naar een minimalistische set.  Zover als Cock zal ik waarschijnlijk niet komen, maar ik weet zeker dat ik vandaag weer een stap verder ben gekomen.

Dik tevreden met de simpele spulletjes die ik heb. 

Top dag, dank je Cock :)

Dank jullie wel.  Ik heb vandaag een mooie gekregen potmeter in mijn mooiste buizen versterker gestopt :) 

Dat zijn vaak de beste dingen "die je krijgt".  Het  gaat m.i. niet altijd om geld, dik of duur....

Verder Spotify bij de jongste geïnstalleerd dat via  Logitech squeeze server dat op haar Synology Nas draait.  

Het was ff een "dingetje"  want er zijn een paar extra plug-ins nodig en een netwerkje ik heb alles met UTP bekabelt .

WiFi -wat ze eerst had- werkte voor geen meter..... :huh:  Kabeltjes wel. :)

Goh wat klinkt dat lekker, met 320Kbit via haar buizen versterker en 2 Hepta Gem MKII boxjes.  

Tuurlijk de boxen kleuren een beetje, maar toch :)  Spotify is echt leuk. De zoek functies zijn best handig en snel. 

Ook op de afstandbediening van een Logitech Duet.       

Vandaag bij de tandarts geweest voor groot onderhoud, was na alle prikken, duwen en trekken zo moe dat ik maar naar bed ben gegaan. Volgens de tandarts was hij in zijn carrière nog nooit zo (noodgedwongen) ruw met een patiënt omgegaan. Morgenavond komt een vriendje luisteren, doen we een audiofiele dag die geldt voor twee keer.

Edited by carl

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...