carl Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 (edited) Toevallig sprak ik een verstokte audiofiel die de Cello indertijd uitvoerig had uitgeprobeerd en hij vond het geweldig. Edited 29 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 (edited) Sorry, ik schreef Audio Suite, dat is de studio uitvoering die je helemaal naar wens kon laten opbouwen. De consumentenversie was de Pallette. De Palette was een aktief ding met versterkertje en zo. de SPL hierboven is helemaal passief. Edited 29 april 2017 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Ja die versterker is over de top, erg veel variabelen, maar ik bedoel de rest. "Een erg mooie Phono Pre en een Koptelefoonversterker." En hier De Brooklyn is óók een erg mooie phono pre en een koptelefoonversterker. Met een héle mooie voeding, ondersteund door een prachtige tegel, en beschenen door een schitterende audiolamp. De dag is alweer voorbij, maar ik ga er gzd nu weer even van genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 (edited) Vandaag bij Marc op bezoek geweest in Leiden. Ik was er eerder geweest en hij heeft het nog beter voor elkaar. Toch vind ik vinyl (weer) beter klinken dan DVD en streaming. Die Dual direct drives waren toch wel erg mooie dingen voor een goede prijs. Verder ben ik een voorzichtig aanhanger geworden van van der Heiden. Ga er toch ook maar eens aan beginnen. Mijn vrouw was ook mee, niet om Marc te zien, maar mijn dochter die uit Rotterdam was overgekomen. Na het bezoek bij Marc zijn we nog even wezen eten, voor kenners bij de Waag. Leuke dag dus. Edited 30 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Ja, was gezellig, Carl. Wat dat vergelijk van LP, CD (stream) en zelfs DVD betreft: we hebben op geen enkel medium dezelfde muziek gedraaid. Ik heb er nog een flesje water aan overgehouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 (edited) Zelfs als je dezelfde muziek draait is het maar de vraag of de mastering hetzelfde is. Toch klonk het vinyl wel erg goed hoor. Ik ben trouwens ook de Schuman resonator vergeten. Mooie stad Leiden, maar het lijkt wel of de renovatie van de binnenstad ietwat laat is ingezet. Edited 30 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Schumann, ook niet gedraaid en suf genoeg vergeten mee te geven. Maar die neem ik wel mee volgende keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 mei 2017 Report Share Posted 2 mei 2017 (edited) Onder je stoel of bed, @vintagemod ? Edited 2 mei 2017 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 Had vandaag een topdag. Was bij Cock, lekker gezellig technisch ouwehoeren Wat ideeën uitgewisseld Zijn set was weer beter dan de vorige keer. Mijn stelling is dat je alle muziek moet kunnen draaien anders vind ik het een kut-set. minder goed. Dat zeg ik dan ook gewoon.... Vertel ik dan diplomatisch..... Uiteraard ook weer wat "martel muziek" uitdagende muziek meegenomen. De vorige keer was het Adele 25 op CD. Dit keer een LP van Dido op waardeloos audiofiel 180grams vinyl. Het klonk net zo beroerd goed als bij mij, dus de test was geslaagd. Op Cock's zijn set hoor je hoeveel microdetails en ruimte informatie er is en ook de dynamiek is fenomenaal goed. Zelfs minder goed opgenomen materiaal, bevat vaak verrassend veel informatie. Dan zijn draaitafel, echt top. Opmerkelijk was het laag, bij mij is dat minder stevig bij LP weergave. Op die van Cock niet. Komt volgens hem o.a. door de sterke en snel reagerende aandrijving. Die er voor zorgt dat de LP niet "afgeremd" wordt als er dynamische muziek in de groeven staat. Verder gebruikt hij geen rubber snaar meer, dus last van trekspanningen in het rubber en veroorzaakt aandrijf krachten van de motor heb je niet. Maar het allerleukste vind ik bij zo iemand als Cock luisteren, dat je weer even een referentie hebt. Weer even een zetje de goede richting krijgt. Ook ik streef naar een minimalistische set. Zover als Cock zal ik waarschijnlijk niet komen, maar ik weet zeker dat ik vandaag weer een stap verder ben gekomen. Dik tevreden met de simpele spulletjes die ik heb. Top dag, dank je Cock Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 Goed besteed dagje. Leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 Leuk verslag Jack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 mei 2017 Report Share Posted 3 mei 2017 Leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 mei 2017 Report Share Posted 4 mei 2017 Leuk Jack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2017 Report Share Posted 4 mei 2017 Dank jullie wel. Ik heb vandaag een mooie gekregen potmeter in mijn mooiste buizen versterker gestopt Dat zijn vaak de beste dingen "die je krijgt". Het gaat m.i. niet altijd om geld, dik of duur.... Verder Spotify bij de jongste geïnstalleerd dat via Logitech squeeze server dat op haar Synology Nas draait. Het was ff een "dingetje" want er zijn een paar extra plug-ins nodig en een netwerkje ik heb alles met UTP bekabelt . WiFi -wat ze eerst had- werkte voor geen meter..... Kabeltjes wel. Goh wat klinkt dat lekker, met 320Kbit via haar buizen versterker en 2 Hepta Gem MKII boxjes. Tuurlijk de boxen kleuren een beetje, maar toch Spotify is echt leuk. De zoek functies zijn best handig en snel. Ook op de afstandbediening van een Logitech Duet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2017 Report Share Posted 4 mei 2017 (edited) Vandaag bij de tandarts geweest voor groot onderhoud, was na alle prikken, duwen en trekken zo moe dat ik maar naar bed ben gegaan. Volgens de tandarts was hij in zijn carrière nog nooit zo (noodgedwongen) ruw met een patiënt omgegaan. Morgenavond komt een vriendje luisteren, doen we een audiofiele dag die geldt voor twee keer. Edited 4 mei 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 4 mei 2017 Report Share Posted 4 mei 2017 dat klinkt meer als een au dentiele dag carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 mei 2017 Report Share Posted 4 mei 2017 Boren trekken en tandsteen verwijderen klinkt niet audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 mei 2017 Report Share Posted 4 mei 2017 Als het maar goed weergegeven wordt wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 zo, ik heb net in de eindversterker de AHP-zekering vervangen door een verse hifi-tuning zekering. dat is weer andere koek, heerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Heb je de Black Quantum Fuse van Synergistic Research al eens geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 ehhhh wáttuh nee dus. Zeg je dat ik die eens moet proberen ? Ben dol op experimenteren he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 ehhhh wáttuh nee dus. Zeg je dat ik die eens moet proberen ? Ben dol op experimenteren he. Yep, tandartsbezoek wordt dan ineens een feest! Je wilt niet er niet meer weg daar dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 nou ... als ie een audiofiele boor gebruikt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Juist dan! Jij gaat toch alleen naar een tandarts met een dergelijke uitrusting? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Gut, Pjotr, heb je vandaag niks anders te doen? Moet je niet nog een versterker in elkaar zetten, of een Brooklyn dac nabouwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts