Pjotr Posted 25 mei 2017 Report Share Posted 25 mei 2017 Rob de Russische "audio lampen" ooit ontworpen voor militaire doeleinden zijn al zo mooi. Haast een perfecte match. Bijzonder, dat zoiets ook vreedzaam ingezet kan worden. Niet alle Russen waren van die slechteriken Jack... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 mei 2017 Report Share Posted 25 mei 2017 Slaap je weinig Jack of ga je vroeg naar bed? Ik leef veel Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 mei 2017 Report Share Posted 25 mei 2017 Niet alle Russen waren van die slechteriken Jack... Ik verwacht nog steeds niet Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 mei 2017 Report Share Posted 26 mei 2017 Lekker FM aan het luisteren nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 mei 2017 Report Share Posted 26 mei 2017 De laatste 23 foto's bewerken. Dan converteren, uploaden en een verslag schrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 mei 2017 Report Share Posted 26 mei 2017 Lekker "klusje" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 mei 2017 Report Share Posted 26 mei 2017 Ja dat converteren duurt ook nog lang, Jack. De tweede batch draait nu. Geduld hebben dan maar. Ben benieuwd. Hopelijk gaat het uploaden sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2017 Report Share Posted 27 mei 2017 (edited) Dat uploaden moet flitsend gaan. Waar jij woont, is toch glasvezel? Edited 27 mei 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 mei 2017 Report Share Posted 27 mei 2017 Ja het gaat snel, maar ik heb het in gedeeltes gedaan. Er zaten vreemd genoeg wat upload fouten in, foto's die niet meegingen in de bulk. Deze heb ik genoteerd en los nogmaals geupload. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 mei 2017 Report Share Posted 27 mei 2017 Alle foto's zijn geüpload naar de test website. Een 13 tal pagina's aan foto's, een kleine 300. De volgende fase de tekst toevoegen en enkele indrukken vastleggen. Het zal voor het merendeel een plaatjes overzicht worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2017 Report Share Posted 27 mei 2017 Vandaag ook zowaar zin gehad om een stukje te schrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 mei 2017 Report Share Posted 28 mei 2017 Vandaag ook zowaar zin gehad om een stukje te schrijven Leuk stukje weer Jack! Als de KT88'ers van mij op zijn kom ik eens buurten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 mei 2017 Report Share Posted 28 mei 2017 Moet je doen René Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 Een leuke update weer van je Tubejack omtrent de Van der Veen versterker. Ik ben nu voorbij 1/10e met tekst bij de foto's plaatsen. Het begint vorm te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 Dank je Ivan, het klinkt opmerkelijk goed. Veel ragfijne details, snel geluid, met die kleine Sovtek buisjes. Ik ga het maar gewoon delen. Dankzij Cock van Sonore audio is nog een wijziging, en dat is een TKD volume regelaar. (plaatje is decoratief) Ik had hiervoor een blauwe Alps, best goed, maar als je alleen al voelt hoe mooi dit regelt, wil je niet gauw meer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 (edited) Weer genieten van de digitale set. Beetje onnozel maar heb uitgevogeld dat ik door de digitale volumecontrol van de aries wat naar beneden te zetten ik daarmee de output naar de dac wat lager zet. Dan kan ik daarna weer de jumpers uit de dac halen waarmee de gain van de dac weer hoger is. Maar dan is ie echt beter. Is vreemd maar ik schijn een van de weinigen te zijn die dat verschil zo duidelijk waarneemt, of uitspreekt, dat kan ook. Waar ik me de laatste tijd wat het hoofd over breek...... Ik begin steeds sterker het idee te krijgen dat ik mijn platenspeler en het hele analoge deel van mijn set misschien beter kan verkopen. Ik heb al maanden geen plaat meer gedraaid. Jarenlang geleefd met het idee dat ik een hele aardige analoge set heb die superieur was aan de rest van de set. Mijn huidige digitale set is zoveel beter dan de thorens met benz Ace op de heed quasar. Het idee wordt gevoed dat ik al een hele tijd had, dat mijn analoge set begrensd wordt door iets, door de thorens of de ace en uiteindelijk ook een phonopre. Ik kon het verschil in niveau tussen de heed quasar en de brooklyn dac (als phonopre) niet scherp krijgen. Ik hoorde zeker verschil, maar niet in niveau. De een was anders dan de ander, maar niet beter. Steeds kreeg ik de indruk dat de analoge set de beperkende factor was. Iets in de analoge set. Wellicht is de ace aan vervanging toe. Maar eerder heb ik dat idee, dat mijn analoge set niet meer kan dan dit want het gevoel heb ik veel langer. Zeker is dat mijn lat gewoon veel hoger is komen te liggen. En daar kan mijn analoge set zich niet meer mee meten. Het is hier misschien vloeken in de kerk maar met 9 van de 10 lp's verlang ik naar de digitale variant. Er is meer uit de analoge set te halen, uiteraard. Maar tegen welke prijs... Het gevoel dat ik dat daar niet meer aan ga besteden raak ik niet kwijt. Wat minder aparaten op en in de kast is ook wel fijn. En met de opbrengst kan ik wat akoesische dingen doen wellicht. Is de analoge bubbel geknapt, vraag ik me af? Ik heb magische dingen gehoord vanaf lp. Maar in huize conqubite rules streaming nu. En zonder tegel of lamp.. maar met een donders goede externe voeding voor mijn aries. Een paar betere netkabels onderweg. De volgende vraag die ik moet beantwoorden.... Neem ik ook een externe voeding voor de brooklyn?. Als die hetzelfde doet met de brooklyn dan dat met de aries gebeurde is de vraag beantwoord ben ik bang... Moest het even therapeutisch van me afschrijven... Iemand een thorens met benz ace en heed quasar? Edited 29 mei 2017 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 Ja, dat kan zomaar gebeuren. Wat voor Thorens heb je eigenlijk Conqubite? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 Mooi onderdeel dan Jack! Kleine stappen met een goede invloed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 Neem ik ook een externe voeding voor de brooklyn?. Als die hetzelfde doet met de brooklyn dan dat met de aries gebeurde is de vraag beantwoord ben ik bang... Moest het even therapeutisch van me afschrijven... Op het computer audiophile forum (waar een apart draadje over de Brooklyn DAC loopt) is het antwoord wel duidelijk, daar wordt je doodgegooid met de externe voedingen. Gelukkig zijn er betere oplossingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 Ja, dat kan zomaar gebeuren. Wat voor Thorens heb je eigenlijk Conqubite? Thorens td 320. Een mk1 met tp 16 mk III arm. Daarvan heb ik zelfs nog een arm op reserve. Dat is het voorstuk van de arm, de tp63 heet die geloof ik. Die worden schaars en zijn nog wel kostbaar. Ik twijfel nog hoor maar kan niet met zekerheid zeggen dat hij blijft staan. Sta wat in dubio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2017 Report Share Posted 29 mei 2017 Bij twijfel, onthoudt u. Je hebt teveel voorgangers die later toch spijt kregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 mei 2017 Report Share Posted 30 mei 2017 (edited) Thorens td 320. Een mk1 met tp 16 mk III arm. Daarvan heb ik zelfs nog een arm op reserve. Dat is het voorstuk van de arm, de tp63 heet die geloof ik. Die worden schaars en zijn nog wel kostbaar. Ik twijfel nog hoor maar kan niet met zekerheid zeggen dat hij blijft staan. Sta wat in dubio. Lekker "subtiel" die Wol Ik heb jaren met een Benz Ace M gespeeld, maar dan in een TD-2001. Dat vond ik een zeer muzikale combi. Het dak ging eraf toen ik met een zelfbouw buizen phono ging spelen. Die gewoon de 1.1Mv uitgangspenning van de Ace M met een afsluit impedantie van 22KΩ zonder step-up trafo's en ander gedoe kon versterken. Alle digitale spul ( deels ook zelfbouw) dat ik toen had speelde minder, Als ik een LP opzetten was het net of de ruimte omarmd werd met muziek. Nu is mijn digitale omgeving flink geüpgraded. Mijn analoge omgeving is voor eenzelfde bedrag opgewaardeerd. Hoewel ik denk, dat je veel meer muziek uit je Benz kunt halen dan iemand voor mogelijk houdt, zit daar m.i. het verschil. Je vergelijkt oud met nieuw. Edited 30 mei 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 mei 2017 Report Share Posted 30 mei 2017 Ik heb ook een Thorens TD 320 met TP 16.IV , maar die staat naast een Oracle Delphi met Graham 2.2 arm. Het is verschil is toch wel schokkend en ik heb de idee dat er in de TD 320 meer zit. Dr Thorens die heel wat Thorensen gezien heeft beweert ook dat de TD 320 de besteThorens is. Als het weer beter is (koeler is) ga ik toch weer eens met de TD 320 aan het werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 mei 2017 Report Share Posted 30 mei 2017 Bezig de plinth en de l78 optisch te upgraden. Op termijn een lager upgrade lekbusje weg en een goede afdichting er op en hoogwaardige olie er in. Dat resulteerd in een soepelere loop en 3 minuten langer uitlooptijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 mei 2017 Report Share Posted 30 mei 2017 (edited) Dank je Ivan, het klinkt opmerkelijk goed. Veel ragfijne details, snel geluid, met die kleine Sovtek buisjes. Ik ga het maar gewoon delen. Dankzij Cock van Sonore audio is nog een wijziging, en dat is een TKD volume regelaar. (plaatje is decoratief) Ik had hiervoor een blauwe Alps, best goed, maar als je alleen al voelt hoe mooi dit regelt, wil je niet gauw meer terug. Waren die TDKs al decenia terug niet de geheimtip van Benny Glass uit Antwerpen... Ach Benny ik hoop dat ie nog in business is http://www.diyparadiso.com/index444.htm Edited 30 mei 2017 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts