Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

nou denk dat klaas genoeg weet van speakers: onwrikbare kast, simpel filter, units met zelfde rendement die dus geen aanpassing vragen. ik herken het recept wel. minder is meer. zijn voorkeur op versterkergebied lijkt me niet erg relevant, en of hij uberhaupt een voorkeur heeft.

wat we ook van spido vinden, klaas doet serieus zijn best lijkt mij zo.

groet

en torrenbakken klinken anders dan buizen bakken.

Ik geloof niet dat Klaas daar veel van weet ;)

M44 Er zijn genoeg versterkers waar het weinig uitmaakt of je nu met transistoren of buizen speelt.

1) Het duurdere segment uit een winkel. Zoals die Astin Trews b.v. op de Hear dag.... je hoorde ze nauwelijks...

2) De "betere" DIY kits van John v/d Sluis

3) Met 2 rechterhanden, geduld en kennis... en een beetje goed inkopen vanaf 300

en torrenbakken klinken anders dan buizen bakken.

Ik geloof niet dat Klaas daar veel van weet ;)

Beste Jack,

Het is mogelijk dat Klaas daar inderdaad niet veel van weet.

Het is echter ook mogelijk dat hij er heel v

De PP hebben toch meerdere strepen voor hoor ... een hele belangrijke is toch meer emotie overdracht, zeg maar betrokkenheid. Ok kwa spreiding en detail zijn mn Link monitors gewoon goed. Verder mis ik toch vanalles.

Gr

Stef

Leuk zo'n vergelijking ! Daar waar ik vind dat Jack wat bescheiden blijft in z'n mening (Jack heeft de zeldzame gave dat hij anderen in z'n waarde kan laten, vind ik) geeft Stefk zelf aan dat er nog wel wat te halen valt, ondanks dat zijn monitoren dus ook gewoon muziek maken.

Dat heb ik dus ook, mijn speakers klinken ook niet slecht, maar ik hoor de kast van een gitaar ook niet klinken, na een poosje luisteren via koptelefoon valt het echt op dat mijn speakers een hoop details niet weergeven. Dat verdwijnt gewoon, lost op in de grote brei.

Hoewel mijn speakers goed genoeg zijn om de kwaliteit van een cd opname te kunnen beoordelen, missen ze net als die van Stef gewoon teveel. Het ontgaat ze gewoon. ( en ik weet hoe het filter eruit ziet in mijn Klipschen, veel te complex, daar verdwijnt teveel signaal!)

Ik kan dan ook echt uitzien naar een verbetering van mijn set.

Jack, heb je toevallig nog een tape laten meelopen met NSJ ?

Kortom gezegd goodtube, je mag welke versterker ook aan mn monitors hangen ... de emotie, de swing ga je der niet uitkrijgen :)

Ben ik nu triest? neen ... :)

Je moet kunnen toegeven dat je speaker tekorten heeft, en als je dan bij mensen komt die rehctuit maar helemaal niet denigrerend je vertellen wat er niet goed gaat, tja dan ben je daar heel dankbaar voor !!

KT88 vond de ruimtelijkheid en plaatsing mss wel beter dan zn maggies maar de mijne swingen niet en dan ben snel rond.

3 nrs op mn monitors en vr de rest blijven luisteren naar de maggies ... met heel veel tevredenheid en plezier.

En het leukste van al is dat ik muziek leer kennen waar ik meer van wil weten; bij Jack is het Gare du Nord en bij KT88 Herbie Hancock ...

Music is beautiful !! :)

Gr

Stef

Guest tubejack
Harold Joseph Leak, Peter Walker (Quad), Jim Rogers

Je kent je klassiekers :rolleyes: Klaas ook, ik was even vergeten dat hij regelmatig in audiobladen schrijft. :o

De grote namen van welleer, ken ik ook, naast een heleboel anderen.

Ik heb vorig jaar geleerd w

Had vandaag wel een audiofiele dag. Vandaag een thorens td-165 afgeregeld. Had nog een philips Gp401 element liggen en heb dat er op gemonteerd. Alles afgeregeld met test platen en het resultaat mag er wezen. Ondanks dat de 401 MKII niet echt voor de arm geschikt is vind ik de ''klank kleur '' prettiger dan mijn grado gold.

Met draaitafels klooien is altijd leuk !

De AD711 opamps die er nu in zitten, lijken me niet verkeerd. :)
.......maar wel voor verbetering vatbaar.

Ik zou zo niet uit mijn hoofd weten wat een goede vervanger is, dat zou ik dan op moeten gaan zoeken, maar dat kan jij zeker ook wel. ;)

Guest tubejack
De AD711 opamps die er nu in zitten, lijken me niet verkeerd. :)
.......maar wel voor verbetering vatbaar.

Zeker Michel, een AD711 is een mooie/goedkope en ook snelle opamp, als ik hem vergelijk met b.v. de LM833 die Philips

in tal van CD-spelers heeft gebruikt. Het is jammer dat Jacco Deckers niet meer op het Hear forum is.

Van hem, las ik ergens een tip, om AD797 te gebruiken dat is een snelle en zeer ruis en vervormings arme chip.

Die heb ik besteld :) Ik wil in ieder geval ook andere dingen proberen als het geijkte Burr Brown "geweld" :rolleyes:

Groeten,

Jack

gewoon even registreren op hififorum

jacco staat je wel te woord hoor.

of mail hem prive?

Guest tubejack

Doet het niet Duck :o

Jacco weet ik wel te vinden jongens maar toch bedankt :)

De Rotel heeft nu een aantal uurtjes gedraaid, klinkt mooi, de wat vettige bas

is nu iets minder heb ik het idee, verder laat hij aardig wat details horen.

Zit A/B te vergelijken met de CD-160, verschillen zijn hoorbaar maar niet schokkend.

Vandaag maar eens aan het stoeien gegaan met een Freecom Musicpal internetradio, welke ik gekregen heb voor het solderen van wat speakerunits en een filter.

imgp0978z.jpg

Ik had hem eerst als wekkerradio bedoeld, maar omdat dit kreng het vertikt contact te maken met mijn beveiligde WLAN (Linksys WRT54G) netwerk (ook een firmware update gaf daarin geen verbetering) heb ik hem maar met een touwtje eraan verbonden en achter de set geplaatst en daarop aangesloten.

De geluidskwaliteit is net zo goed/slecht als wat ik met Internetradio vanaf de PC (met 5 meter cinch kabel) heb, alleen dit is veel makkelijker te bedienen. Als ik nu een ander station wil beluisteren hoef ik niet naar de andere kamer om op de PC iets anders te zoeken.

Nu alleen nog even stoeien om uit te vinden hoe ik direct muziek vanaf de PC met dat ding af kan spelen, ja ook dat schijnt mogelijk te zijn. :unsure:

[...]

De geluidskwaliteit is net zo goed/slecht als wat ik met Internetradio vanaf de PC (met 5 meter cinch kabel) heb, alleen dit is veel makkelijker te bedienen. Als ik nu een ander station wil beluisteren hoef ik niet naar de andere kamer om op de PC iets anders te zoeken.

Nu alleen nog even stoeien om uit te vinden hoe ik direct muziek vanaf de PC met dat ding af kan spelen, ja ook dat schijnt mogelijk te zijn. :unsure:

Jeumig, Miracle goes digital!

M :ph34r: rc

Blauwe forum, groene forum, paarse forum. Het lijken wel kabinetten :D

ff proberen

http://www.blauweforum.nl

Als er ergens anders een blauw forum is, hoe heet het dan Hear? Turquoise of zo?

Overigens is het hear dodelijk saai de laatste tijd, soms brengt Luxman me nog even aan het lachen. Het lijkt verder wel een draaitafelforum.

Zit tegenwoordig toch wat meer op het groene forum, daar heeft de vakantienikste nog niet toegeslagen.

Dat heb ik al geruime tijd Marc, in de vorm van een PC met zo'n 1250 albums, met samen 16.900 nummers op de harde schijf, welke doormiddel van een 5 meter lange interlink uit de car-audio verbonden is met de set.

Tot nu toe nog de meest storingsvrije oplossing om de muziek van mijn PC naar de set te krijgen, alleen niet bepaald handig.

Internetradio luisterde ik ook op die manier, maar ook dat vond ik iet handig als ik van zender wilde wisselen, moest ik naar de kamer ernaast lopen. Nu alleen even achter de set graaien, en het klinkt nog heel behoorlijk.

De meeste zenders zijn toch niet meer dan 160KbpS, dus een duur apparaat zal daar ook niet meer van kunnen maken. Dat klinkt nu eenmaal niet ideaal, en zal dat ook nooit gaan doen.

Ik ben wel benieuwd wat dit ding met .FLAC en .WAV bestanden gaat doen. Ik vermoed dat dat wel een stuk beroerder zal zijn dan wat mijn E-MU 1212M geluidskaart met 5 meter snoer erachter doet, maar dat boeit me niet zo. Die bestanden staan toch constand random te draaien hier, en kan ik dus altijd al beluisteren door 1 draai aan de voorkeuzeschakelaar.

@Dat andere blauwe forum heet hififorum.nl. Daar klinkt werkelijk alles het zelfde.

Dat groene forum is leuk als je wilt chatten, maar info vinden....... :rolleyes:

Dat heb ik al geruime tijd Marc, in de vorm van een PC met zo'n 1250 albums, met samen 16.900 nummers op de harde schijf, welke doormiddel van een 5 meter lange interlink uit de car-audio verbonden is met de set.

Tot nu toe nog de meest storingsvrije oplossing om de muziek van mijn PC naar de set te krijgen, alleen niet bepaald handig.

Internetradio luisterde ik ook op die manier, maar ook dat vond ik iet handig als ik van zender wilde wisselen, moest ik naar de kamer ernaast lopen. Nu alleen even achter de set graaien, en het klinkt nog heel behoorlijk.

De meeste zenders zijn toch niet meer dan 160KbpS, dus een duur apparaat zal daar ook niet meer van kunnen maken. Dat klinkt nu eenmaal niet ideaal, en zal dat ook nooit gaan doen.

Ik ben wel benieuwd wat dit ding met .FLAC en .WAV bestanden gaat doen. Ik vermoed dat dat wel een stuk beroerder zal zijn dan wat mijn E-MU 1212M geluidskaart met 5 meter snoer erachter doet, maar dat boeit me niet zo. Die bestanden staan toch constand random te draaien hier, en kan ik dus altijd al beluisteren door 1 draai aan de voorkeuzeschakelaar.

@Dat andere blauwe forum heet hififorum.nl. Daar klinkt werkelijk alles het zelfde.

Dat groene forum is leuk als je wilt chatten, maar info vinden....... :rolleyes:

Miracle, uiteraard weet ik wel van jouw pc en de kabels etc.

Internetradio is niet mijn favoriet, maar

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...