mordante Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Sanyo maakt volgens mij ook best goede loopwerken. Mij hoor je niet klagen. Ook Sanyo heeft heel mooie loopwerken gemaakt. Ben ook zeer tevreden met zo'n loopwerk in mijn AVM Evolution CD2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 De nieuwe loopwerken in de Marantz SA11S2 is een zeer degelijk aandoende, en klinkt ook nog heel goed in dat geheel ook. Dat ziet er (van onderen iig) wel serieus uit Maar ik denk ook even aan de hype rond dat loopwerkje wat mensen uit een ghettoblaster slopen om er de meest over the top spelers mee te bouwen, en Shirasagi oid bv ook gebruikt. Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden, loopwerken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Nagra doet het ook wel aardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Allemaal speelgoed http://esoteric.teac.com/resources/pdf/Tra...teric0408pq.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden, loopwerken.. Spreek je eigenlijk wel van loopwerk bij een bovenlader ? Je zou toch zeggen dat "loopwerk" slaat op het mechanisme van de slede. De laserpickup, moet gewoon in staat zijn de CD goed af te tasten. En dat zijn ze wel, maar de kwaliteit van de aansturing (servoboard) is vaak maar zozo. En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 ik zie in het nieuwe marantz loopwerk nog steeds ongedempt blik en reflecterende oppervlakken. makkelijke prooi voor verbetering. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Waarom zouden bovenlanders geen loopwerk zijn. Ik ahd altijd begerepen dat het loopwerk het deel is wat de info van de CD afhaalt. De unit waar de lazer etc zijn ingebouwd. Hoe zit het dan met Naim spelers, die hebben een laat die je met de hand op en dicht moet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Ik heb net een Philips CD-713 gekocht in de Marktplaats winkel, in zeer nette staat voor maar 12euro50. De verkoper zei: Hij staat er n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Waarom zouden bovenlanders geen loopwerk zijn. Ik ahd altijd begerepen dat het loopwerk het deel is wat de info van de CD afhaalt. De unit waar de lazer etc zijn ingebouwd. Hoe zit het dan met Naim spelers, die hebben een laat die je met de hand op en dicht moet doen. Bij Naim zit het loopwerk in de lade ingebouwd. Lijkt me niet erg praktisch om dat zo te bouwen en bovendien potentieel storingsgevoelig... Het loopwerk lijkt mij ook het deel dat de cd laat draaien en de bitjes uitleest. De lade zelf heeft daar eigenlijk weinig mee te maken, dus als je daar een cd-speler op gaat beoordelen... Een slappe plastic lade zegt helemaal niks over het loopwerk en over de uitlezing... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Inderdaad Henrie dat slappe laadje zegt niks Ik heb inmiddels de service documentatie opgedoken leve het www Er zit een VAM1201 loopwerk in en die doet het prima na een lichte aarseling pakt hij een CD met een dikke kras die door mijn Pioneer allesvreter niet geslikt wordt. Een CDM2 en met name CDM9 doen dat misschien ietsje beter/sneller. Van deze speler waren 2 uitvoeringen een CD-713 en een CD723, de CD723 had er standaard een AB bij, een hoofdtelefoonuitgang en een digitale uitgang ....... en dat waren de verschillen Zoals ik eerder noemde werkt een standaard Philips AB prima Een blik in het schema leert dat het hele uitgangs cirquit n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Alleen 1 minpuntje, als er een prijs bestond voor foeilelijke apparaten dan wint zo'n CD-713met vlag en wimpel...... Groeten, Jack Tsja, Philips is nooit erg sterk geweest in het uiterlijk van zijn apparaten, maar om nu de CD713 zo lelijk te vinden.... Ze hebben nog lelijker CD-spelers gemaakt: Of wat dacht je van dit gedrocht: Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 Mijn audiofiele dag bestaat uit het doornemen van oude topics op dit forum. Heel leuk om te zien hoe de geschiedenis ontstaat ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 Mijn audiofiele dag is dat mijn vriendin heeft aangegeven dat zij toch ook wel weer een platenspeler in de kamer wil hebben. Daar hoort dan ook weer een tuner bij en zij heeft en plaatje bekeken van de Akai 2600 en is vast bereden die moet er komen . het surround setje gaat dus plaats maken voor een leuke stereo set met hang naar het verleden. Hel zal nog wel even duren voor dat het verhaal compleet is en alle componenten zijn gevonden. Ook zal er een bijpassend meubel gemaakt moeten worden en dan ook maar even de kamer witten als je toch bezig bent . Het zal dus wel volgend jaar worden voor dat deze plannen rond zijn maar ik vind het nu al leuk. nu nog bedenken wat voor versterker ik erbij wil hebben dat moet iets zijn met een ab en een zilver front passend bij de Akai. Want het moet er natuurlijk wel mooi uit zien zo als mijn vriendin wijs heeft gesproken. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 Mijn audiofiele dag is dat mijn vriendin heeft aangegeven dat zij toch ook wel weer een platenspeler in de kamer wil hebben.Daar hoort dan ook weer een tuner bij en zij heeft en plaatje bekeken van de Akai 2600 en is vast bereden die moet er komen . het surround setje gaat dus plaats maken voor een leuke stereo set met hang naar het verleden. Hel zal nog wel even duren voor dat het verhaal compleet is en alle componenten zijn gevonden. Ook zal er een bijpassend meubel gemaakt moeten worden en dan ook maar even de kamer witten als je toch bezig bent . Het zal dus wel volgend jaar worden voor dat deze plannen rond zijn maar ik vind het nu al leuk. nu nog bedenken wat voor versterker ik erbij wil hebben dat moet iets zijn met een ab en een zilver front passend bij de Akai. Want het moet er natuurlijk wel mooi uit zien zo als mijn vriendin wijs heeft gesproken. Groetjes George In verband met de hang naar het verleden is dit wellicht een optie: Of een van z'n duurdere broers... Ik vind het zelf wel een mooie versterker om te zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 In verband met de hang naar het verleden is dit wellicht een optie: Of een van z'n duurdere broers... Ik vind het zelf wel een mooie versterker om te zien... Dat zou zeker een mooie optie kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 Mijn audiofiele dag is dat mijn vriendin heeft aangegeven dat zij toch ook wel weer een platenspeler in de kamer wil hebben. Daar hoort dan ook weer een tuner bij en zij heeft en plaatje bekeken van de Akai 2600 en is vast bereden die moet er komen . Wat een verstandige vriendin heb jij George Ik heb onlangs zo'n AT-2600 met n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 (...)het concert van War of the World klonk geweldig..... gewoon via de kabel Ik heb de laatste tijd erg slechte ontvangst via de kabel. Ik luister alleen naar Kink FM, dus hoe de andere zenders klinken, weet ik niet, maar Kink FM klinkt zwaar overstuurd. Vooral bij 'F'-, 'S'- en 'G'-klanken hoor je dat. Maar de rest zal ook wel overstuurd zijn. Gek genoeg is de sterkte van sommige andere zenders hier vrij beroerd, dus je zou zeggen dat het niet aan de sterkte van het signaal zelf ligt, en dus niet een overstuurde ingang van de tuner. Ik heb het 'probleem' ook op de miniset in m'n slaapkamer, dus ik vermoed dat het signaal zelf gewoon beroerd is. Misschien ga ik maar eens klagen bij Ziggo, maar of dat helpt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 (...)het concert van War of the World klonk geweldig..... gewoon via de kabel Ik heb de laatste tijd erg slechte ontvangst via de kabel. Ik luister alleen naar Kink FM, dus hoe de andere zenders klinken, weet ik niet, maar Kink FM klinkt zwaar overstuurd. Vooral bij 'F'-, 'S'- en 'G'-klanken hoor je dat. Maar de rest zal ook wel overstuurd zijn. Gek genoeg is de sterkte van sommige andere zenders hier vrij beroerd, dus je zou zeggen dat het niet aan de sterkte van het signaal zelf ligt, en dus niet een overstuurde ingang van de tuner. Ik heb het 'probleem' ook op de miniset in m'n slaapkamer, dus ik vermoed dat het signaal zelf gewoon beroerd is. Misschien ga ik maar eens klagen bij Ziggo, maar of dat helpt? Ligt niet aan de zender, maar aan de muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 (...)het concert van War of the World klonk geweldig..... gewoon via de kabel Ik heb de laatste tijd erg slechte ontvangst via de kabel. Ik luister alleen naar Kink FM, dus hoe de andere zenders klinken, weet ik niet, maar Kink FM klinkt zwaar overstuurd. Vooral bij 'F'-, 'S'- en 'G'-klanken hoor je dat. Maar de rest zal ook wel overstuurd zijn. Gek genoeg is de sterkte van sommige andere zenders hier vrij beroerd, dus je zou zeggen dat het niet aan de sterkte van het signaal zelf ligt, en dus niet een overstuurde ingang van de tuner. Ik heb het 'probleem' ook op de miniset in m'n slaapkamer, dus ik vermoed dat het signaal zelf gewoon beroerd is. Misschien ga ik maar eens klagen bij Ziggo, maar of dat helpt? Ligt niet aan de zender, maar aan de muziek Iemand nog zinnige opmerkingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 Het probleem zal idd bij Ziggo liggen, ik luister KinK en Aardschok via de PC of Internetradio en daar heb ik geen last van slecht signaal of rotte 'F'-, 'S'- en 'G'-klanken. Zal woensdag, als ik weer thuis ben, weer eens via de DVB ontvanger van Ziggo luisteren of dat nu ook zo rot is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 Mijn audiofiele dag is dat mijn vriendin heeft aangegeven dat zij toch ook wel weer een platenspeler in de kamer wil hebben. Daar hoort dan ook weer een tuner bij en zij heeft en plaatje bekeken van de Akai 2600 en is vast bereden die moet er komen . Wat een verstandige vriendin heb jij George Ik heb onlangs zo'n AT-2600 met n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Het probleem zal idd bij Ziggo liggen, ik luister KinK en Aardschok via de PC of Internetradio en daar heb ik geen last van slecht signaal of rotte 'F'-, 'S'- en 'G'-klanken.Zal woensdag, als ik weer thuis ben, weer eens via de DVB ontvanger van Ziggo luisteren of dat nu ook zo rot is. Ik zal morgen eens luisteren of het via de DVB-C-tuner ook zo rot klinkt, maar ik vermoed van niet. Via analoog klinkt het helemaal nergens na. Alsof je constant naar Daffy Duck zit te luisteren, werkelijk. Californication van de Red Hot Chili Peppers is een topopname vergeleken hierbij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Mijn audiofiele dag is dat mijn vriendin heeft aangegeven dat zij toch ook wel weer een platenspeler in de kamer wil hebben.Daar hoort dan ook weer een tuner bij en zij heeft en plaatje bekeken van de Akai 2600 en is vast bereden die moet er komen . het surround setje gaat dus plaats maken voor een leuke stereo set met hang naar het verleden. Hel zal nog wel even duren voor dat het verhaal compleet is en alle componenten zijn gevonden. Ook zal er een bijpassend meubel gemaakt moeten worden en dan ook maar even de kamer witten als je toch bezig bent . Het zal dus wel volgend jaar worden voor dat deze plannen rond zijn maar ik vind het nu al leuk. nu nog bedenken wat voor versterker ik erbij wil hebben dat moet iets zijn met een ab en een zilver front passend bij de Akai. Want het moet er natuurlijk wel mooi uit zien zo als mijn vriendin wijs heeft gesproken. Groetjes George In verband met de hang naar het verleden is dit wellicht een optie: Of een van z'n duurdere broers... Ik vind het zelf wel een mooie versterker om te zien... Maar klinken doet hij niet. Hebben hem op t' werk aan een klipich gehangen en schel dat dat klinkt. Wel genoeg power, dat dan weer wel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Mijn audiofiele dag is dat mijn vriendin heeft aangegeven dat zij toch ook wel weer een platenspeler in de kamer wil hebben.Daar hoort dan ook weer een tuner bij en zij heeft en plaatje bekeken van de Akai 2600 en is vast bereden die moet er komen . het surround setje gaat dus plaats maken voor een leuke stereo set met hang naar het verleden. Hel zal nog wel even duren voor dat het verhaal compleet is en alle componenten zijn gevonden. Ook zal er een bijpassend meubel gemaakt moeten worden en dan ook maar even de kamer witten als je toch bezig bent . Het zal dus wel volgend jaar worden voor dat deze plannen rond zijn maar ik vind het nu al leuk. nu nog bedenken wat voor versterker ik erbij wil hebben dat moet iets zijn met een ab en een zilver front passend bij de Akai. Want het moet er natuurlijk wel mooi uit zien zo als mijn vriendin wijs heeft gesproken. Groetjes George In verband met de hang naar het verleden is dit wellicht een optie: Of een van z'n duurdere broers... Ik vind het zelf wel een mooie versterker om te zien... Maar klinken doet hij niet. Hebben hem op t' werk aan een klipich gehangen en schel dat dat klinkt. Wel genoeg power, dat dan weer wel ! Nou, dat zou ook zomaar eens aan die Klipsch (ik neem aan dat je dat bedoelt?) kunnen liggen. Maar anders hang je 'm aan wat anders dan een Klipsch. Yamaha heeft zelf ook speakers bijvoorbeeld. Mijn Yamaha minisetje klinkt alles behalve schel. En Klipsch heeft ook nauwelijks power nodig, dus die kun je misschien ook beter aan een andere versterker hangen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Henry, je bent technisch. Maar heb je al geprobeerd het kabelsignaal rechtstreeks vanaf het isra punt te pakken, eventueel via een tijdelijk kabeltje ? Meestal gaat het immers fout met signalen doordat er verkeerde aansluitingen, dozen, splitters worden gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts