Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Hoe heb je ze gebiast? Ik denk dat ik 50 mA ga doen.

Ik heb ze in mijn eigen UL-40S2 op 65ma gezet, een lekkere stroom, dan kan m.i. makkelijk de VA is relatief laag :)

Ik heb beneden ook nog een setje Sovteks liggen dat oude type,. Er zaten er 2 in de projectversterker

die ik van Menno heb gekocht. In Beesterszwaag kocht op de gok eentje die scheef was en

een zonder nokje en ze doen het alle vier :) Maar ik ben in mijn werkplaatsje eerst een oud setje

Svetlana's KT88 aan het op stoken..... staan in triode en blijven maar gaan :o

Groetjes,

Jack

Guest KT88
Maar ik ben in mijn werkplaatsje eerst een oud setje

Zo heb ik een stel onbekende Chinese 6550s, ze meten helemaal ruk op de AVO maar ze sprankelen in mijn WK gebakkie...... :blink:

Ik kan het soms niet volgen hoor.

Een nieuw quadje KT88s van Valve Art zijn zo suffig als wat, wat ik er ook mee probeer, klinken doen ze niet. :rolleyes:

Die gebruik ik dan maar als testbuisjes voor reparaties.

Audiofiele dag: eindelijk weer eens lekker kunnen werken sinds weken (ziekte, andere huiselijke beslommeringen en zelfs blikseminslag).

Setje Prima Lunas echt prima gemaakt, en een Sony CDP-XA50ES modificatie bijna klaar (wacht nog op enkele onderdelen en ja, ik doe dat met opamps).

Heerlijke dagen als alles gaat zoals het zou moeten!

Vanavond verder met mijn prototype phonotrap afbouwen en testen, dan daarna een printontwerp maken (in ultiboard, jakkes).

PS Jack: zaterdag a.s. is er de openlucht radiomarkt in Hoenderloo, zin om mee te gaan?

Guest KT88

Yup, het komt nog maar zelden voor dat ik een print moet ontwerpen en dan is die ouwe 5.71 UB/UC goed genoeg.

Alleen nog even uitzoeken hoe het ook alweer met die dongle zit, dat werkt alleen op Win98 en erzonder kan ik geen gerbers genereren......

Het blijft een potjandriedubbeltjesprogramma, maar goed, voor dit soort relatief simpele dingen volstaat het wel.

Beter dan Eagle in ieder geval, en bovendien heb ik er in het verleden behoorlijk veel mee gedaan dus de routine moet nog ergens zitten.

Wish me luck! :D

Maar ik ben in mijn werkplaatsje eerst een oud setje

Zo heb ik een stel onbekende Chinese 6550s, ze meten helemaal ruk op de AVO maar ze sprankelen in mijn WK gebakkie...... :blink:

Ik kan het soms niet volgen hoor.

Mooi toch, dat er een beetje 'alchemie' meespeelt? 'Ratings vs guidelines' ;)

Goed je hear weer te zien :)

@ Jack: hoi, tijd niet gesproken! Las ik nou dat je nieuwe speakers hebt? Die Translators ("die gaan nooit weg"..) toch weggedaan voor..? Ik heb even zitten zoeken, maar kon er hear niks over vinden. Vertel eens! :)

[knip]...geen gerbers genereren......

Wish me luck! :D

Hear is heerlijk om af en toe wat bij te leren.

Gerbers moet je kweken, vond deze bijvoorbeeld:

Gerbers%205.jpg

Hopelijk geeft het een beetje gerbersgeluk :D:D:D

M :ph34r: rc

Guest tubejack
@ Jack: hoi, tijd niet gesproken! Las ik nou dat je nieuwe speakers hebt? Die Translators ("die gaan nooit weg"..) toch weggedaan voor..? Ik heb even zitten zoeken, maar kon er hear niks over vinden. Vertel eens! :)

Tja zo gaat dat he.... dochter gaat het huis uit wil ook een buizenversterker en toevallig loop je zoiets tegen het lijf.

Het is een tweeweg systeem met dubbele woofer 4ohm en 93dB rendement dus makkelijk aan te sturen. Formaat: slag

groter dan monitor dus wel dat mooie afstraal gedrag maar ook behoorlijk laag.

Ik ben er heel tevreden mee, die Translators zijn ook goed, maar dit toch wel een behoorlijke upgrade.

De kasten zijn gemaakt van speksteen en zwaar ruim 70kg. Heel bijzonder je hoort ineens zoveel meer muziek

en dan had ik al weinig te klagen.

Jack

Ik ben wel in voor je zoekspelletje.. :D

..speksteen en 70 kilo.. dat is dan deze?:

beauty2165.jpg

Hoeveel PP eigenaren hebben we dan op nu op Hear? Allemaal inclusief vriendschap met Spido? :D :biggrin: :rolleyes:

In ieder geval gefeliciteerd ermee! Hoe is het geluid van achter de pc (oftewel wat vind je vrouw ervan)?

Luister ze!

Guest tubejack

Zoekspelletje??? nee hoor, ik heb uitgebreid verslag inclusief foto's hier geplaatst.

De tekst staat nog wel ergens in dit topic, echter de foto's heb ik mijn mijn site verwijderd.

Zie ook recensies Klaas zijn site.

speksteen en 70 kilo.. dat is dan deze?:

Ik heb even een nieuwe foto gemaakt (kat wil nog steeds niet....)

pp.jpg

Hoeveel PP eigenaren hebben we dan op nu op Hear?

Geen idee, is d

Edited by tubejack

Bedankt Jack! Ze staan erg goed! (en ja, ik was even op 'hear'-vakantie) :)

Zoekspelletje??? nee hoor, ik heb uitgebreid verslag inclusief foto's hier geplaatst.

De tekst staat nog wel ergens in dit topic, echter de foto's heb ik mijn mijn site verwijderd.

Zie ook recensies Klaas zijn site.

speksteen en 70 kilo.. dat is dan deze?:

Ik heb even een nieuwe foto gemaakt (kat wil nog steeds niet....)

Hoeveel PP eigenaren hebben we dan op nu op Hear?

Geen idee, is d

[...]

Staan die speakers niet te laag? Als ik het zo zie zitten de tweeters units niet echt op gehoorhoogte, of wel? Voor een puntbron (zogeheette D'Appolito) ontwerp lijkt mij dit nou juist w

Ik ga het zondag wel horen en zien bij je Jack. ;)

Mvg. Miracle.

Ga maar vast oefenen met de "Lotus houding" :P:D

;)

Zal niet nodig zijn

Ik heb heel sterk genoten bij Jack en mij niets afgevraagd van tweeter zus en bas zo en stem hier en kickdrum daar

Gr

Stef

Guest tubejack
Ik ga het zondag wel horen en zien bij je Jack. ;)

Mvg. Miracle.

Is goed Michel. :)

Ga maar vast oefenen met de "Lotus houding" :P:D

Zo zit ik vaak Peter <_<

O.k. tipje van de sluier:

1) Voor welk frequentie gebied is ons oor het gevoeligst..... en wat voor een systeem is het ..... nu heb ik

wellicht te veel verklapt...

2) Op welke deel van een unit (speaker) klinkt het geluid het mooist.... (Joep weet het)

En kijk nu eens goed ;)

Ik vind het prima zo,

Jack

P.s. maar als jullie voorgaande recensies lezen, kun je weten dat bij opstaan van de bank nauwelijks de hoge tonen

verdwijnen....

"Bewerkt" ik heb net mijn homepage bijgewerkt, kijk maar eens onder "nieuwsbezigheden" :)

Edited by tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...