Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Is Miracle al weer terug uit de Zaanstreek of kan hij er niet wegkomen? <_<

Michel is n

Guest tubejack
schaam je niet. de jadis is mischien wel een van de beste cd spelers die er is. ;)

Dank je M44, ik schaam me, in het geheel niet :)

Maar ook de CD-160 liet het afweten...... :o

Is Miracle al weer terug uit de Zaanstreek of kan hij er niet wegkomen? <_<

Ik ben al zo'n uur thuis, maar heb eerst hier nog even een LP beluisterd die ik ook naar Jack mee had, de CD-speler weer terug gezet en aangesloten, en onder het genot van een borrel en Greenday - Bullet in a bible een review geschreven.

Die heb ik als apparte review neergezet.

Mvg. Miracle.

EL84's zijn machtig mooie buisjes, waar je veel mee kunt doen, en zelfs behoorlijk wat vermogen uit kunt halen.....maar of je dat nodig hebt... :rolleyes:

Probeer eens wat oudere Sovtek EL84M te vinden. De M staat voor Military.

De nieuwere schijnen van mindere kwaliteit te zijn. Dan kun je weer beter een Reflector 6P14P-ER nemen. Die worden soms ook overgestempeld naar Sovtek EL84M, en zijn weer van bijna de zelfde kwaliteit als de oudere EL84M.

ben mijn audiofiel beetje kwijt door de warmte ... heb de eindversterker nog niet aangezet na de vakantie (is ook boel werk want als ik zo op de knop druk vreet ie een zekering van 7 euro op en een stop van 20 euro ...).

wel lekker rustig zo :D

groet

Ik had vandaag wat te klagen over een modificatie (elementaanpassing) aan mijn phonotrap. E.e.a. doorgesproken en huiswaarts met een paar ls kabels en een zekeringunit. Oude situatie geluisterd, niet goed, nieuwe situatie een wereld van verschil. Ik kan er met mijn kop niet bij. En nu straks aftikken om de modificatie klinkend te krijgen? Ik heb wat onderzoek te doen met mijn beperkte kennis.

Guest tubejack

Mijn hoofd en oren staan al dagen, helemaal niet naar muziek luisteren, vanwege een vervelend virusje waar ik al een paar weken last van heb. Nee g

EL84's zijn machtig mooie buisjes, waar je veel mee kunt doen, en zelfs behoorlijk wat vermogen uit kunt halen.....maar of je dat nodig hebt... :rolleyes:

De nieuwere schijnen van mindere kwaliteit te zijn. Dan kun je weer beter een Reflector 6P14P-ER nemen. Die worden soms ook overgestempeld naar Sovtek EL84M, en zijn weer van bijna de zelfde kwaliteit als de oudere EL84M.

Ik heb hier nog de trafo's van een Bocama liggen, EL84 PP, dat wordt mijn volgende bouwsel, heb er al aan zitten rekenen, inderdaad met een 6P14P en als driver/fasedraaier een 6N6P zo uit het blote hoofd.

Ik kom een heel end met een EL84 single ended, maar ik merk nu wel dat ik voor het laagste laag toch meer vermogen nodig heb.

Ik heb hier nog de trafo's van een Bocama liggen, EL84 PP, dat wordt mijn volgende bouwsel, heb er al aan zitten rekenen, inderdaad met een 6P14P en als driver/fasedraaier een 6N6P zo uit het blote hoofd.

Ik kom een heel end met een EL84 single ended, maar ik merk nu wel dat ik voor het laagste laag toch meer vermogen nodig heb.

De 6n6p is een heel mooie driver voor de 6p14p. Ik heb in het verleden ook eens een PP gemaakt met 1 ECC99 (bijna gelijk aan de 6n6p) en 2 EL84M's per kanaal, en dat was toch wel een heel mooi klinkende versterker, voor niet te veel geld.

Ook leuke drivers voor de EL84 zijn de 5670W/2C51, wat de Chinezen veel doen. Daar zijn ook nog veel leuke NOS buisjes van te vinden, zoals de General Electric of Sylvania. Die vind je vaak al wel voor een 5 tot 6 euro.

Guest tubejack

Radio 6 klinkt hier opvallend goed via de UPC kabel, na enig ruggespraak met een techneut weet ik dat ze daar

vermoedelijk het digitale 384kbits signaal gebruiken wat ze uit de Hilversumse studios krijgen aangeleverd.

Zo'n stream is er ook voor alle andere zenders dus radio 1 t/m 5.

Dus ik stuur gisteren een mailtje naar UPC of ze dat voor de andere zenders ook willen doen, want dit is een

behoorlijke upgrade t.o.v. het analoge FM signaal.

Krijg ik een mailtje retour

Behalve met lopende contracten heeft UPC ook te maken met een scherp inkoopbeleid waardoor het standaard pakket radio en tv signaal betaalbaar voor de klant moet blijven.

Als wij een dusdanige operatie zouden gaan doen zal de prijs van uw standaard abonnement behoorlijk omhoog moeten.

U zult begrijpen dat dit niet echt haalbaar is.

Mocht u een goede kwaliteit audio willen hebben dan zou u ook kunnen overschakelen op luisteren via de divers audiostreams via uw computer.

Jammer dat die (jongeman) niet snapt dat je op het www al blij mag zijn met een radiostream van 128kbits

En twee het standaad UPC pakket kost 16euro70 een vergelijkbaar pakket zoals

Digitenne van de KPN zo'n 7euro50 en nu met de "zonnesteekweken" n

Edited by tubejack

Guest tubejack
ja jack, dat was het plan :D

deze keer op tijd bedacht. maar .... als ik de stop eruit haal gaat het alarm af. lawaai :blink: en dat dus 2 keer haha

Kun je niet een NTC in serie zetten met de Faze van de 230volt, d

Jack, gewoon internet luisteren.

Hoe kom je er trouwens bij dat het 384kbits is? Heb je de stream zelf werkelijk bekeken?

Hier (Casema, nu onder Ziggo) komt het binnen met 256 KHz variabele bitrate EN met een sample rate van 48 kHz :blink: Het is hetzelfde als TV maar dan zonder beeld. R4 en R6 klinken overigens behoorlijk goed daarmee, een stuk beter dan FM over de kabel. Maar daar is weinig voor nodig. Die 48 kHz SR betekent hier i.i.g. dat CD's geresampled zijn.

Jammer dat die (jongeman) niet snapt dat je op het www al blij mag zijn met een radiostream van 128kbits

Hier trouwens de Radio 4 Shoutcast stream op 192 kHz en gewoon op 44.1 kHz: http://shoutcast.omroep.nl:8106/ Gratis en voor nop.

;)

Guest tubejack

Dan zal ik eerst een fatsoenlijke apparaat, moeten hebben.

Een Logitech Transporter vind ik nog te duur.

Hoe kom je er trouwens bij dat het 384kbits is? Heb je de stream zelf werkelijk bekeken?

Dat heb ik al 2x gehoord van techneuten, hoop binnenkort daar eens

Dan zal ik eerst een fatsoenlijke apparaat, moeten hebben.

Een Logitech Transporter vind ik nog te duur.

Dat heb ik al 2x gehoord van techneuten, hoop binnenkort daar eens

Guest tubejack

Hallo Mumsoft,

Graag gedaan, die link v/d concertzender had ik ook gevonden prachtig!, maar van mij mag de snelheid v/d bitjes best veel hoger. Moet m.i. ook kunnen, in dat lijstje kwam ik er ook een tegen met 256kbits, weet ff niet meer welke.

Aan de andere kant als kabelmaatschappijen zoals UPC nu eens alle Hilversumse zenders z

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...