Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

@pjotr ... op de man spelen was geheel niet mijn bedoeling! dus sorry als het zo overkomt. het enige dat ik bedoel is dat ik duidelijk verschil hoorde en ook een voorkeur heb. daar begint voor mij de zoektocht als gebruiker, ik zie vooralsnog veel verschillende technische gedachten over hoe dat dan zou kunnen.

groet

Ok Robx, vond het ook een beetje vreemd want volgens mij nemen wij hetzelfde waar: N.l. dat een CD waarbij meer moeite wordt gedaan om de data zo veel mogelijk foutvrij uit te lezen d.m.v. meerdere keren lezen, beter klinkt.

Hoe het komt is voor mij simpel: Hoe minder foute audiosamples, hoe beter.

Maar er zijn maar 2 soorten audiosamples, goede en foute. Beter dan goede zijn er gewoonweg niet. Wel is het zo dat de meeste foute samples voor 100% gerepareerd worden m.b.v. de "reserve bitjes" op de CD. Die reserve bitjes worden overigens ook gebruikt om fouten sowieso te detecteren.

;)

Guest tubejack

Net klaar, de lijm van de voetjes v/d e-chocke staat nog te drogen, dus ik ga er morgen pas naar luisteren.

P1030316.JPG

Groetjes,

Jack

P.s. plaatje is "klikbaar"

Pjotr said:
Ok Robx, vond het ook een beetje vreemd want volgens mij nemen wij hetzelfde waar: N.l. dat een CD waarbij meer moeite wordt gedaan om de data zo veel mogelijk foutvrij uit te lezen d.m.v. meerdere keren lezen, beter klinkt.

Hoe het komt is voor mij simpel: Hoe minder foute audiosamples, hoe beter.

Maar er zijn maar 2 soorten audiosamples, goede en foute. Beter dan goede zijn er gewoonweg niet. Wel is het zo dat de meeste foute samples voor 100% gerepareerd worden m.b.v. de "reserve bitjes" op de CD. Die reserve bitjes worden overigens ook gebruikt om fouten sowieso te detecteren.

;)

Je geeft eigenlijk zelf al aan dat het niet aan de foute bitjes kan liggen ("Wel is het zo..."). Het moet vreselijk misgaan voordat het uitlezen van een CD tot missers leidt, waarbij het rippen van zo'n cd in het voordeel kan zijn. Ik heb wel een paar van zulke cd's die de cd-speler laten hikken, maar prima op de harde schijf zijn terechtgekomen. Dat zijn wel uitzonderingen.

En nu is mijn veronderstelling dat het dan waarschijnlijk aan meer jitter zou liggen, door jou en Sander weer naar het rijk der fabelen verwezen.

Ik ben begonnen in de bijbel van Pohlmann in hoofdstuk 4, maar nog niet zo ver gekomen. Helaas is het boek te dik om in de trein mee te nemen.

Soit, het ligt niet aan foutje bitjes, en niet aan jitter.

Dan ga ik mee met Sander's voorzichtige veronderstelling dat het komt door meer structuurinformatie. Da's wel lachen, want een mistiger onderwerp zul je in de audiowereld niet snel tegenkomen.

Het verklaart wel waarom Miracle niet hetzelfde hoort als ik en Rob, want M. heeft al eens aangegeven niet zo onder de indruk te zijn van dergelijke effecten.

Ik vind zelf wat ik zondag heb meegemaakt bepaald schokkend. Er ging een wereld voor me open.

M :ph34r: rc

tubejack said:
@Seed7 een ongelofelijk mooi bouwpakket voor het geld, supermooie print! :) Neem gelijk een versie met 6550 buizen en voer een paar kleine tweaks door (6 koolweerstanden) later kun je hem dan eventueel relaxed verder upgraden met autobias en de echoke .

met name de autobias is momenteel voor mij interessant, onderhoudsvriendelijk :)

Hoe zit het met de snelheid / stijgtijd / bandbreedte, dat is eigenlijk de reden dat ik van zwaar ijzerwerk op OTL ben overgestapt (nu: slew rate 60 V/us, rise time 1 us, bandbreedte 1Hz -350KHz) Mij bekruipt altijd het gevoel dat bij hoorns en b.v. Mangers dit de beperkende versterkerfactor is. Gevolg een verlies aan microdynamiek en detail. Hoe dan ook, the proof of the pudding is in the eating ...

Guest tubejack

Gegroet allen.

Dochter is langs geweest en was :)

Gister mijn eigen UL40-S2 in het rek gezet en ook daar heb ik de E-chocke ingebouwd.

Deze versterker is snel en krachtig, misschien is dit wel een betere combinatie met de PP 2x 16,5 dan

mijn 300B. Er zit erg veel power in en het klinkt mooi.

Ik heb gisteren ook een Logitech Duet Squeezebox aangesloten, dat is wel even andere koek dan

de Cisco/Lynxsys waar ik vorig jaar een paar maanden heb geexperimenteerd. Mooi en innovatief

ontwerp, deze Duet :) Ook de dac is m.i. zeker niet slecht het is een 24bits Wolfson WM8501.

Ik luisters nu naar www.di.fm naar een gratis Lounge stream van 96kbits/mp3 dat is m.i. ongeveer

vergelijkbaar met 128kbits DAB wat nu nog mp2 is. (wordt ACC +MP3)

Eerlijk = eerlijk het klinkt niet verkeerd. Maar waar mijn zoektocht naar toegaat = kwaliteit!!! en ook d

yes yes,

Ik mag met mijn werkgever 24 augustus naar de Marantz dealershow (als enigste werknemer van het bedrijf) met aansluitend een diner. Die kans laat ik niet liggen.

Word dus een dag met Marantz apparatuur en mardaunt-short luidsprekers. Net een combinatie die ik nog niet uitgebreid geluisterd heb.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...