Guest Kraus vonBentinck Posted 15 juli 2007 Report Share Posted 15 juli 2007 en .... meteen een mooie volumeregelaar er in. verder heb ik een 'signature 3-d stabilizer v2' van Marigo labs te leen. een schijffie voor op de cd dus. knap irritant weer: dat geeft wat het belooft. samen met de al 2 maanden in gebruik zijnde CDi Blue Statmat (> Ringmat) het beste effect overigens. groet Duizelt het jou nooit eens van al die tweaks en hun effecten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2007 Report Share Posted 15 juli 2007 nee, leuk om te doen. bovendien komt er per saldo een duidelijk opgaande lijn uit. het is echt schokkend om te horen wat het verschil is tussen een CD zonder enige tweaks in je speler kiepen, of zoals ik het inmiddels doe. een onbewerkte CD is niet om aan te horen als je het verschil kent, nog meer nu ik de Statmat heb. ik had laatst een vriend op bezoek, toen ik de Statmat net had, die happy zat te luisteren. vervolgens haalde ik de Statmat van de CD af zonder dat hij zag wat ik precies deed, en zonder aan te kondigen dat ik m even zou verrassen. hij vroeg wat deed je nou, ik liet het zien, en de reactie was: hebben we daar dan alle vorige keren gelukkig naar zitten luisteren? en eerlijk is eerlijk: er zijn ook zat stappen die niet bevallen. inmiddels zijn de ferrietringen eruit (een paar simpele (parallel) filters op het lichtnet werkt beter). vervangen onderdelen hebben som na korte tijd het veld geruimd (match?). siltech netsnoeren op mijn CD-speler was een ramp. er zit nu een straalkachel-netsnoer op. wel mooi. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 juli 2007 Report Share Posted 15 juli 2007 [...]het is echt enorm genieten om FM uitzendingen te luisteren. [...] Totdat je in Breda naar Arrow Classic Rock gaat luustere: een hoop vervorming en gedoe Dit is een fragment van wat er uitgezonden is via de ether. Ik heb de heren natuurlijk een e-mail gestuurd dat dit toch echt niet kan. Nog geen reactie overigens. Om er zeker van te zijn heb ik een soortgelijk nummer zelf uitgezonden en via dezelfde tuner op dezelfde manier opgenomen (de ruis komt uit mijn stereogenerator en doet er even niet toe): en zo kan het dus ook... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 juli 2007 Report Share Posted 15 juli 2007 Totdat je in Breda naar Arrow Classic Rock gaat luisterenGroet, Jacco Wat een opgepompte bak geluid zeg. Het goede nieuws is, dat je een fatsoenlijk tuner hebt Een goede, laat het verschil horen tussen elke zender en elk nummer. De beste, zijn beter dan welke FM zender dan ook... Maar ik wist niet dat Arrow Classic Rock al via de ether uitzond, ik weet wel dat ze de frequenties hier in de regio Amsterdam van de zender CAZ overnemen http://www.caz.nl/ Mocht je al antwoord krijgen van Arrow dan zal het zijn iets in de trand van dit is ons "format" Voor diegene die het (nog steeds ) niet (willen) weten het verschil qua geluid tussen de kabel en directe ontvangst via een eigen FM-antenne is hier enorm. Groet, Jack Net een interstagetrafo van mijn Rotel cd-speler die in tegenfaze stond, goed aangesloten, geeft hele vreemde effecten als je de versterker op mono zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 juli 2007 Report Share Posted 15 juli 2007 ja er zit enorm verschil tussen zenders .... Belgisch en Engels wil vaak een boel lekkerder klinken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Alweer een audiofiele dag Houd het ooit op? ik hoop van niet Het laag van onderstaande tuner heeft in kracht gewonnen, door o.a. de uitgeblusde voedingselco's te vervangen en de voeding verder te verbeteren. Zonder stroom houdt alles op Vakantie en eindelijk tijd voor mezelf, ik ben een nieuw setje EM 300BXLS aan het inspelen, het voelt bijna als opnieuw verliefd te zijn...... zo mooi klinkt het. Wat is het fijn om audiofiel te zijn, Jack Beste Jack Ik ben sprakeloos,zo goed heeft deze tuner nog nooit geklonken!!!!!!!!!!!! Een paar foto`s laten de T12 weer ingebouwd zien en ik ben er heel erg blij mee,vooral het laag heeft aan kracht gewonnen. Als er iets is dat ik een keer voor jou kan doen,laat het me dan weten. Voor jou en je gezin een hele fijne vakantie gewenst en wie weet misschien een keer tot ziens. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 21 juli 2007 Report Share Posted 21 juli 2007 Beste Tube-Jack Toch heb ik je nog ernstig te kort gedaan door alleen te melden dat het laag in kracht had gewonnen,na de tuner ongeveer 48 uur non-stop aan gehad te hebben zijn ook de hoogweergave en de ruimtelijkheid op een voor een tuner ongelooflijk niveau gekomen. Als je een keer tijd hebt zou ik je willen uitnodigen om jouw kind een keer te komen beluisteren. MvG Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 juli 2007 Report Share Posted 21 juli 2007 laat m nog maar eens twee weken continue aanstaan (beter: nooit meer uitzetten ....) groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 juli 2007 Report Share Posted 21 juli 2007 Als je een keer tijd hebt zou ik je willen uitnodigen om jouw kind een keer te komen beluisteren.MvG Mark Ha Mark, mijn kinderen zingen bijna elke dag en dat is natuurlijk een goed teken dat ze gelukkig zijn ... maar het geluid dat uit "jouw kind" komt klinkt toch een stuk beter Dat hij goed klinkt weet ik, hij doet weinig of niets onder voor de high-end tuners die ik in het rek heb staan als referentie. Hem altijd aanstaan zoals Robx aanbeveelt zou ik niet doen, die extra sterktemeter trekt nogal wat extra stroom waardoor de voedingtrafo tot wel vrij warm wordt. Vergeet ook niet de verlichtinglampjes..... Rob heeft dat allemaal niet in zijn KT-1100SD 1x 24uur achterelkaar aan staan is geen probleem. Toch heeft Rob wel een beetje gelijk, een van mijn referenties een Rotel RT-990BX heeft zelfs een extra standby trafo heeft waardoor een deel van de electronica 24uur per dag onder spanning staat. Veel luisterplezier, Jack Vandaag lekker verder mijn nieuwe triodes ingespeeld, wat een dag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 juli 2007 Report Share Posted 23 juli 2007 kan wel zien dat er iemand van zijn vakantie geniet .... have fun Jack! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juli 2007 Report Share Posted 23 juli 2007 kan wel zien dat er iemand van zijn vakantie geniet .... have fun Jack! groet Bedankt! En vandaag is weer een muziekale dag Ben net klaar, met een Philips FT-980 tuner en die klinkt toch mooi! Mute transistoren uitgeschakeld en hij heeft nu alleen maar polycarbonaat condensatoren voor en na een machtige LA3401 stereo-decoder. Hij heeft nu natuurlijk ook vergulde plugjes, het moet wel een beetje fiel Nog even poetsen en voor de 2e keer afregelen en hij is alweer klaar Gelukkig heb ik nog zeker 10 tuners staan Je zou toch op vakantie zijn.... richting zuiden met 40 graden....pfffff Nee, zo hou ik het de komende weken wel vol Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 juli 2007 Report Share Posted 26 juli 2007 Vandaag heb ik gesleuteld aan een "overleden" JVC FX-1010TN. Heel bijzonder ding, waar de digitale sturing optisch wordt aangestuurd om zo digitale ruis te vermijden in het analoge gedeelte Digitaal is eigenlijk mijn ding niet, maar ja, als je het niet probeert leer je het nooit. Dit is zo bijzonder, dat ik echt hoop dat ik hem aan de praat krijg, de stereo-decoder is een vrij zeldzame LA-3450, die garant staat voor het beste, dat mogelijk is. Morgen weer verder, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 juli 2007 Report Share Posted 26 juli 2007 Ik ben niet zo "van de tuners" maar wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 juli 2007 Report Share Posted 27 juli 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 juli 2007 Report Share Posted 27 juli 2007 zeg jack, zo'n verbouwde Philips wil ik heel graag een keer horen. de onverbouwde die je had staan deed het al opmerkelijk goed! zo mooi los en open! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 juli 2007 Report Share Posted 27 juli 2007 zeg jack, zo'n verbouwde Philips wil ik heel graag een keer horen. de onverbouwde die je had staan deed het al opmerkelijk goed! zo mooi los en open! groet In die Philips moeten o.a 83 condensatoren vervangen worden..... dat duurt nog even Daarna moeten de Simic's nog een maandje of 2 inspelen..... kerst? Ik hoop je iets eerder te zien... stuur even een PM, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 juli 2007 Report Share Posted 28 juli 2007 net vier Quadraspire voetjes opgehaald. onder de CD speler gezet. deze CD speler (Marantz) houdt er duidelijk van. stuk beter dan de masterbase. het duitse woord 'geschmeidiger' past het best. alles heeft nog wat meer zijn eigen plaats, meer energie in het geluid. leuke stukjes plastic. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 juli 2007 Report Share Posted 28 juli 2007 Ik heb ze al inmiddels een paar weken onder mijn phonotrap. Waar de Masterbase enige hardheid in het geluid geeft, zorgen de Quadradspire voetjes voor een ietwat natuurlijker klank. Hoewel het effect subtiel is ('k ben minder lyrisch dan de recensie op hifi.nl), vind ik het toch een nuttige tweak die z'n geld waard is. Het moosite effect vind ik de ebbenhoutenvoetjes van Callas geven. Ik had ze een tijdje geleend, maar ze moesten helaas weer terug :-( Op dit moment heb ik even Grado GS-1000 en een Grado RS-2 hoodtelefoon op bezoek. Omdat mijn Bluenote versterker geen phone out heeft en ik nog geen aparte hoofdtelefoonversterker heb (een 2e-handse X-Can V3 is onderweg) ben ik dus even aangewezen op de slaapkamerset (NAD C541i CD speler icm een 12 jaar oude Technics versterker), maar dit klinkt al heel erg goed. Wat een groot verschil met de 18 jaar oude Sennheiser HD540 Reference die we zelf hebben. Zowel de RS-2 als de GS-1000 geven een mooie volle klank met een aangenaam midden en hoog en een mooi laag wat ook lekker diep gaat. De RS-2 klinkt wat direkter en ietwat groffer. De GS-1000 klinkt een stuk rustiger en veel ruimtelijker waardoor de instrumenten beter worden geplaatst. Ook het draagcomfort van de GS-1000 is super. De sfeer/ambiance van de opname komt heel mooi tot uiting en juist dit aspect misschien nog wel beter dan door de set in de woonkamer (bottleneck: akoestiek). Het klinkt cliche, maar het geeft toch bijna de illusie van er echt bij zijn. Ik heb nog nooit een werk van Schubert zo spannend gevonden ....... Verder heb ik vandaag een 2e Kimber PK10-Gold powercord in mijn set opgenomen. Deze hangt nu (in te spelen) aan de Bluenote Koala Tube. Hoewel het effect ietsje minder groots is als met de 1e PK10-gold (aan Bluenote S1), vind ik het wederom een positieve opwaardering: een luchtiger klank met voller laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 net vier Quadraspire voetjes opgehaald. onder de CD speler gezet. deze CD speler (Marantz) houdt er duidelijk van. stuk beter dan de masterbase. het duitse woord 'geschmeidiger' past het best. alles heeft nog wat meer zijn eigen plaats, meer energie in het geluid. leuke stukjes plastic. groet Hoe verhouden die voetjes zich t.o.v. de Feet of Silence? Deze gaven bij mij een merkbare verbetering onder mijn Meridian G08 cd-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 ik heb de feet of silence zelf nooit geprobeerd, dus daar kan ik niks van zeggen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 augustus 2007 Author Report Share Posted 2 augustus 2007 Omdat ik wat experimenteren niet kan laten, heb ik gisteren het "switchboard" van m'n Omega's eens overbrugd. Enige tijd geleden is dit eens door Bas geopperd. Nu had ik dat al een eerder gedaan, maar de serie weerstanden voor de tweeters in tact gelaten. In de Renaissance en Sigma bleken deze weerstanden geheel niet voor te komen, dus het leek mij de moeite om dit eens te proberen. Bovendien staat bij de Omega nog eens een tweeter in serie (evenals bij de Sigma). Resultaat... een behoorlijk stuk verfrissing in het klankbeeld. Dat kan natuurlijk ook niet anders, want de weerstanden zijn weg, en bovendien alle overgangsweerstanden van de schakelaartjes. M'n oren klinken weer enkele jaren jonger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Omdat ik wat experimenteren niet kan laten, heb ik gisteren het "switchboard" van m'n Omega's eens overbrugd. Enige tijd geleden is dit eens door Bas geopperd. Nu had ik dat al een eerder gedaan, maar de serie weerstanden voor de tweeters in tact gelaten. In de Renaissance en Sigma bleken deze weerstanden geheel niet voor te komen, dus het leek mij de moeite om dit eens te proberen. Bovendien staat bij de Omega nog eens een tweeter in serie (evenals bij de Sigma). Resultaat... een behoorlijk stuk verfrissing in het klankbeeld. Dat kan natuurlijk ook niet anders, want de weerstanden zijn weg, en bovendien alle overgangsweerstanden van de schakelaartjes. M'n oren klinken weer enkele jaren jonger.. Goed om te horen, die Omega's zijn gewoon thuis bij jou. Laten staan zou ik zeggen. En gewoon genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 vandaag de quadraspire voetjes geprobeerd onder de tuner. dat was een verslechtering ten opzichte van wat onder de tuner zit: eerst masterbase en daarop SSC pucks. het ging vlakker klinken. dus de oude combinatie weer teruggezet. en gisteren een gezellige middag: ReneN was een paar uurtjes op luisterbezoek. gelukkig was het nog niet erg warm, want met de schuifpui open luistert het niet zo lekker (omgevingsgeluid). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Gister en vandaag als "tussendoor projectje" aan dit "kleintje" gesleutelt. Keer op keer verbaas ik me weer. Wat een leuke tuner is dit zeg. Na een hand nieuwe onderdelen is hij in vele opzichten "groots " Een snoepje zo'n TU-217 Groet, Jack Oja weer een fan erbij (T12) Beste Jack De Lux heeft inmiddels meer dan 7 dagen continu aangestaan en Jack weet je wat? Ik draai nauwelijks nog cd`s op mijn Rega Apollo omdat de Luxman op dit moment fenomenaal klinkt en alleen maar beter lijkt te worden. Het is voor mij onmogelijk om je genoeg te bedanken voor "the superb job you did". Jack bedankt en veel fm groeten van Mark ps:de signaalmeter heb ik uitgetrokken op dag een en niet meer aangesloten en zo wordt de tuner niet te warm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 ja dat sluit dus aan bij mijn ervaring: een tuner die top presteert maakt het een CD speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts