buizenbart Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Jij hebt ze allebei gebruikt, dus was ik wel nieuwsgierig naar hoe jij de PD ziet t.o.v. de vd Veen Ik heb beide phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Mijn audiofiele dag is vooralsnog een ongelooflijke k*tdag Ik zou naar Zwolle gaan voor Guido Tent zijn digitaalverhaal, daar keek ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Dat werd aangeraden. En ik kwam daar een 'collega' tegen die ook ging, die meteen zijn laptop pakte om de reisplanner te raadplegen, daar heb ik mijn info vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Iets audiofiels nu maar: Eerlijk is eerlijk, met die fantastische cd-weergave viel het vinyl wel wat tegen. Klonk zo dof en hol. Ik had nog een phonokabel liggen van mijn vorige bouwsel, en was benieuwd of dat verschil zou maken. Elementclipjes met daaraan van die van den Hul armkabel, daaraan zilverdraad en uiteindelijk cinchpluggen. Ik verwachtte daar een fractie winst te kunnen behalen, ik heb nu een Denon DP51F, die heeft een losse headshell, vanaf het element (clipjes) korte draadjes naar het koppelstuk, waar ze ook weer met clipjes vastgemaakt zijn, dan de stekkerverbinding van de headshell, en dan zit er intern nog ergens een 'mute'-schakelaar. De interlink vanaf de DT is dorr de vorige eigenaar al vervangen door iets diks met een indrukwekkende naam, weet ik niet meer, klonk wel degelijk. Maar goed, mijn dradenspul eraan gezet. Gelijk de gelegenheid genomen om het element een beetje schoon te maken (wel handig, zo'n afneembare headshell!) en de naald eens over wat hout laten glijden om die eens goed schoon te maken. En... een wereld van verschil! Dit is weer vinylweergave zoals ik die vroeger ervaarde! Nu is alles weer duidelijk. Er zal echt nog wel verbetering te halen zijn, maar dit klinkt tenminste niet meer teleurstellend, ik heb nu weer zin om platen te draaien Ik denk dat het schoonmaken van de naald hier heel veel aan bijdraagt, maar da's moeilijk vast te stellen natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Jammer dat je er niet kon komen Bart, het was erg interessant Het ging over stroombronnen, belasting van de DAC, slimme schakelingen, voor- en nadelen van oversampeling. Ik ga er niet te veel over uitweiden, maar dat Lampenizor project kan zo de kliko in met en IV weerstand van 100Ω is de vervorming zo' n 10% t.o.v. de uitgangsimpedantie van 1kΩ v/d DAC. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Jammer dat je er niet kon komen Bart, het was erg interessant Het ging over stroombronnen, belasting van de DAC, slimme schakelingen, voor- en nadelen van oversampeling. Ik ga er niet te veel over uitweiden, maar dat Lampenizor project kan zo de kliko in met en IV weerstand van 100Ω is de vervorming zo' n 10% t.o.v. de uitgangsimpedantie van 1kΩ v/d DAC. Groet, Jack Ach, ik ben blij voor jou dat je er toch nog bent kunnen komen, jij was zeker met de auto? Tsja, erg jammer, ik hoop op een herhaling, ik zal Menno er flink lastig mee vallen Ook jammer dat ik jou niet heb kunnen spreken, had ik me ook op verheugd.. En Lampizator.. Die neem ik standaard met een flinke korrel zout Laten we het op goede idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Hmmm, da's heel interessant Apart schema!Helaas kan ik het allemaal net niet goed lezen, zou je me mischien een betere versie kunnen bezorgen? Pretty please? Even de afbeelding aanklikken, dan met rechter muisknop "Afbeelding opslaan als..." selecteren. Dan kun je hem nog redelijk vergroten, en wss wel alles lezen. Anders even uitprinten met een goede printer. Bij mij is het dan iig wel allemaal leesbaar. Kijk anders even hier en vraag hem eventueel om een duidelijker schema. Is ook leverbaar als bouwpakket, maar zeker niet goedkoop. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Cheers Michel, ik had 'm al uitgeprint, zo wordt het ietsje beter. Wellicht valt er nog wat aan te fotosjoppen. Maarrrr, dat is de site van Benny Glass Een dubieus figuur naar wat ik erover gelezen heb. Al ging dat geloof ik niet over zijn ontwerpen. En jouw auditieve oordeel neem ik heel serieus, dus.. Grappig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Cheers Michel, ik had 'm al uitgeprint, zo wordt het ietsje beter. Wellicht valt er nog wat aan te fotosjoppen. Maarrrr, dat is de site van Benny Glass Een dubieus figuur naar wat ik erover gelezen heb. Al ging dat geloof ik niet over zijn ontwerpen. En jouw auditieve oordeel neem ik heel serieus, dus.. Grappig Benny Glass word hier en daar wel eens als dubieus afgespiegeld, maar wie in de audiowereld word dat tegenwoordig niet op het net?.,! Ik neem de ontwerpen van Benny heel serieus, en heb er al meerdere gehoord die het heel goed doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 De fiele actie voor vandaag was hier het vervangen van de toch wel ernstig knullige speakerterminals van de Apogee Stage's. Voor: Na: Resultaat: De apenvoerstekkers vallen er nu niet meer om de haverklap uit, en klemmen nu dus wel goed, en die gare vd.Hul draadbruggen zijn niet meer nodig. Ik heb nu de 2 units aan de binnenkant met elkaar verbonden. Uiteraard heb ik de originele terminals wel bewaard. Gewoon bij de voorraad ander aansluitmateriaal wat ik toch al heb. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Cheers Michel, ik had 'm al uitgeprint, zo wordt het ietsje beter. Wellicht valt er nog wat aan te fotosjoppen. Maarrrr, dat is de site van Benny Glass Een dubieus figuur naar wat ik erover gelezen heb. Al ging dat geloof ik niet over zijn ontwerpen. En jouw auditieve oordeel neem ik heel serieus, dus.. Grappig Benny Glass word hier en daar wel eens als dubieus afgespiegeld, maar wie in de audiowereld word dat tegenwoordig niet op het net?.,! Ik neem de ontwerpen van Benny heel serieus, en heb er al meerdere gehoord die het heel goed doen. Het oogt Spartaans bij Benny maar klinkt daarentegen super. Ga er eens luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Ik ga er niet te veel over uitweiden, maar dat Lampenizor project kan zo de kliko in met en IV weerstand van 100Ωis de vervorming zo' n 10% t.o.v. de uitgangsimpedantie van 1kΩ v/d DAC. Groet, Jack Als Guido dit soort wartaal heeft gesproken dan heeft Bart niet veel gemist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Als Guido dit soort wartaal heeft gesproken dan heeft Bart niet veel gemist... Hahaha je kunt mij gerust van wartaal betichten Peter Guido z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Benny Glass word hier en daar wel eens als dubieus afgespiegeld, maar wie in de audiowereld word dat tegenwoordig niet op het net?.,! Ik neem de ontwerpen van Benny heel serieus, en heb er al meerdere gehoord die het heel goed doen. Het oogt Spartaans bij Benny maar klinkt daarentegen super. Ga er eens luisteren. Het beeldvorming zal ook wel geholpen zijn doordat zijn website vroeger echt een komplete puinhoop was, en van de foto's van zijn winkel/werkplaats werd ik ook niet vrolijk. En dan dat 'engels' op zijn website Maar er is een hoop verbeterd. Het spreekt me desondanks meer aan als iemand de prachtigste werkstukjes kan maken in een ontzettende rotzooi dan in een steriele laboratorium-achtige werkplaats, het moet wel een beetje 'artistiek' blijven he? Drie keer raden hoe mijn werkhok eruit ziet.. WB I/V moet ik maar eens naar trafootjes gaan kijken denk ik.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Ach, ik ben blij voor jou dat je er toch nog bent kunnen komen, jij was zeker met de auto? Ik vond het jammer Bart ik had zo graag willen bijkletsen over riaa versterkers. Ik heb er nu 5 gemaakt met buizen en allemaal hebben ze hun voor-en-nadelen. Waar ik heel veel plezier van heb gehad is de Scratch van TD . Maarten van www.platenspeler.com (g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 (edited) ABC test.... voor wat het is Na een paar dagen spelen, durf ik te stellen dat zilvermica condensatoren in mijn riaa-filter een behoorlijke stap voorwaarts is LP's klinken weer superieur t.o.v. eenzelfde CD. Als je een phono-trap hebt, met hoogohmig riaafilter dus met condensatoren met relatief kleine waardes* is deze upgrade een aanrader, de impact is niet gering. * Hier een leuk adres http://www.tubeworks.nl/subpage6.html Vooral bij stemmen hoor je het mooi, het klinkt veel natuurlijker, voller, net of er minder vervorming is, vooral met S-klanken hoor je dat mooi. De ouwe trouwe CD-160 komt op de 2e plaats, die 16 bits TDA1541 dac is ook in staat om eenzelfde geluidsbeeld neer te zetten, het is wat minder spectaculair en ik heb het idee er dat wat details ergens verdwijnen, het klinkt wat korreliger maar zeker niet verkeerd. De Pioneer met PCM1738 weet duidelijk meer details uit de CD te peuteren maar klinkt met stemmen wat minder vol. Beide gemodificeerde spelers geven een bovengemiddeld geluid, maar het is het n Edited 18 oktober 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 * Hier een leuk adres http://www.tubeworks.nl/subpage6.html Vooral bij stemmen hoor je het mooi, het klinkt veel natuurlijker, voller, net of er minder vervorming is, vooral met S-klanken hoor je dat mooi. Ha, bij Henk Die deed zeker samen met jou de cursus? Aardige jongen. Het kan verkeren..... maar niet voor lang ik heb net een splinter nieuw Philips CDM9 loopwerk besteld in Taiwan Geweldig dat, dat allemaal kan, in een minuutje via het WWW Wat ga je daar mee doen, Jack? En.. splinternieuw? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 Ha, bij Henk Die deed zeker samen met jou de cursus? Aardige jongen. Henk heeft een jaar eerder, de cursus gedaan. Wat ga je daar mee doen, Jack?En.. splinternieuw? Ik heb deze speler, een kruizing tussen 1 en multibit. http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/rotelrcd975.htm Maar het loopwerk heeft weer kuren.... vandaar een nieuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Tubejackrolling... Mijn audiofiele dag bestond vandaag uit het verwisselen van de EH ECC82 buisjes in mijn MCML05 voorversterking. De ECC82 vind ik een beetje suffe saaie buis, hoewel die van EH zijn m.i. best goed. Het aardige is dat er een hele batterij buisjes zijn die dezelfde of vrijwel dezelfde eigenschappen/waardes hebben. Een handig gratis programma om dit uit te zoeken is TDSL Personal Edition version 1.0, als je geen zin hebt om software te installeren het kan ook online: http://www.duncanamps.com/tdsl/tubesearch.php. Dan vind je zomaar een hele rits buisjes Close or identical 12AU7, CV10666, CV8155, CV8221 Different rating or performance 12AU7A, 12AU7WA, 5814, 5814A, 5963, 6067, 6189, 6680, 6CC40, 7489, 7730, B329, B749, CK5814, CV10323, CV3900, CV4003, CV4016, CV491, CV9092, E2163, E82CC, ECC802, ECC802S, M8136 Warning: Substitutes are given as a guide only - please refer to original manufacturers data sheets to ensure that a substitute is safe and appropriate for your application. Ik heb de waarschuwing maar even rood gemaakt, want je moet natuurlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Ik ben ook effe een tubejack bestellijst aan het maken. Wordt meer een waslijst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Op eindbuizen na, kan ik voorlopig weer 50.000 uur spelen. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 eigenlijk zou je een apparaatje moeten hebben waarmee je buizen kunt laten "inbranden" net zoals, die er voor kabels is..... Jack, waar is daar meer over te vinden? Voor mij is inbranden/inspelen niet meer dan veel ripjes afspelen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 eigenlijk zou je een apparaatje moeten hebben waarmee je buizen kunt laten "inbranden" net zoals, die er voor kabels is..... Jack, waar is daar meer over te vinden? B.v. hier http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1698 Voor mij is inbranden/inspelen niet meer dan veel ripjes afspelen. Hoewel vergelijkingen meestal mank gaan, kun je het vergelijken met inspelen van een nieuw pickup element. Met een apparaatje bedoel ik , een kastje waar je b.v. een paartje ECC81 buisjes in 2 buizen voetjes prikt, die naast de 6,3volt gloeispanning ook de juiste anodes spanning en stroom levert. Als je er iets van een voorversterker van maakt, dan kun je ze ook b.v. met radio 4 inspelen.... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Ik kan me vergissen, maar ik zie allen een lang artikel over buizen. Ik bedoel het apparaat om kabels mee in te spelen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 oktober 2009 Report Share Posted 20 oktober 2009 Ook d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts