Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

tja dan zal ik wel verliezen met die marantz

jij weet ook wel tubejack dat mijn speler functioneert in een geheel van gemodde apparatuur.

ik hoor hier dingen die zijn werkelijk bizar veel gelijkend op het orginele geluid.

dit overstijgt voor mij alles.

en ik heb ook vaak genoeg hele dure mooie spullen gehoord.

dus deze test opzet ga ik de moeite niet voor doen. bij deze geef ik dan mijn ongelijk toe.

maar ja ....ik hou niet van muziek dus wat moet ik met een tentlab ;)

hier komen luisteren is voor iedereen mogelijk al is mijn tijd beperkt.

heb geen idee wat mijn speler doet als ik hem ontkoppel en ergens anders aansluit :rolleyes:

Dan speelt die nog gewoon prima, maar zonder "dat speciale".

Je hebt wel kans dat dat iets gaat doorsiepelen na verloop van tijd naar de andere componenten.

Zo'n test is overigens weinig relevant.

Zoals je weet staat mijn speler vrij onderin het rack, is die zwart en is het bij ons altijd wat schemerig.

Nog nooit heb ik mensen horen zeggen dat ze nou het typische karakter van het merk horen, totdat ze hebben gezien welk merk het is.

Dan ineens komen de vooroordelen weer boven en horen ze ineens de clichematige klank.

Zo zal het met iedere test wel gaan vrees ik: de 1 heeft wat tegen Marantz, de ander wat tegen Tent enz.

De enige manier om onbevooroordeeld zoiets te gaan doen is een derde partij inschakelen en niet laten zien/weten welke speler er speelt.

Nog veel zinniger: iedereen lekker tevree laten zijn met zijn eigen spullekes. ;)

Guest tubejack
Zo'n test is overigens weinig relevant.

Vind van niet, want in de winkel doe je feitelijk hetzelfde.

Daar ga je ook niet blind testen en ook daar ga je wellicht al heen met

voorkennis of een bepaalde voorkeur heen.

Het enige verschil is nu dat er nu 10 ... 20 mensen meeluisteren, die allemaal zo

hun idee

(...) goeie speakers B)

Beste m44,

Ja, vergeleken met die kermisspiekers die jij eerst had - en waarvan jij toen dacht dat ze echt "goeie speakers" waren! - zijn je huidige luidsprekers werkelijk g

Ik snap hier niets van.

PS. Iedereen houd van muziek volgens mij.

M44 praat zichzelf nog een keer een (2e) complex aan, joh

ja tuurlijk. enige wat ik doe is jou wijzen op kortzichtig gedrag. en dat je mensen eigenlijk aan het beledigen bent.

als je erop aangesproken word verdraai je je woorden.

niet iedereen heeft geld voor die dure spullen van jou. als jij zegt dat het bezitten van die spullen je pas het recht geef om je muziekliefhebber te noemen...........

maar waarschijnlijk heeft het idd weinig zin te reageren. zolang een forum dit allemaal oke vind.

en om even op de tijd terug te komen. ik zit veel online en dat is omdat ik gebonden ben aan huis ivm een druk gezin.

je doet een spelletje met de kids, hondje uitlaten, even internet op, boterhammen smeren, naar school brengen. even internet op.

mijn vrouw heeft wisselende diensten, net als ik. dus mijn avonden zijn vaak bezet als papa.

als we dasn samen een keer vrij zijn is er wel weer een of andere afspraak voor een verjaardag of iets dergelijks.

dus conclusies trekken nadat de feiten bekend zijn aub.

KT88 zegt al wat ik dacht.

de speler losgekoppelt van het geheel van de set zal een duidelijke kwaliteitsvermindering geven.

dus een vergelijk heeft weinig zin omdat de potentie die het ding heeft niet gehoord gaat worden.

wellicht pas als ie een paar dagen in de test opstelling zit.

verder staat mijn deur niet open maar wil ik hem voor iedereen open doen die benieuwd is wat een goedkope set met waaibomenhout speakers kan presteren.

de audiofiel zal zeker kanttekeningen plaatsen . net als 2 personen van audiofreaks dat konden. echter waren ze aangenaam verrast door de mate van muziek die hen werd gepresenteerd. muziek die klonk alsof het aanwezig was. je erbij mocht zijn.

KT88 zegt al wat ik dacht.

de speler losgekoppelt van het geheel van de set zal een duidelijke kwaliteitsvermindering geven.

Maar d

Guest tubejack
dat six pack kun je krijgen als we hem samen dan op kunnen drinken bij jou of bij mij ;)

Deal, ik kom langs, ben benieuwd naar het geluid.

Stuur maar een PM met wat data' s.

Een Tent-speler zal niet lukken, maar een ander ding wel.

Jack

dingen vergelijken doen we wel bij jou thuis.

hier heb ik maar 1 geschikte ingang op de eindbak.

verder moet ik een meubel verplaatsen dat zwaarder is dan ik zelf om erachter te komen :lol:

Guest tubejack

Beste Spido,

Tja wij hadden, op 23 mei de Hear-dag :rolleyes: Ik kan me niet in 2e delen.

(een maandje later .... http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...2807&st=285

Guido' s speler heb ik zeker al een keer of 10 gehoord, een technisch hoogstandtje en muziekaal een mooie speler

Tent' s UCD heb ik wel een aantal keer open en bloot gezien, ziet er strak uit, maar nog niet beluisterd.

Verder bewijst de CD80 dat ze toen al fatsoenlijke CD-spelers konden maken, maar er is verschil met de spelers

die nu 20 jaar later verder door ontwikkeld zijn....

Zeg maar tegen KF dat, d

Edited by tubejack

Guest tubejack
Ik snap hier niets van.

PS. Iedereen houd van muziek volgens mij.

Volgens mij ook, maar volgens goodtube kan dat alleen wanneer je een Tentlabs CD-speler hebt.

Is d

Hee, het komt niet vaak voor dat ik het met Jack oneens ben.

Nu dus wel.

Ik vind de Tentlabs producten elke cent waard. En de cd speler is toch echt wel een heel stuk beter dan een commercieel product uit de 500-1000 euro klasse.

Daarnaast zijn de spullen gebouwd als een tank en dus erg duurzaam. Robuust. Ook dat is wat waard.

Een echte muziekliefhebber koopt dus deze producten van Tent, en loopt met grote boog om de onnodig veel duurdere prijsklasse heen !

asjeblieft

staat het er.....of staat het er niet? B)

Guest tubejack

Verhip :o:o :o je hebt een punt M44, maar wat dan nog.... waarom zou je zoiets niet mogen vinden? ik denk dat je het relatief moet zien....

Maar ja .....niemand durft hier zijn cd-speler te vergelijken met die van Tent ;)

Watjes :rolleyes::lol:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...