Guest tubejack Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 Idee voor jou Bart, ik heb z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 Beetje ruis tussen het afstemmen is toch niet belangrijk, zo' n mute-tor zit constant in de signaalweg als variabele condensator,Een buis achter een LA-3450 is weggegooid geld er komt al iets van 2volt uit.... Groet, Jack Aha! Hmmm, dan zou ik het dradenspul wat naar de volumeknop gaat ook direkt naar de uitgang kunnen leiden. Scheelt weer een hoop troep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 Aha! Hmmm, dan zou ik het dradenspul wat naar de volumeknop gaat ook direkt naar de uitgang kunnen leiden. Scheelt weer een hoop troep. Bij de duurdere apparaten zitten meestal 2 uitgangen: een variabel en een fixed. De 1e laat ik altijd in tact en waardeer ik nog iets op als dat kan. Bij de fixed probeer ik de bedrading zo kort te maken. Soms zit er bij de variabele een extra transistortrapje die geef ik een ander merk hoogwaardige condensatoren, zodat beide uitgangen hun eigen bijzondere geluid hebben. Er is nog meer....... oja tip draai nergens aan in zo' n Onkyo zonder speciaal gereedschap en service manual = erg gevoelig. Jack P.s. ik had vandaag g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 P.s. ik had vandaag g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 Is er iest mis gegaan Jack? Zoja, dat zul jij morgen vast wel weer herstellen. Nee hoor, gewoon g Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 Bij de duurdere apparaten zitten meestal 2 uitgangen: een variabel en een fixed. Bij deze dus niet. Ook geen behoefte aan btw. Er is nog meer....... oja tip draai nergens aan in zo' n Onkyo zonder speciaal gereedschap en service manual = erg gevoelig. Jack P.s. ik had vandaag g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 Geen goeie dag Jack? Morgen is er weer een nieuwe Het liefst zou ik de hele dag muziek draaien, met de soldeerbout aan..... helaas. Ik had vandaag/vanavond meer een muzikale dag. Eindelijk dat laatste brommetje uit mijn gitaarversterker weten te peuteren en nu eindelijk volop genieten/spelen zonder gebrom. Helaas niet erg hard natuurlijk wegens buren, maar da's niks nieuws.. Als verhuizen geen optie is, dan koptelefoon op Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 volgens het schema zitten in mijn tuner ook muting transistoren, maar die zitten niet in de signaalweg, doch tussen signaalweg en grond. hebben die ook invloed op het geluid (=weghalen dus) ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 volgens het schema zitten in mijn tuner ook muting transistoren, maar die zitten niet in de signaalweg, doch tussen signaalweg en grond. hebben die ook invloed op het geluid (=weghalen dus) ? groet Zo zitten mutetorren altijd Ze muten door het signaal naar gnd af te leiden -> geen geluid. @Jack: een koptelefoon vind ik nauwelijks een optie. Ik heb al gehoorschade en ik heb zo al eens een koptelefoon opgeblazen, dat laatste voornamelijk wegens de dynamiek.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 ah weer wat geleerd goed die gaan eruit dus. dank weer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Een nettere oplossing is om een relaisje aan te sturen met het mute signaal. Daarvan dan de contacten naar massa laten schakelen. Dat doe ik meestal bij serieuze modificaties. Wel zo netjes als je geen plopjes en kraakjes hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 geheel eens. maar het is maar voor mezelf. dan moet ik dat weer erin knutselen .... ruimte te kort want er gaat nog meer gebeuren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Een nettere oplossing is om een relaisje aan te sturen met het mute signaal. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Maar is de praktijk valt het reuze mee en krijg je hooguit een plopje bij het uitschakelen.Die je ook weer voor een groot deel uit de wereld kunt helpen door de uitgangscondensator met een weerstand te laten ontladen. Bovendien het scheelt weer een relais in de signaalweg .... Dat relais gaat dan met de contacten naar ground, dus niets in serie met de uitgang. Inderdaad valt het geplop bij de meeste apparaten wel mee, maar ik vind het toch effe ietsje netter. Uitgangscondensator? Zolang het een halfgeleider-uitgang betreft, prefereer ik een DC servo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 als die Burson dingen erin zitten gaat de laatste condensator er ook uit. staat immers nog steeds een kleine condensator v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Dat relais gaat dan met de contacten naar ground, dus niets in serie met de uitgang. Inderdaad valt het geplop bij de meeste apparaten wel mee, maar ik vind het toch effe ietsje netter. Uitgangscondensator? Zolang het een halfgeleider-uitgang betreft, prefereer ik een DC servo. Als dat k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Met interstage-transformatoren zul je toch ook moeten zorgen dat het aandeel DC (stroom EN spanning!) nul is, anders zit je lekker naar 2H vervorming te luisteren tgv. kernmagnetisatie. Die belachelijk-dure condensatoren heb je helemaal niet nodig, zelfs niet in buizenversterkers. Sterker nog, veel van dat extreem-dure spul is in bepaalde opzichten onbruikbaar vanuit vd. Heide standpunt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Met interstage-transformatoren zul je toch ook moeten zorgen dat het aandeel DC (stroom EN spanning!) nul is, anders zit je lekker naar 2H vervorming te luisteren tgv. kernmagnetisatie. I.d.d. gewoon push-pull bij een dual dac of single ended dus interstage met luchtspleet. Een stap verder is PP met luchtspleet. Daarna kan je nog verder.... Die belachelijk-dure condensatoren heb je helemaal niet nodig, zelfs niet in buizenversterkers.Sterker nog, veel van dat extreem-dure spul is in bepaalde opzichten onbruikbaar vanuit vd. Heide standpunt. Het gaat om de vergelijking KT. Ik kan een mooie Audio Note zilver in olie condensator kopen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Tja.......ik ben onderdelen met iets andere ogen gaan bekijken sinds ik weet heb van bepaalde factoren. http://www.deaudiofabriek.nl/catalog/81332...ilver-cap-6-8uF 1749 euro voor 1 condensator.......... en dan doet die nog niet wat een simpele Wima of Ero w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Tja.......ik ben onderdelen met iets andere ogen gaan bekijken sinds ik weet heb van bepaalde factoren. http://www.deaudiofabriek.nl/catalog/81332...ilver-cap-6-8uF 1749 euro voor 1 condensator.......... en dan doet die nog niet wat een simpele Wima of Ero w Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 geheel eens. maar het is maar voor mezelf. dan moet ik dat weer erin knutselen .... ruimte te kort want er gaat nog meer gebeuren. groet besef dan, dat het knettertje er ook is, wanneer je van track's doorskipped. De reden dat zo'n mute transistor invloed op de klank heeft, is dat er een kleine capaciteit tussen het signaal en aarde zit. Die is wel heel klein, maar men ervaart het toch als een winst wanneer dit er niet is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 .... in welke hoek zit dat dan? 'Gehakt' e.d.? Lijkt me wel duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Sander, niet om je geheim van de smid te ontfutselen, maar als je het hebt over 'bepaalde factoren' en 'met enige behandeling', in welke hoek zit dat dan? 'Gehakt' e.d.? vd. Heide, daar is alles mee begonnen. Anderen hebben dat verder doorontwikkeld tot een (momenteel) redelijk bruikbare toepassing. B. Gehakt is daar 1 van. En als ik hier ga vertellen hoe ik onderdelen selecteer dan gaan jullie erg hard lachen, dus dat doe ik maar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 En als ik hier ga vertellen hoe ik onderdelen selecteer dan gaan jullie erg hard lachen, dus dat doe ik maar niet. Gezien het resultaat heb ik geen enkele behoefte om daarom te lachen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 De reden dat zo'n mute transistor invloed op de klank heeft, is dat er een kleine capaciteit tussen het signaal en aarde zit. Die is wel heel klein, maar men ervaart het toch als een winst wanneer dit er niet is. Het gaat er eigenlijk om dat die transistor een vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts