robx Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 haha powerfull shit. en nou moet het trollensnot er nog op groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Hier werkt het fijn Rob, zit nu lekker naar de radio te luisteren. Het geluid komt mooi los Groet, Jack zeg jack hoe weet jij nu zeker dat een verbetering ontstaat in jouw tuner of in hilversum? ik ken iemand die in de uitzendstraat ook lekker bezig is namelijk. mijn vermoeden zal is dat het geluid van de radio langzamerhand iets beter zou kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 zeg jack hoe weet jij nu zeker dat een verbetering ontstaat in jouw tuner of in hilversum? ik ken iemand die in de uitzendstraat ook lekker bezig is namelijk. mijn vermoeden zal is dat het geluid van de radio langzamerhand iets beter zou kunnen worden. Dat is een lastige M44 laat ik er dit van zeggen op zich heeft FM potentie genoeg. Op de uitzendingen z Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 zo, 48 uur geleden heb ik een hele rare tweak gedaan, en wat rondgesoldeerd in de cd speler. en nu heb ik een paar cd's bewerkt met trollensnot. de conclusie is eenduidig: muziek. gewoon muziek. niks doet meer herinneren aan het drama van 'cd spelen met een SA11'. groot, vol, open, diep en diep. en zei ik al diep? trollensnot geeft tonale juistheid, enorme ruimte, attack, rust, betrokkenheid. de muziek bloeit. wat staat er veel op een cd ... waar zou dat spul allemaal nog meer goed voor zijn .... lens van de laser ... bekabeling ... prints ... kast ... we gaan het ontdekken. so very happy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 waar zou dat spul allemaal nog meer goed voor zijn .... lens van de laser ... bekabeling ... prints ... kast ... we gaan het ontdekken. Niet doen. Daar zijn andere foefeltjes voor. NOOIT iets op de lens of het loopwerk smeren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Wat is nu weer trollensnot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 boeiend. meetbare hoorbare verschillen dus. Ja, de weerstand van de PQ21 is met 0,4Ω niet hoog, maar die van de Puresonic 8010A kan ik niet eens meten zo laag. M.i. een fijne interlink voor een vriendelijke prijs zo rond de 50€ Ik heb wel eens het idee om z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 december 2009 Report Share Posted 7 december 2009 Net eens gemeten aan een paar Profi Q21 kabels capaciteit rond de 220nF 220 NANO Farad tussen mantel en kern van een interlink? Dat presteert zelfs een MIT niet............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 december 2009 Report Share Posted 8 december 2009 Gisteravond lekker muziek geluisterd. CD van de Dire Straits - verzamelaar Sultans of Swing. De oudere, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 december 2009 Report Share Posted 9 december 2009 Ik weet niet of dit "fiel" genoeg is maar ik heb vandaag de nieuwe Elektor Audiospecial gekocht vol met sappige verhalen van versterkers en weergevers. Ook nog een stuk over storing zoeken in buizen versterkers. Verder een mooi stuk over een gitaarversterker van "buizenBart" Bart van harte! kerel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Zojuist de Elektor Audiospecial 4 besteld, samen met het 2e boek van Menno. Lekker leesvoer Ik heb vandaag de stereo-decoder van Luxman 5T10 uit 1985 weer tot leven gewekt. Was even een "uitdaging" maar dit is zo mooi gemaakt deze tuner.... daar krijg je vanzelf respect voor . Dit soort apparaten is nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Ik heb vandaag de stereo-decoder van Luxman 5T10 uit 1985 weer tot leven gewekt.Was even een "uitdaging" maar dit is zo mooi gemaakt deze tuner.... daar krijg je vanzelf respect voor . Dit soort apparaten is nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Dat is mooi Miracle! Ik krijg ook af en toe dat soort reacties In deze is het aardig mis.... er zitten 2sc458 transitoren in en die dingen staan er bekent om, dat ze gewoon stuk gaan. Ook het antibirdy filter dat door Audioscript naderhand is ingebouwd heeft doet het niet meer. Dus inderdaad in deze tuner ben ik eerst dingen gaan versimpelen. Ik wil er iets heel moois van maken en de eigenaar is zo slim om me de vrijehand te geven...... is wat anders als "bakken geld" Leuk werk Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 er zitten 2sc458 transitoren in en die dingen staaner bekent om, dat ze gewoon stuk gaan. Ook die heb ik vervangen, helaas door de zelfde etterbakken, die wss over een paar jaar wel weer vervangen moeten worden. Als jij er een goede vervanger voor weet hoor ik dat graag van je, ik heb ze niet kunnen vinden helaas. Ook het antibirdy filter dat door Audioscript naderhand is ingebouwd heeft doethet niet meer. Dus inderdaad in deze tuner ben ik eerst dingen gaan versimpelen. Daar ben je dan helemaal lekker mee.Gewoon er helemaal uithalen dat filter, dan klinkt die tuner alweer beter (lees minder geknepen) dan met dat filter. Dat Audioscript filter maakt de band wat breder, waardoor de ontvangst wat beter (met wat minder ruis) lijkt te klinken, maar als je op stemmen let klinkt het wat geknepen. Ik wil er iets heel moois van maken en de eigenaar is zo slim om me de vrijehandte geven...... is wat anders als "bakken geld" Leuk werk Jack Van die tuner valt heel veel te maken door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 december 2009 Report Share Posted 12 december 2009 Hoi Miracle, De 2SC458 wil ik vervangen door BC639. (tip van een collega) Maar ook de 2SC458 uit nieuwe productie zou goed moeten zijn. Het antibirdy filter ga ik gewoon weer repareren en uit schakelbaar maken. In het eindtrapje komen mooie ruis arme transistoren. Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Als je nog 2SC458 torren wil hebben, vraag dan eens aan Siem van Electro Andijk. Volgens mij heeft hij er nog een aantal voor een zeer schappelijke prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Als je nog 2SC458 torren wil hebben, vraag dan eens aan Siem van Electro Andijk. Volgens mij heeft hij er nog een aantal voor een zeer schappelijke prijs. Dank je, Sodejuu. Ik heb er laatst een aantal gekregen. Maar die zijn al weer op. Tevens had ik er een zakje BC639 bij gekregen "Om te proberen" en d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 december 2009 Report Share Posted 14 december 2009 Gisteren ben ik naar CAC audio geweest. Die hadden namelijk een demo. Nu zijn demo's bij CAC wel anders dan bij andere zaken heb ik wel eens opgemerkt. Dat kan ook aan mij liggen. Zelf heb ik namelijk niet het idee dat bij CAC het doel van een demo is om spullen te verkopen maar gewoon om spullen te laten horen. Over de gebruikte apparatuur wordt niet gepraat tenzij er naar gevraagd wordt. Verder worden en de hele middag CD's en LP's gedraaid. Uiteraard met een glaasje van het een of ander. Zelf heb ik een glas bubbels genomen. Dat ging er om 14:00 zeker wel in. Ook omdat ik de rest van de dag met de schoonfamilie opstap zou gaan. Dan kan een glas champagne van te voren zeker geen kwaad. De set die gedemonsteerd was bestond uit: Boulder 1021 CD speler Boulder 1010 voorversterker Boulder 850 mono blok eindversterkers VPI HRX platenspeler Clearaudio meastro wood MM element Nagra VPS phono stage Verity audio Parcifal luidsprekers. bekabeling bestond uit een combinatie van NBS en Cardas Er stond ook nog een Boulder 1060 eindversterker, deze werd niet gebruikt. In deze set vond men de goedkopere mono blokken 850 mooier dan de 1060 stereo eindversterker. De CD speler is om te zien een indrukwekkend apparaat, met een forse display. In deze CD speler schijnt een computer te zitten die dingen doet met de data stroom die uit het loopwerk deel komt. De computer bufferd oa het geluid. De speler is vanwege deze computer wat traag met het lezen van een CD als deze er wordt ingestopt. De computer bekijkt dan wat op de CD staat en als het kan verschijnt dan ook direct de titels van de tracksop de display. Allemaal heel mooi techniek, of het ook echt zinvol is durf ik niet te zeggen. Dan de belangrijkste vraag. Hoe klinkt al die dure equipment? Die vraag is makkelijker te stellen dan te beantwoorden. Heb ongeveer een half uur, of hoogtuit 45 minuten kunnen luisteren ivm eerder vermelde schoonfamilie perikelen. Ik kan heel kort zijn in mijn antwoord. Het klonk gewoon erg goed. Het was niet overweldigend. Geen super diepe lage bassen of ultra transparant mid/hoog. Of de CD speler beter was dan de platenspeler, kan ik ook niet beoordelen omdat op beide andere muziek werd gespeeld. Ik moet wel eerlijk zeggen dat deze platen speler wel een beter element verdient. Bij de vorige show werd een Clearaudio goldfinger gebruikt. Dit is een veel duurder element maar mischien meer op zijn plaats dan de gebruikte meastro wood. Zelf had ik het idee dat het hoog iets meer sprankelend had kunnen zijn misschien. Als ik de set met mijn eigen set zou vergelijken denk ik dat de mijn set veel minder laat horen, minder informatie, minder stage etc. Het grote pluspunt van de CAC set vond ik dat je veel hoorde van de muziek en opnames zonder dat het je gaat irriteren. Sommige sets die veel laten horen klinken heel fijn totdat je beseft niet naar muziek maar naar geluiden zit te luisteren. De CAC laat ten eerste muziek horen en ten tweede merk je pas hoeveel je van de muziek hoort. Zou dit een set zijn die ik zou kopen, indien ik het geld zou hebben. Ik denk het niet. Zelf zou ik denk ik voor de goedkopere Nagra CDP CD speler gaan en de Soulution versterkers. Wel moet ik eerlijk zijn dat ik de speakers van Verity audio erg fraai vind klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 december 2009 Report Share Posted 15 december 2009 Mijn audiofiele dag was het sleutelen in de Luxman 5T10 die ik hier nog heb staan. Daar zit ik af en toe een uurtje aan te prutsen en dan zet ik hem weer weg totdat ik weer inspiratie heb. Want hij is toch n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 Al v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2009 Report Share Posted 17 december 2009 (edited) En wanneer krijg je die nieuwe eindversterker? Die staat er al Spido, zoek maar eens goed Bij een hoogspanning van 740 volt goed voor 2x73watt "supertriodepower" Dat laat z Edited 17 december 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator3 Posted 17 december 2009 Report Share Posted 17 december 2009 Wederom 6 pagina's verwijderd met off-topic berichten. Als men een discussie wil over bepaalde tweaks of modificaties open dan een nieuw topic in de juiste subrubriek. Dus hou het on-topic en ook in de andere topics. Het is zo'n simpele spelregel .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 december 2009 Report Share Posted 17 december 2009 Wederom 6 pagina's verwijderd met off-topic berichten.Als men een discussie wil over bepaalde tweaks of modificaties open dan een nieuw topic in de juiste subrubriek. Dus hou het on-topic en ook in de andere topics. Het is zo'n simpele spelregel .... Vreemd dat er niet off-topic berichten verwijderd worden. En ten tweede, dit topic heet; "Weer 'n audiofiele dag..., Wat 'n dag... wat 'n dag....", lijkt mij nogal een ruim begrip, feitelijk valt alles daaronder wat ook maar iets met audio te maken heeft...dus ook tweaks e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 december 2009 Report Share Posted 17 december 2009 Volgens mij ging dit topic hierover: Laat eens horen met welke audiofiele (hifilen mag ook) bezigheden jullie zoal bezig zijn... Dat is in mijn ogen dus geen discussie over vd.Heide, gehakt, smurfensnot ed. wazigheden. Wat mij betreft is het dus niet verwonderlijk dat die discussie verwijderd is. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator3 Posted 17 december 2009 Report Share Posted 17 december 2009 Wederom 6 pagina's verwijderd met off-topic berichten.Als men een discussie wil over bepaalde tweaks of modificaties open dan een nieuw topic in de juiste subrubriek. Dus hou het on-topic en ook in de andere topics. Het is zo'n simpele spelregel .... Vreemd dat er niet off-topic berichten verwijderd worden. En ten tweede, dit topic heet; "Weer 'n audiofiele dag..., Wat 'n dag... wat 'n dag....", lijkt mij nogal een ruim begrip, feitelijk valt alles daaronder wat ook maar iets met audio te maken heeft...dus ook tweaks e.d. Ja, een ruim begrip, maar niet als men een discussie gaat opstarten die niets te maken heeft met een audiofiele dag. Dan open je een nieuw topic. Zo moeilijk is dat niet. Gewoon even meedenken in plaatst van te gaan ...... Als men zou schrijven dat de beleefde audiofieledag bestond uit het luisteren van een tweak (bijv: een PWB of naar een Gehaktmodificatie), dan is het prima. Komen daar reacties uitvoort die een discussie veroorzaaken of uit ontstaan, dan vraag je even of dat gedeelte opgesplits kan worden in een ander topic. Dat is meedenken,Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts